ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 65784
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۵:۰۸
  • 508 بازدید
  • ارسال توسط :
تاکید بر احداث شهر بازی استاندارد و اختصاص مکان هایی امن برای شرایط خاص در قم

تاکید بر احداث شهر بازی استاندارد و اختصاص مکان هایی امن برای شرایط خاص در قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با اشاره به این که مدیریت بحران استان قم و دستگاه های مربوطه باید مکان هایی امن را برای شرایط خاص در نظر بگیرند گفت: وقوع زلزله غرب کرمانشاه هشداری برای مسئولان مدیریت شهری قم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با اشاره به این که مدیریت بحران استان قم و دستگاه های مربوطه باید مکان هایی امن را برای شرایط خاص در نظر بگیرند گفت: وقوع زلزله غرب کرمانشاه هشداری برای مسئولان مدیریت شهری قم و نظام مهندسی است.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
در جریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه به کلی تخریب شد و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.
عبدالله جلالی با اشاره به حادثه خیز بودن قم افزود: باید سوله های بحران برای شرایط بحرانی آماده و تجهیز شود و از آن ها استفاده غیر صورت نگیرد.
وی همچنین از احداث یک شهربازی بزرگ در قم خبر داد و گفت: نبود شهر بازی یکی از مهمترین کاستی های این شهر است که باید طرح جامع و کامل احداث شهربازی استاندارد در بلوار الغدیر مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: در احداث شهربازی باید مواردی از جمله پارکینگ، راه های دسترسی به آن و ترافیک مورد توجه قرار گیرد تا در آینده با مشکلاتی مواجه نشویم.
وی در ادامه با اشاره به لایحه 2 فوریتی شهرداری قم در خصوص نامگذاری پلی به نام شهید محسن حججی گفت: درخواست شده است تا پل واقع در بلوار الغدیر به سمت پردیسان به نام این شهید مدافع حرم نامگذاری شود که این امر اقدامی مناسب است.
شهید مدافع حرم محسن حججی 25 ساله اهل نجف آباد اصفهان، عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که اعضای گروهک تروریستی داعش مردادماه امسال در سوریه پس از به اسارت درآوردن وی، سراز پیکر پاکش جدا کردند.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
جلالی همچنین بر ساخت و سازهای اصولی در قم تاکید کرد و گفت: قوانین مربوط به نظام مهندسی در طرح های عمرانی و ساختمان های مسکونی باید رعایت شود تا شاهد توسعه و آبادانی استان باشیم.
وی افزود: در عرصه آبادانی و ساخت و سازها، بسیج نیز خدمات شایانی انجام داده است که قابل تقدیر است.

** شهردار قم نیز در این جلسه با اشاره به این که باید تعامل بین دستگاهی در قم ارتقا پیدا کند گفت: در حال حاضر هماهنگی بین حوزه مدیریت شهرداری قم و سازمان نظام مهندسی باید بیشتر از گذشته صورت بگیرد، ضمن این که تا کنون ارتباط های خوبی نیز در حوزه های عمرانی و ساخت و سازها برقرار شده است.
سید مرتضی سقائیان نژاد ادامه داد: ارتباط موثر بین نهادهای مربوطه و استفاده از مجریان ذی صلاح مجرب در ساخت و سازها می تواند نقش مهمی در ظریب ایمنی شهر قم داشته باشد.

** زین العابدین قراچورلو عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با بیان این که عوارض تغییر کاربری باید به روز دریافت شود گفت: در خصوص وضعیت تغییر کاربری ها باید نظر شورا مورد توجه قرار گیرد، چراکه برخی از این تغییر کاربری ها به صورت ضابطه ای و بر اساس اصول صورت نمی گیرد.

** رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به این که قرارداد ایجاد شهربازی جدیدی در قم منعقد شده است گفت: این شهربازی با اعتباری بالغ ‌بر 68 میلیارد ریال واقع در بوستان الغدیر احداث می شود.
مجید اخوان ابراز داشت: احداث شهربازی جدید از مهمترین نیازهای شهر قم است، از این رو شهرداری قم با همکاری سرمایه ‌گذار قرارداد 20 ساله شهر بازی را منعقد کرده است.
وی با بیان این که در این قرارداد به مکانیزم نظارتی تاکید شده است گفت: دستگاه های نوین باید در این شهر بازی مورد استفاده قرار گیرد و هر سال گواهی استاندارد برای تجهیزات صادر شود و با استمرار نظارت ها، هر سال 2 وسیله بازی جهت تنوع و استفاده شهروندان جایگزین شود.
اخوان با اشاره به این که یکی از اولویت های مدیریت شهری قم جذب سرمایه گذاران است گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه فضاهای تفریحی و فضای سبز شهروندان استفاده کرد، ضمن این که در این شهربازی از مجهزترین و متنوع ترین تجهیزات استفاده می شود.

** رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این که برخی از سرمایه گذاران در بوستان های شهر قم حصار کشی می کنند گفت: سرمایه گذاران در بوستان هایی از جمله بوستان هاشمی و بوستان مهدی اقدام به این امر کردند.
روح ‌الله امراللهی گفت: شهرداری به این موارد نظارت داشته باشد تا سرمایه گذارن اقدام به چنین کارهایی نکنند که این امر مشکلاتی را در قم به وجود خواهد آورد.

** سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به این که شهرداری قم 30 پرونده طرف قرارداد بخش خصوص را مورد بررسی قرار داده است گفت: در قراردادهای سازمان پارک های شهرداری قم مشکلاتی با سرمایه گذاران وجود داشت که حل شد و تنها 2 یا سه مورد از این پرونده ها به محاکم قضایی برای رسیدگی بیشتر ارسال گردید.

** همچنین عضو شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با اشاره به تملک اراضی در محدوده ایستگاه های 11 تا 13 خط متروی قم گفت: اراضی در این محدوده در کمیسیون معماری شهرسازی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت و اولویت های تملک اراضی به تایید اعضای کمیسیون رسید.
محسن محرری خاطرنشان کرد: اعمال ماده 9 برای تملک اراضی صادر شده است تا شهرداری بتواند در زمانبندی مناسب، احداث ایستگاه های مترو را به سرانجام برساند.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
8138/ 1175 گزارش: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.