ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 65820
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰:۲۹
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
انتقاد گروه های داخلی مالزی از حضور این کشور در ائتلاف علیه یمن

انتقاد گروه های داخلی مالزی از حضور این کشور در ائتلاف علیه یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای ‘فری مالیزیا تودی’، ‘محمد ارشد راجی’ رئیس این انجمن روز پنجشنبه در بیانیه ای با اشاره به نقش مالزی در همراه شدن با عربستان به منظور بمباران یمن گفت: گزارش جدیدی توسط شبکه خبری الجزیره در قطر نشان می […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای ‘فری مالیزیا تودی’، ‘محمد ارشد راجی’ رئیس این انجمن روز پنجشنبه در بیانیه ای با اشاره به نقش مالزی در همراه شدن با عربستان به منظور بمباران یمن گفت: گزارش جدیدی توسط شبکه خبری الجزیره در قطر نشان می دهد که مالزی نیروهای نظامی خود را برای پیوستن به این ائتلاف اعزام کرده است.
‘محمد ارشد راجی’ با تاکید براینکه اگر گزارش الجزیره درست باشد، انجمن ملی وطن پرستان مالزی خواستار ثبت شدیدترین اعتراض خود به دلیل مشارکت نیروهای مالزی در ائتلاف عربستان و همچنین نقش داشتن این کشور در منازعات خاورمیانه است.
مشارکت مالزی در ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی پیش از این در اوایل ماه ژانویه سال جاری در گزارش سازمان ملل مورد اشاره قرار گرفت که در آن آمده بود که نیروهای از انگلستان، فرانسه و مالزی در مراکز اصلی این ائتلاف در ریاض کار می کنند.
مدت کوتاهی پس از انتشار این گزارش، ‘هشام الدین حسین’ وزیر دفاع مالزی اعلام کرد: نیروهای نظامی مالزی در عربستان سعودی تنها با هدف آموزش نظامی و به ویژه عملیات تخلیه و مقابله با بلایا در آنجا حضور دارند.
وزیر دفاع مالزی گفته بود، ارتباط این کشور با عربستان سعودی شامل مشارکت در هیچ حمله یا عملیاتی چه در یمن، عراق و یا سوریه نیست.
‘هشام الدین حسین’ همچنین گفته بود که نیروهای نظامی مالزی در مراکز اصلی این ائتلاف در ریاض تنها با هدف ‘فراگیری تجربه’ حضور دارند.
وزارت دفاع مالزی پس از آن نیز بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده بود که نیروهای مالزی با هدف تخلیه مالزیایی ها در یمن حضور یافته اند.
سابقه حضور مالزی در این ائتلاف، سبب شده که اکنون ‘محمد ارشد راجی’ این سئوال را مطرح سازد، چه مقام و یا سازمانی اجازه داده است تا نیروهای نظامی مالزی در خارج از این کشور حضور داشته باشند.
به گفته وی، آیا مالزی هیچ توافق نظامی با عربستان سعودی به منظور اعزام نیروی نظامی به این کشور داشته است؟ آیا ارتش این موضوع را مورد گفت وگو قرار داده و حضور در عربستان را تصویب کرده است؟
این عضو انجمن ملی وطن پرستان مالزی یاد آورشد: آیا ‘این مسئله مهم’ در پارلمان مورد گفت وگو قرار گرفته است؟
عضو انجمن یاد شده معتقد است: حضور نیروهای نظامی مالزی برای مشارکت در منازعات بین عربستان سعودی و یمن غیرخردمندانه می باشد و نیروهای نظامی این کشور را بدون ضرورت در خطر قرار داده است.
آساق**241* 1599 *شبس*1488 * انتشار دهنده: بهمن بامداد**

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.