ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 65938
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۴:۵۰
  • 298 بازدید
  • ارسال توسط :
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

اخبار داخلی*********** تهران- ایرنا- سیدعاس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی با بیان اینکه زلزله زدگان به تسکین آلام هم نیاز دارند، تاکید کرد که هنرمندان می‌توانند مرهمی بر درد و رنج آنان بگذارند.* مشهد- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اهمیت و تاثیر هنر و تصویر در تعلیم و […]

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- سیدعاس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی با بیان اینکه زلزله زدگان به تسکین آلام هم نیاز دارند، تاکید کرد که هنرمندان می‌توانند مرهمی بر درد و رنج آنان بگذارند.
* مشهد- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اهمیت و تاثیر هنر و تصویر در تعلیم و تربیت این وزارتخانه در صدد راه اندازی 'شبکه ملی آموزش و پرورش' به منظور نمایش آثار و کارهای تولیدی حوزه آموزشی، علمی و پرورشی است.
* نیویورک- ایرنا- معاون امور حقوقی رئیس جمهوری، تنوع فرهنگی را درجه ای از شان انسان دانست که باید در حقوق بشر به آن توجه کرد و گفت که باید فرهنگ، اخلاق، خصوصیات و مدل زندگی مردم در حقوق بشر در نظر گرفته شود.
* تهران- ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4.4 ریشتر ساعت 2 و 53 دقیقه و 13 ثانیه بامداد امروز (شنبه) حوالی هجدک در استان کرمان را لرزاند.
* دزفول- ایرنا- بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر لاله های سرخ جمعه شب با معرفی برترین ها در تالار خورشید اندیمشک به کار خود خاتمه داد.
* یزد- ایرنا- رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه به طور میانگین 70 درصد دانشجویان کشور جذب بازار کار می شوند، گفت: این دانشگاه به دنبال راه اندازی رشته های جدید با توجه به شرایط مناطق و استان های مختلف است.
* تهران- ایرنا- «محمد خزاعی» معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی و رئیس سازمان سرمایه گذاری ایران در شهر لاهه در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه اقدام توسعه همکاری های ایران و هلند گفت: شرکت های هلندی در حوزه های مختلف علاقمند به همکاری با طرف های ایرانی بوده و چشم انداز روشنی برای همکاری های اقتصادی و فنی بین دو کشور وجود دارد.
* تهران- ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4.6 ریشتر ساعت 23 و 47 دقیقه و 5 ثانیه امشب (جمعه) بار دیگر کوزران در استان کرمانشاه را لرزاند.
* تهران- ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4.2 ریشتر ساعت 22 و 57 دقیقه و 7 ثانیه امشب (جمعه) استان کرمانشاه حوالی کوزران را لرزاند.
* ساری- ایرنا- پروفسور ' هانس کناپ ' جنگل شناس آلمانی ثبت جنگل های هیرکانی در فهرست میراث طبیعی یونسکو را کاری سخت توصیف کرد و گفت : این کار نیازمند مطالعه بیشتر است تا نقش بی بدیل جنگل های خزری در مقایسه با جنگل های جهان برجسته شود.
* زاهدان- ایرنا- دیدار حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی با دانشجویان و دانشگاهیان در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان در آستانه روز دانشجو نشاندهنده توجه دولت به تمام نقاط کشور و تمرکز زدایی از پایتخت است و دانشجویان از هم اکنون آماده استقبال و دیدار با رئیس جمهوری شده اند.
* همدان- ایرنا- کارگردان نمایش خیابانی «آش مهربانی» از کافی نبودن کمک هزینه پرداخت شده به نمایش ها گلایه کرد و گفت: انتظار می رود که مسئولان جشنواره، کمک‌هزینه‌ها را با توجه به هزینه ای که برای تولید آثار شده، تخصیص بدهد.
* مشهد- ایرنا- برنامه های هفته فرهنگی الجزایر در مشهد شامگاه جمعه در آیینی در غرفه تخصصی رویداد مشهد 2017 و در چارچوب نمایشگاه ناشران جهان اسلام آغاز شد.
* تهران- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: مشکل کدورت آب روستاهای مناطق زلزله زده کرمان برطرف شد و شرایط آب شرب شهرها و روستاها عادی (نرمال) است.

اخبار خارجی
**********
* لندن- ایرنا- مردم انگلیس عصر جمعه درحرکتی اعتراضی علیه بازنشر ویدئوهای ضداسلامی گروه راست افراطی «اول بریتانیا» توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در مقابل سفارت این کشور در لندن تجمع کردند.
* تهران- ایرنا- معاون دبیر کل سازمان ملل با هشدار نسبت به خطر قحطی و پیامدهای آن در یمن از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان خواست به محاصره یمن به طور کامل پایان دهد.
* مسکو- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اقدامات و تحرکات آمریکا و کره شمالی علیه یکدیگر را محکوم کرد.
* پکن- ایرنا- 'شی جین چینگ' رئیس جمهوری چین در دیدار با خانم 'آنگ سان سوچی' رهبر میانمار خواستار توسعه و تقویت روابط بر مبنای مناسبات احزاب حاکم بر دو کشور شد.
* پکن- ایرنا- خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز شنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از داد که چین تمایلی به اجابت خواست آمریکا برای اعمال فشارهای بیشتر بر کره شمالی پس از آزمایش موشکی اخیر ندارد.
* پکن- ایرنا- کره جنوبی اعلام کرد اخبار و شایعاتی که در برخی محافل مبنی بر محاصره دریایی کره شمالی توسط این کشور و آمریکا منتشر می شود، صحت ندارد.
* کوالالامپور- ایرنا- رسانه های مالزی بخشی از اظهارات وزیر امور خارجه ایران را که به دعوت همتای ایتالیایی در سومین نشست گفت وگوی مدیترانه در رم شرکت کرده بود، بازتاب دادند و به نقل از وی نوشتند: ایران برخلاف دیگران برای کنار گذاشتن بازیگران منطقه ای تلاش نمی کند.
* تهران- ایرنا- دولت ونزوئلا و ائتلاف مخالفان روز جمعه در میان ناامیدی، دور جدید مذاکرات برای پایان دادن به بحران چندماهه این کشور را در پایتخت دومینیکن آغاز کردند.
* بیروت- ایرنا- روزنامه الاخبار لبنان در شماره امروز (شنبه) نوشت که حمله بامداد امروز جنگنده های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه از طریق آسمان لبنان صورت گرفته است. این برای چندمین بار است که صهیونیست ها دست به چنین اقدامی می زنند.
* بیروت- ایرنا- «محمد رعد» رئیس فراکسیون وابسته به حزب الله در پارلمان لبنان در نامه ای به پارلمان تونس از موضع تعدادی از نمایندگان تونسی در مخالفت با بیانیه اخیر اتحادیه عرب قدردانی کرد و آن را «شرافتمندانه» خواند.
* تهران- ایرنا- وزیران امور خارجه روسیه و قطر تحولات مربوط به شورای همکاری خلیج فارس و منطقه را بررسی کردند.
* دمشق- ایرنا- انفجارهای شدیدی ساعت یک بامداد شنبه شهر دمشق پایتخت سوریه و مناطق اطراف آن را لرزاند.
* نیویورک- ایرنا- سخنگوی پنتاگون از گفت وگوی نیم ساعته تلفنی وزیران دفاع آمریکا و ژاپن درباره آزمایش موشکی اخیر کره شمالی خبر داد.
* تهران- ایرنا- شاخص بازارهای سهام آمریکا پس از اعترافات مشاور پیشین ترامپ و اعلام آمادگی او برای شهادت علیه رئیس جمهوری این کشور سقوط کرد.
* نیویورک- ایرنا- وزیر دفاع آمریکا سفر 5 روزه ای را آغاز کرد تا با مقام های چند کشور خاورمیانه دیدار و گفت و گو کند.
* بیروت- ایرنا- «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان ضمن محکوم کردن شلیک موشک از یمن به عربستان سعودی، آن را «تهدید جدید» برای امنیت منطقه دانست.
* بلگراد- ایرنا- مراسم جشن ولادت پیامبر اکرم (ص) شامگاه جمعه با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در مسجد و تکیه مسعودیه بوسنی در سارایوو برگزار شد.
* تهران- ایرنا- رئیس شورای اروپا شروع دور دوم مذاکرات مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را مشروط به موافقت ایرلند دانست.
* لندن- ایرنا- عربستان سعودی به‌رغم تلاش گسترده برای راهیابی به شورای اجرایی سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو)، در انتخابات شامگاه جمعه در لندن، برای دومین دوره پیاپی رأی کافی به دست نیاورد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی اخراج وزیر خارجه خود را تکذیب کرد و نوشت: با وجود اختلافاتی که در موضوعات خاص داریم، او از سمت خود کنار نمی رود.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز به نقل از چند مقام دولتی آمریکا خبر داد ترامپ روز چهارشنبه آینده در یک سخنرانی ، بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناسایی می کند اما انتقال سفارت آمریکا را به تعویق می اندازد.
* تهران- ایرنا- دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با انتقاد از تلاش آمریکا برای به رسمت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: قدس موضوع بزرگی است و ضربه زدن به آن، بازی با آتش به شمار می رود.
* وین- ایرنا- رهبران اروپایی و آفریقایی در جریان پنجمین اجلاس اتحادیه آفریقا و اروپا در ساحل عاج با صدور بیانیه مشترک درباره مشکل پناهجویان در آفریقا، بر حل ریشه این مشکل از جمله کمک به یافتن راه حل سیاسی برای بحران جاری در لیبی تاکید کردند.
* تهران- ایرنا- تظاهرات اعتراض آمیز پس از تاخیر در شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در هندوراس به دلیل اتهام تقلب از سوی معترضان، یک نفر کشته و 20 تن زخمی برجا گذاشت.
* الجزیره- ایرنا- پایگاه خبری شبکه «الجزیره» نوشت: درخواست برای عقب نشینی نیروهای نظامی سودان از یمن، این روزها دیگر منحصر به یک گروه سیاسی یا حزب خاص در این کشور نیست بلکه بیشتر سودانی ها مخالف حضور نظامیان کشورشان در یمن هستند.
* باکو- ایرنا- بیانیه هفتمین اجلاس قلب آسیا با عنوان کمک به حل مشکلات امنیتی و اقتصادی افغانستان عصر جمعه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان صادر شد .
* بلگراد- ایرنا- همایش ایران شناسی با همت رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان و مشارکت کتابخانه مرکزی و دانشگاه شهر «برات» آلبانی در سالن همایش کتابخانه مرکزی شهر برات برگزار و مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.
* دهلی نو- ایرنا- پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان روز جمعه برای نخستین بار از کلمه 'روهینگیا' استفاده کرد و در دیدار با گروهی از مهاجران روهینگیا در بنگلادش از آنها درخواست بخشش و گذشت کرد.
* باکو- ایرنا- الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان 7 تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
* وین- ایرنا- نماینده اتحادیه اروپا روز جمعه در اجلاس قلب آسیا در باکو با بیان اینکه تنها یک راه حل سیاسی از طریق مذاکره می تواند به جنگ در افغانستان پایان دهد بر حمایت اتحادیه اروپا از فرایند سیاسی در افغانستان تاکید کرد.
* تهران- ایرنا- پس از کشف یک بسته انفجاری در بازار کریسمس در شهر پوتسدام نزدیک برلین پایتخت آلمان، پلیس منطقه را تخلیه و بمب را خنثی کرد.
* پیشاور- ایرنا- همزمان با دوازدهم ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام و آغاز هفته وحدت، جشن میلاد نبی اکرم(ص) با حضور جمعی از میهمانان شیعه و سنی از سوی سرکنسولگری ایران در پیشاور برگزار شد.
* دهلی نو- ایرنا- بر اثر توفان شدید روز جمعه در هند و سریلانکا 19 نفر کشته و بیش از 100 نفر مفقود شدند.
* دهلی نو- ایرنا- سازمان جهانی بهداشت در جدید ترین گزارش خود اعلام کرد که هند به اهداف خود برای کاهش 50 درصدی موارد ابتلا به بیماری مالاریا تا سال 2020 نخواهد رسید.
* مسکو- ایرنا- غرفه بنیاد مطالعات اسلامی در نمایشگاه بین المللی ادبیات تفکری مسکو مورد استقبال گسترده علاقه مندان روس قرار گرفت.
* تهران- ایرنا- مشاور پیشین امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا اتهام دروغ گفتن به اف بی آی در پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را پذیرفت.
* الجزیره- ایرنا- گروه موسیقی روشندلان اعزامی ایران در سومین دوره جشنواره بین المللی موسیقی روشندلان در تونس مورد تجلیل قرار گرفت.
* لندن- ایرنا- «حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن روز جمعه در نخستین کنفرانس آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کمبریج از «هوشنگ مرادی کرمانی» نویسنده کشورمان به‌پاس زحماتش در توسعه ادبیات فارسی تقدیر کرد.
* تهران- ایرنا- همزمان با برگزاری بیست و دومین کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی، مراسم یادبود قربانیان سلاح های شیمیایی با حضور سفرا، دیپلمات ها و هیات های شرکت کننده در این کنفرانس، در مقر سازمان منع سلاح های شیمیایی در لاهه برگزار شد.
شبد**1953**9122**تنظیم کننده:مرتضی شحنه**انتشار دهنده: مهدی نعمتی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.