ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 65914
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۳۰
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
وزیر آموزش و پرورش: فضای آموزشی در ایران سه مترمربع کمتر از استاندارد جهانی است

وزیر آموزش و پرورش: فضای آموزشی در ایران سه مترمربع کمتر از استاندارد جهانی است

سید محمد بطحایی روز جمعه در مراسم افتتاح اردوگاه دانش آموزی شهدای مدافع حرم در مشهد افزود: سه مترمربع از آنچه به عنوان فضای یادگیری باید در اختیار هر دانش آموز باشد فاصه داریم. به دلیل وجود بی عدالتی در آموزش و پرورش وسعت این میزان فضا بین استانها نیز متفاوت است.وی کمبود فضای یادگیری […]

سید محمد بطحایی روز جمعه در مراسم افتتاح اردوگاه دانش آموزی شهدای مدافع حرم در مشهد افزود: سه مترمربع از آنچه به عنوان فضای یادگیری باید در اختیار هر دانش آموز باشد فاصه داریم. به دلیل وجود بی عدالتی در آموزش و پرورش وسعت این میزان فضا بین استانها نیز متفاوت است.
وی کمبود فضای یادگیری آموزشی و پرورشی را موجب اختلال در یادگیری ذکر و بیان کرد: مفهوم مشترک در بین تعاریف یادگیری این است که دانش فراگیر بعد از فرایند یادگیری تغییر می کند. برای یادگیری نیازمند شرایط هستیم که مهترین آن فضای یادگیری است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ‘فضای مجازی’ محیط یادگیری را دگرگون کرده و دامنه آن را تغییر داده است. امروز سهم مدرسه از یادگیری نسبت به گذشته کاهش یافته و سایر اجزای یادگیری سهم بیشتری نسبت به گذشته یافته اند.
وی گفت: تلاش برای افتتاح اردوگاه دانش آموزی شهدای مدافع حرم در مشهد تلاش ارزشمندی در جهت افزایش فضای یادگیری آموزشی است. تبدیل یک فضای مخروبه به فضای مناسب یادگیری، قابل تقدیر است.
بطحایی افزود: مهمترین موضوع در آموزش و پرورش یادگیری است و همه ارکان این نهاد دست به دست هم می دهند تا یادگیری اتفاق افتد. در سالهای سخت اقتصادی گذشته و اکنون نخستین صدمات وارده به فضاهای آموزشی و پرورشی بوده است. اگر جامعه ما توقع یادگیری پایدار از دانش آموز دارد یکی از عوامل تاثیرگذار در یادگیری فضاها و تجهیزات آموزشی هستند که به دلایل اقتصادی وضعیت خوبی را در این زمینه شاهد نیستیم.
وی ادامه داد: دسترسی به فضاهای عمومی و چیدمان تجهیزات مولفه های تاثیرگذاری در یادگیری هستند. با تلاشهای هر ساله به رغم همه تنگناهای مالی شرایط در آموزش و پرورش رو به جلو است. نگاه مقاومت اقتصادی در آموزش و پرورش به منابع باید توسعه پیدا کند زیرا سرمایه هایی که در اختیار داریم بسیار ارزشمند هستند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در بودجه امسال حکمی پیش بینی شد که امکان تغییر کاربری در فضاهای غیرقابل استفاده را در آموزش و پرورش فراهم کردد. برای سال آینده هم این قانون با تسهیلات بیشتری ابقا خواهد شد.
اردوگاه شهدای مدافع حرم در فضای به وسعت 20 هزار مترمربع و کف سازی هشت هزار مترمربع با هشت خوابگاه و گنجایش اسکان 140 دانش آموز، رستوران 300 نفره و 300 سوئیت با حضور وزیر آموزش و پرورش در ناحیه یک مشهد به بهره برداری رسید.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.