ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 66278
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۶:۱۷
  • 67 بازدید
  • ارسال توسط :

برگزاری نخستین سالگرد شهید مدافع حرم شهرستان خوشاب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نخستین سالگرد شهید احمد جلالی‌نسب، نخستین شهید مدافع حرم شهرستان خوشاب، شب گذشته، ۱۶ آذرماه در روستای شم‌آباد این شهرستان برگزار شد. حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی، امام جمعه شهرستان سلفچگان در این مراسم با ابزار اینکه شهدا ما را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نخستین سالگرد شهید احمد جلالی‌نسب، نخستین شهید مدافع حرم شهرستان خوشاب، شب گذشته، ۱۶ آذرماه در روستای شم‌آباد این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی، امام جمعه شهرستان سلفچگان در این مراسم با ابزار اینکه شهدا ما را به تفکر وادار می‌کنند تا در مسیر اندیشه قرار بگیریم، اظهار کرد: برای تجزیه و تحلیل شهید و شهادت دو نوع نگاه ساده‌انگارانه و نگاه عمیق وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در نگاه سطحی به همان فضیلتی که شهدا با شهادت به آن می‌رسند بسنده می‌کنیم، ادامه داد: خداوند سبحان فقط یک گروه را خطاب قرار داده و در آیه ۱۶۹ آل عمران گفته است: «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ؛ (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند».
وی افزود: حضرت علی(ع) نه در جنگ خندق که عمر بن عبدود را به هلاکت رساند، نه در جنگ بدر و نه در جنگ خیبر گفتند رستگار شدم بلکه ایشان فقط در یک جا فرمودند رستگار شدند و آنهم زمانی بود که شمشیر ابن ملجم فرق مبارک آن حضرت را شکافت و بوی شهادت را حس کردند.
وی با تاکید بر اینکه نگاه ظاهری در کربلا این است که یاران ابا عبدالله الحسین(ع) تمام وجودشان را فدای امام حسین(ع) کردند، تصریح کرد: وقتی به حوادث کربلا نگاهی عمقی داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که امام حسین(ع) و یارانش شهید شدند تا اسلام زنده بماند.
امام جمعه سلفچگان با بیان اینکه شهدا با خون خودشان انقلاب اسلامی را تثبیت کردند، گفت: اگر خون شهدا نبود جایگاه امروزی کشور ما این نبود و چه زیبا حضرت امام خمینی(ره) بیان کرده‌اند: اگر هفتاد سال عبادت کرده‌اید یکساعت وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کنید.
وی با اشاره به اینکه در زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد دنیا با سه تفکر دیکتاتوری، کمونیستی و لیبرالی اداره می‌شد، اظهارکرد: امام خمینی(ره) تشکیل حکومت اسلامی بر پایه اسلام را هدف قرار دادند.
وی با نقدی بر نظریه لیبرالها ادامه داد: با تفکر لیبرالی نمی‌توان دغدغه همسایه را داشت و به فکر دفاع از اسلام بود زیرا این تفکر مروج رفاه طلبی است و نمی‌خواهد انسان با انسانیت زندگی کند.
حجت‌الاسلام کتابچی با تاکید بر اینکه انقلاب با آمدنش حرف اسلام را پیاده کرد، گفت: شهدای مدافع حرم با رها کردن تمام آنچه که به آن دلبسته بودند و تعلق خاطر داشتند، جان خود را برای دفاع از اسلام و حرم عقیله بنی هاشم فدا کردند.

حجت‌الاسلام کتابچی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم با خونشان ثابت کردند که انقلاب اسلامی نباید فراموش شود، سومین اثر خون شهدا را دفاع از ولایت و رهبری عنوان کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.