ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 6564
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۵ - ۹:۱۱
  • 67 بازدید
  • ارسال توسط :
مدافعان حرم از لحظه‌های خود به‌درستی استفاده کرده‌اند

مدافعان حرم از لحظه‌های خود به‌درستی استفاده کرده‌اند

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید آقایی بامداد امروز در جمع حاضران در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع شهر دماوند، با اشاره به یکی از روایات در خصوص تحویل سال حقیقی در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید آقایی بامداد امروز در جمع حاضران در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع شهر دماوند، با اشاره به یکی از روایات در خصوص تحویل سال حقیقی در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به خاطر شب‌های قدر، سال حقیقی و آینده افراد که به‌نوعی سرنوشت انسان‌هاست، مقدر می‌شود.

وی ادامه داد: شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان لحظه تحویل سال، حال و جان انسان‌هاست و انسان باید این فرصت‌ها را غنیمت بداند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: رمز چیزهای غیرقابل مشاهده در ذکر «سبحان‌الله» است؛ به همین علت، می‌گویند در نماز مغرب و صبح رکعت‌های اول یکی از آیاتی را بخوانید که در آن ذکر سبحان‌الله وجود دارد.

آقایی بیان کرد: برخی از چیزها برای انسان‌ها دیدنی نیستند و آن به خاطر حجابی است که در زمین و زمان وجود دارد و این حجاب بین انسان‌ها و چیزهای موجود در دنیا فاصله ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: از ویژگی‌های شب قدر این است که حجاب بین زمین و زمان برداشته می‌شود و کسانی که تا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان روزه گرفته‌اند، دیگر زمان برایشان مطرح نیست و ممکن است به جایگاهی برسند که شاید برای رسیدن به آن سال‌ها برای یک انسان طول بکشد و هر کاری که در این شب صورت بگیرد، خاصیت 38 سال را برای انسان‌ها دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: حقیقت این است که در شب‌های قدر جان، روح و روان انسان‌ها عوض خواهد شد و توجه به این نکته باعث می‌شود انسان‌ها سعی می‌کنند از سه شب قدر در ماه مبارک رمضان استفاده و بهره لازم را ببرند.

آقایی تصریح کرد: انسان‌ها در شب‌های عادی دست‌های خود را به آسمان بلند می‌کنند و به دنبال استجابت دعاها هستند، اما در شب‌های قدر، فرشته‌ها به زمین می‌آیند و به تعبیری بین زمین و آسمان قرابت و نزدیکی ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به نزدیکی آسمان و زمین در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان بیان کرد: علت نزدیکی آسمان و زمین، حضور فرشتگان نزد حضرت ولی‌عصر (عج) است که در خدمت آن حضرت حاضر می‌شوند و درود می‌فرستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: زمان در شب‌های قدر وسیع می‌شود؛ به‌گونه‌ای که به انسان‌ها این امکان را می‌دهد که برابر چندین سال بهره لازم را ببرند؛ به معنای آنکه اندازه و قدر انسان‌ها بسیار بالاست و انسان‌ها همزمان با این وسعت زمان می‌توانند ظرفیت، تحمل، قابلیت‌ها و حتی محاسبه‌های خود را افزایش دهند و خود را در اندازه‌های تنگ محدود نکنند.

آقایی با اشاره به اینکه شهر دماوند در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب قدر میزبان یکی از شهیدان مدافع حرم است، گفت: مدافعان حرم افرادی هستند که قدر خود را دانسته‌اند، انتخابی درست داشته و از لحظه‌های خود به‌درستی استفاده کرده‌اند و امروز ما نیز باید قدردان آنها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم از شب‌های قدر برای آمادگی بهتر استفاده‌های کافی و لازم را ببریم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن