ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 66205
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۷:۴۱
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
تغییر نام «مسجد جامع صالح» صنعاء به «مسجد جامع ملت» یمن

تغییر نام «مسجد جامع صالح» صنعاء به «مسجد جامع ملت» یمن

وزارت اوقاف یمن بعد از  اتفاقات اخیر پایتخت و کودتای نافرجام علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین این کشور، نام مسجد جامع صالح را به «مسجد ملت» تغییر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت اوقاف و ارشاد یمن اعلام کرد که نام «مسجد جامع […]

وزارت اوقاف یمن بعد از  اتفاقات اخیر پایتخت و کودتای نافرجام علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین این کشور، نام مسجد جامع صالح را به «مسجد ملت» تغییر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت اوقاف و ارشاد یمن اعلام کرد که نام «مسجد جامع صالح» در میدان «سبعین» (70) را به «مسجد جامع ملت» تغییر داده است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از وبسایت «زوایا» یمن، وزارت اوقاف اعلام کرد که مسئولیت مسجد جامع صنعاء را که مسجد جامع صالح نامیده می‌شد از نیروهای امنیتی تحویل گرفته و توافق شده است که «مسجد جامع ملت» نامگذاری شود چرا که این مسجد از پول و مال مردم ساخته شده و تأکید کرد که این مسجد هم مانند دیگر مساجد کشور است. 

این اتفاق پس از آن افتاد که علی عبدالله صالح با پشت کردن به نیروهای مردمی دست دوستی و مذاکره به سوی ائتلاف سعودی ضد یمن دراز کرد و با راه انداختن درگیری داخلی در پایتخت، سبب کشته شدن چندین نفر از جمله خودش و چند نفر از سران حزب «المؤتمر» شد.

طبق اعلام منابع یمنی، صالح با تبانی با امارات و عربستان قصد داشت با کنار زدن انصارالله یمن و دیگر نیروهای سیاسی، علیه «شورای عالی سیاسی یمن»‌ کودتا کند و خود و خانواده‌اش به قدرت برسند. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.