ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 66128
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۳:۳۴
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
سفیر سابق آمریکا در یمن: اقدامات عربستان در یمن با منافع ما همخوانی دارد

سفیر سابق آمریکا در یمن: اقدامات عربستان در یمن با منافع ما همخوانی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ استیون سش، سفیر سابق آمریکا در یمن گفت: آمریکا اقدامات عربستان در یمن را با منافع خود همخوان می‌داند و گمان نمی‌رود فشاری بر این کشور برای صلح وارد کند.  سش […]

سفیر سابق آمریکا در یمن: اقدامات عربستان در یمن با منافع ما همخوانی داردبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ استیون سش، سفیر سابق آمریکا در یمن گفت: آمریکا اقدامات عربستان در یمن را با منافع خود همخوان می‌داند و گمان نمی‌رود فشاری بر این کشور برای صلح وارد کند.

 سش درباره کشته شدن علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن که زمانی متحد حوثی‌ها بود گفت: این اتحادی بود که چندان انتظارش را نمی‌رفت و از دیگر سو، چندان هم انتظار نمی‌رفت که دوامی داشته باشد. دشمنی عمده‌ای بین گروه‌ها ایجاد شده بود و به نظر می‌رسد حوثی‌ها مشاهده کرده بودند که وی در مقایسه با ماه‌هایی که گذشت، متحدی بود که چندان از نظر نظامی متقاعد کننده به نظر نمی‌رسید و از دیگر سو، صالح نیز به دنبال راهی برای خروج بود و در اظهاراتی که چندی پیش متنشر کرد به سعودی‌ها این پیام را داده بود که می‌خواهد فصلی جدید را شروع کند.

سش گفت: همین امر باعث خشم حوثی‌ها از وی شد؛ البته وی احتمالا این نگرانی را داشت که هرگز جدی انگاشته نشود. البته من و هیچ کس دیگر هرگز نمی‌فهیمیم که وی چه در ذهن داشت، ولی وی به دنبال فرصتی بود تا خود را از بلبشوئی که خود را با متحد کردن با حوثی‌ها در آن انداخته بود خارج کند.

سفیر سابق آمریکا در یمن درباره پیامد‌های کشته شدن صالح در درگیری‌های آتی یمن گفت: به نظر من در کوتاه مدت قطعا این امر باعث تشدید درگیری‌ها می‌شود. وفاداران به صالح به خاطر کشته شدن رهبرشان، خشم خود را متوجه حوثی‌ها می‌کنند. این را شاید بتوان ناخوشایند‌ترین تشدید در درگیری‌ها در شمال و پایتخت یمن دانست. در بلند مدت، ولی معلوم نیست این رویداد چه تاثیری بر اوضاع متزلزل یمن داشته باشد و سبب شود طرف‌های درگیر درباره این مساله که چه مزایایی از این درگیری‌ها نصیبشان می‌شود، بازبینی کنند و بیشتر به دنبال صلح باشند تا اینکه جنگ را دنبال کنند.

وی درباره اقدام آتی آمریکا برای پایان دادن به درگیری، آن هم در شرایطی که تا کنون از اقدامات سعودی‌ها حمایت می‌کرد گفت: با توجه به روابط خوبی که آمریکا با سران ریاض داشته است، تصمیم بر این بود که به آنان برای حرکت به سوی راه حلی صلح آمیز فشاری وارد نشود، زیرا از نظر ما آنچه سعودی‌ها در یمن انجام می‌دهند به سود ماست، زیرا باعث می‌شود اقداماتی علیه ایران و نیز القاعده انجام گیرد. گمان نمی‌رود آمریکا در حال حاضر تصمیم خود را در قبال یمن تغییر دهد.

سفیر آمریکا در یمن درباره فاجعه انسانی در این کشور گفت: مساله اصلی در اینجاست که ما نمی‌توانیم حرکتی عمومی را برای کاستن از درگیری‌ها و برداشته شدن موانع رسیدن کمک‌های انسانی در یمن ساماندهی کنیم.

سش گفت: یمنی‌ها حتی پیش از جنگ نیز این را ثابت کرده اند که حاضر هستند سختی‌ها را بکشند و از این رو گمان نمی‌کنم اصلا بتوان انتظار شورشی را برای تغییر در وضعیت داشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.