ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 65954
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۶:۳۰
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :
ولیعهد سعودی با رییس جمهور سودان مانند برده رفتار می‌کند

ولیعهد سعودی با رییس جمهور سودان مانند برده رفتار می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ افشاگر سعودی نوشت ولیعهد سعودی با رئیس جمهور سودان مانند برده رفتار می‌کند.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، «مجتهد» فعال توئیتری مشهور و فاش کننده اسرار نظام آل سعود […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ افشاگر سعودی نوشت ولیعهد سعودی با رئیس جمهور سودان مانند برده رفتار می‌کند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، «مجتهد» فعال توئیتری مشهور و فاش کننده اسرار نظام آل سعود گفت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با عمر البشیر رئیس جمهور سودان مانند یک برده رفتار می‌کند و حتی یک ریال از میلیارد‌ها دلاری را که وعده داده بود در ازای فرستادن سربازان سودانی برای جنگ در یمن و پاسداری از مرز‌های عربستان به حکومت خرطوم پرداخت می‌کند پرداخت نکرده است، این در حالی است که از هفت هزار نظامی سودانی فرستاده شده به یمن یک هزار نفر از آنان کشته شده اند. مجتهد همچنین گفته که عمر البشیر در حال حاضر دچار سردرگمی شده است و ممکن است مجبور شود نظامیانش را از یمن خارج کند. 
گزارشگر این شبکه گفت: جزئیات جدید و بحث برانگیز، در مورد روابط غیر متعادل بین خرطوم و ریاض پس از پدیدار شدن بارقه‌های اختلاف و جدایی در میان هم پیمانان و شرکای تجاوز به یمن، فاش شد. مجتهد فعال توئیتری مشهور فاش ساخت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با عمر البشیر رئیس جمهور سودان مانند برده‌ای که در حال انجام وظیفه در مقابل سرور خود است رفتار می‌کند و به او فهمانده است که میلیارد‌ها دلاری که وعده پرداختش را در ازای فرستادن نظامیان سودانی به یمن داده بود بخششی از سوی او است نه حق سودان.

مجتهد افزود این نحوه رفتار سعودی، ممکن است البشیر را مجبور کند نیروهایش را از یمن بنا به دلایل متعددی که مهمترین آن‌ها کشته شدن هزار نظامی سودانی از هفت هزار نظامی است که البشیر به یمن فرستاده است خارج کند. مجتهد مدعی شد سودان حتی یک ریال از میلیارد‌ها دلاری که عربستان وعده داده بود دریافت نکرده است، به علاوه بن سلمان در منازعه مصر و سودان بر سر منطقه حلایب در کنار مصر ایستاد و این منطقه را مصری دانست. مجتهد در ادامه گفت که از دیگر نقاط بحران زا بین عربستان و سودان، اعمال فشار بن سلمان بر سودان برای قطع روابط با قطر به شیوه غیر مؤدبانه است. طبق گفته‌های مجتهد، سؤالات درباره فایده جنگ یمن ابتدا در میان مردم و پارلمان و اکنون در میان نهاد‌های نظامی سودان افزایش یافته است و اکنون بحث و جدل‌ها در این خصوص به سرعت در حال افزایش است تا حلقه فشار‌ها را بر عمر البشیر تنگ‌تر کند. مجتهد همچنین به در تنگنا قرار گرفتن البشیر در مقابل مردم سودان به دلیل رفتار‌های بن سلمان اشاره کرده است، چرا که علیرغم کشته شدن سودانی‌ها در یمن، بن سلمان به وعده‌های خود برای پرداخت پاداش به حکومت سودان وفا نکرده است در حالی که وی به وعده خود در قبال مصر عمل کرده است و میلیارد‌ها دلار به این کشور پاداش داده است. 
گزارشگر در پایان گفت: ناظران معتقدند سفر اخیر عمر البشیر به روسیه نقطه عطف غافلگیر کننده‌ای ایجاد کرده است و چه بسا در جهت گیری‌های رسمی خرطوم در روند تعامل با عربستان، آمریکا، ایران و پرونده سوریه مؤثر باشد. رابطه بحرانی با عربستان، البشیر را به یافتن هم پیمانان جدید و اشتیاق به رابطه با ایران و متهم کردن واشنگتن به نابودی سوریه وادار کرده است. همچنین موضع گیری‌های اخیر غربی‌ها در قبال سودان، نشانه‌های ناامید کننده‌ای درباره امکان همکاری قابل اطمینان این کشور با محور آمریکایی سعودی بروز داده اند.  

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.