ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 65956
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۶:۴۷
  • 71 بازدید
  • ارسال توسط :
بیماری دیفتری در ۱۳ استان یمن شیوع پیدا کرده است

بیماری دیفتری در ۱۳ استان یمن شیوع پیدا کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: «بیماری دیفتری در  13 استان یمن به سرعت در حال انتشار است. این سازمان توضیح داده است که : «بیماری دیفتری به نحو نگران کننده ای در این کشور جنگ زده در حال شیوع است و بسیاری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: «بیماری دیفتری در  13 استان یمن به سرعت در حال انتشار است.

این سازمان توضیح داده است که : «بیماری دیفتری به نحو نگران کننده ای در این کشور جنگ زده در حال شیوع است و بسیاری از موارد ابتلا و مرگ در بر اثر این بیماری در استان «إب» گزارش شده است.

در بیانیه این سازمان آمده است: «از طریق همکاری با یونیسف صندوق کودکان سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته به آن 8500 کودک زیر 5 سال طی ماه نوامبر کنونی در استان «إب» واکسینه شدند».

همچنین در این بیانیه اشاره شده است که «روند واکسیناسیون با وجود تشدید درگیری و بسته شدن گذرگاه ها در این اواخر به اتمام رسیده است».

عربستان سعودی از سال ۲۰.۱۴ تاکنونی با تشکیل ائتلافی متجاوز، جنگی خانمان برانداز را علیه مردم بی دفاع یمن به راه انداخته است که به دنیال آن هزاران یمنی شهید، زخمی و آواره شده اند.

فقدان امکانات بهداشتی و مراکز درمانی لازم به دلیل بمباران های ویرانگر و نیز محاصره فرودگاه های یمن از سوی جنگنده های سعودی، موجی شده است تا انواع و اقسام بیماری های واگیر در این کشور شیوع پیدا کند؛ به گونه ای که هزران نفر براثر ابتلا به بیماری وبا جان خود را از دست دادند و اکنون نیز شیوع بیماری “دیفتری” جان هزاران نفر را تهدید می کند.

این در حالی است که سازمان ملل با تأیید جنایات عربستان در یمن، خواستار توقف جنگ و محاصره یمن و یافتن راه حل سیاسی مناسب شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.