ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 65571
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۵:۵۷
  • 108 بازدید
  • ارسال توسط :
بسیج؛ رود همیشه جاری/ بسیجی همواره گوش به فرمان ولایت است

بسیج؛ رود همیشه جاری/ بسیجی همواره گوش به فرمان ولایت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای اصفهان؛ «بسیج» یکی از قطب های قدرتمند جمهوری اسلامی ایران است که نوظهور هم نیست. همه مردم، همه دنیا، با نام او آشنا هستند. صدای قدم هایش شانه های دشمن را به لرزه می اندازد. قدیمی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای اصفهان؛ «بسیج» یکی از قطب های قدرتمند جمهوری اسلامی ایران است که نوظهور هم نیست. همه مردم، همه دنیا، با نام او آشنا هستند. صدای قدم هایش شانه های دشمن را به لرزه می اندازد. قدیمی ترها که جوانی خود را به پای انقلاب ریخته اند با او مانوس ترند.

و اکنون بسیج قد کشیده است. بسیج تنها یک اسم نهفته در ذهن ها نیست، یک موج فکری آگاهانه است که در گوشه و کنار دنیا زمزمه هایی از آن شنیده می شود. گام به گام با ولایت همراه است و تا زمانی که این خاک باقی است، برای آرامش، آزادی و استقلال این مرز و بوم بسیج هم می ماند.

به بهانه و مناسبت این ایام با افسانه حسین گلی دانشجوی نمونه بسیجی، گفتگو می کنیم. او دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد حسابداری است. از دوران دبیرستان وارد بسیج دانش آموزی شده و فعالیت های خود را شروع کرده است و اکنون به عنوان یک بسیجی نمونه، در بسیج دانشجویی و همچنین بسیج محله مشغول فعالیت است.

***

چرا بعد از سالیان سال هنوز بسیج پابرجا است؟

– بسیج یک نهاد مردمی است و برخاسته از دل مردم است. زمانی که بسیج شروع به فعالیت کرد از همه قشری به آن پیوستند. یک عشق و علاقه بود. به نظر من وحدت و یکپارچگی مردم بی نظیر است. هیچ کجای دنیا مردم سرزمین ما را ندارند. بسیج به فرمان امام راحل تشکیل شد و گروه گروه مردم به سمت بسیج آمدند؛ تنها به خاطر کمک کردن و هیچ مزایایی نداشت.

اگر هنوز هم بسیج پا برجاست همان بحث یکدلی و وحدت مردم است. برای عضو شدن در بسیج هیچ زور و اجباری در کار نیست. تنها علاقه است که مردم را پایبند بسیج می کند. این استقبالی که از بسیج می شود، نشان می دهد که این جریان تمام شدنی نیست و همچون رود همیشه جاریست.

 

عده ای معتقدند آقایان بخاطر دریافت سهمیه سربازی و خانمها هم بخاطر مزایای تحصیلی عضو بسیج می شوند. این موضوع تا چه حد صحت دارد؟

– اگر مردم بخاطر مزایا عضو بسیج می شوند پس چرا از همه قشری عضو داریم؟ از دختر 10 ساله تا خانم شصت ساله، خب این دختران نوجوان یا این خانم های سالمند چه مزایایی ممکن است دریافت کنند؟ به نظر من اگر تنها بحث مزایا بود پس فقط باید پسرانی که عازم سربازی هستند و خانم هایی که محصل هستند عضو باشند، پس این موضوع صحت ندارد.

البته بسیجی بودن مزایای خاص خودش را دارد. این هم بخاطر تلاش و خدمتی است که انجام می دهند وگرنه هیچ کسی با صرف داشتن کارت مزایا دریافت نمی کند.

یک مثال ساده می زنم؛ خداوند برای نماز خواندن بندگانش پاداش در نظر گرفته است. مگر نه اینکه نماز خواندن یک وظیفه است؟ یک امر واجب برای تشکر از خداوند بخاطر نعمت هایش. اما باز خداوند به نمازگزار پاداش می دهد. این نشان دهنده این نیست که خداوند محتاج و نیازمند تشکر بندگانش است، این مزایا و برکت نماز است.

بسیجی شدن و بسیجی ماندن در درجه اول عشق و علاقه می خواهد. زمانی که رهبر ما بسیجی است آیا عقل حکم نمی کند که به تبعیت فرمان رهبری و ولایت فقیه بسیجی شویم و بسیجی بمانیم؟ جا دارد اشاره کنم که الان دیگر مثل گذشته نیست. مردم افکار خود را بیان می کنند. اگر سختی و مشقت ها بسیجی ها را از پای در می آورد و دلزده می شدند، ما این همه نوجوان و جوان غیور و عاشق اهل بیت بسیجی را نمی توانستیم پرورش دهیم.

اهداف بسیج چیست و چقدر برای رسیدن به اهدافش موفق بوده؟ در پایگاه های بسیج چه می گذرد؟

– امام خمینی (رحمت الله علیه) فرمودند: «مملکت اسلامی همه اش نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد.» این صحبت تنها مربوط به آن زمان نبود. برای پایداری و حفظ مملکت باید نیروی نظامی پرورش داد. اگر الان ما قدرت و تفکر نظامی نداشتیم آیا می توانستیم امنیت را در کشور برقرار کنیم؟ آیا می توانستیم در منطقه امنیت را برقرار کنیم؟

حتی می توان گفت تشکیل بسیج به گونه ای هم در قرآن بیان شده است که من تنها به معنی آیه اشاره می کنم و تفسیر آن طولانی است. در سوره توبه آیه چهل خداوند می فرماید: «با کیفیت مختلف حرکت کنید و کوچ کنید. در حالی که با بار سبک هستید، مجهز باشید و جهاد کنید با مال و جانتان در راه خدا».

یکی از اهداف مهم تشکیل بسیج، حمایت روز افزون مردم از ولایت فقیه است. اعضای بسیج همچون مولکول های پیوسته آب هستند که کشتی ولایت را در آغوش گرفته اند و در مسیر، گوش به فرمان رهبری هستند. یکی دیگر از اهداف تشکیل بسیج، آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی است و اصلی ترین مسئله بسیج به کارگیری نیروهای مردمی در انجام ماموریت ها با توجه به گروه سنی آنها است.

بسیج فقط هدف را شناسایی نمی کند، بلکه روی هدف تمرکز می کند. دشمن باشد از میان می برد، دوست باشد همراهیش می کند. بسیج برای از میان برداشتن داعش تمام تلاش و توان خود را به کار گرفت و موفق شد. نابودی داعش یکی از بزرگترین و مهمترین اتفاقات چند سال اخیر است که نقش بسیج هم چندان کم رنگ نبوده است.

در تمام مراکز بسیج فعالیت های فرهنگی و مذهبی و سیاسی و سازندگی انجام می شود. به عنوان مثال بسیج سازندگی به روستاها می رود، برای آنها خانه می سازند. وقتی مردم این سادگی و روحیه لطیف بسیجی ها را می بینند، آنها هم علاقه مند به بسیج می شوند.

 آیا بسیج دانش آموزی با بسیج دانشجویی تفاوت دارد؟

– تفاوت های شایانی با هم ندارند؛ فقط حیطه فعالیت های فرهنگی، سیاسی با توجه به سطح تحصیلی هر گروه تدوین می شود وگرنه هدف یکسان است.

  نقش خانمها به اندازه آقایان در بسیج پر رنگ است؟

– امروزه زنان در جامعه اسلامی همراه و همدوش مردان تلاش می کنند تا به شکوفایی برسند و از آقایان عقب نمانند. آنها در مسیر فرهنگسازی نقش مثبت و بسزایی دارند. ابعاد شخصیتی زنان برای الگوسازی بسیار موثر بوده است و همچنان شاهد پیشرفت و شأن و منزلت آنان در تمام عرصه ها هستیم.

زنان پس از  انقلاب اسلامی جایگاه بسیار رفیع در خانواده و اجتماع  پیدا کردند. جایگاه اجتماعی زنان تنها با رهبری امام و بهره مندی ایشان از دیدگاه اسلام، پیامبر و ائمه به اوج رسیده است، وگرنه پیش از انقلاب اسلامی به زنان همچون وسیله جنسی نگاه می شد.

الان زنان به تناسب علاقه و توانمندی هایشان، فعالیت های فرهنگی و علمی بسیار گسترده ای را انجام می دهند و در میدان کار و تلاش حضورشان پر رنگ تر شده است.

با توجه به اهداف بسیج سازندگی حضور زنان در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی بسیار فعال و چشمگیر بوده است. همچنین حضورشان برای امدادرسانی، امور تبلیغاتی، نشر معرفتی و دینی موثر بوده است.

 

چگونه می توانیم افکار غلطی که بیگانگان در میان مردم درباره بسیج رشد می دهند، را ریشه کن کرد؟

– مردم ما به یک رشد فکری و خودباوری رسیده اند. تاثیرگذاری این افکار غلط تنها بخاطر شرایط سخت معیشتی مردم است. وقتی افکارشان درگیر است، همه کسی را مقصر ناملایمتی ها و سختی های زندگی خود می دانند. امیدواریم که با روشنفکری و کمک مسئولان بار سنگین از دوش مردم برداشته شود. واقعاً آرامش و آسایش حق مردم ماست.

اگر آرامش باشد دیدگاه مردم هم به زندگی تغییر خواهد کرد. وقتی مشکل معیشت مردم حل شود می توان با آنها به گفتگو نشست و تبادل افکار کرد. ما همیشه در هر کجا همراه مردم هستیم. حتی در فضای مجازی آنها را نسبت به مسائل روز دنیا آگاه می کنیم و در فضای حقیقی با برگزاری نشست و همایش ها فعالیت و عملکرد بسیج را به مردم نشان می دهیم. امید است که مورد قبول حضرت حق باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.