ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 6631
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
  • 572 بازدید
  • ارسال توسط :
برخی “جشن تولد” را بایکوت کرده‌اند که اکران نشود/ حتی حوزه هنری هم از ما حمایت نکرد

برخی “جشن تولد” را بایکوت کرده‌اند که اکران نشود/ حتی حوزه هنری هم از ما حمایت نکرد

عباس لاجوردی کارگردان فیلم سینمایی "جشن تولد" در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی «نسیم آنلاین»، پیرامون آخرین وضعیت اکران این فیلم عنوان کرد: پیرامون اکران برون مرزی این فیلم باید بگویم که کشور سوریه آن را برای اکران در سینماهای خود می خواد. اما فضای کشور لبنان برای اکران فیلم فراهم و آماده تر است. […]

عباس لاجوردی کارگردان فیلم سینمایی "جشن تولد" در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی «نسیم آنلاین»، پیرامون آخرین وضعیت اکران این فیلم عنوان کرد: پیرامون اکران برون مرزی این فیلم باید بگویم که کشور سوریه آن را برای اکران در سینماهای خود می خواد. اما فضای کشور لبنان برای اکران فیلم فراهم و آماده تر است. همچنین این فیلم برای حضور در دو جشنواره فیلم به کشور ایتالیا نیز ارسال شده است.

وی افزود: پیرامون اکران فیلم "جشن تولد" در سینماهای کشور نیز ما با آقای مؤمنی صحبت کرده بودیم و قرار بر این بود که حوزه هنری پخش کند. ولی بعد از دستور ایشان، زیرمجموعه‌ او آنقدر اینقلت آمدند که شاید این فیلم فروش نکند و شاید بیننده کم داشته باشد و ما نباید ضرر کنیم و نتیجه این شد که یک مقدار تعلل کردند.

این کارگردان ادامه داد: حالا برای من یک سؤال بزرگی به وجود آمده که اصلاً حوزه هنری برای چه کاری به وجود آمده است؟ زیرا ما که این فیلم را با پول بچه‌های محله‌های خود ساختیم و بعد انجمن فیلم دفاع مقدس آمد پای کار و به ما کمک کرد.

لاجوردی خاطرنشان کرد: حالا روی من به حوزه هنری است. آنجا حداقل سینما که دارد در اختیار این فیلم بگذارد. آن هم فیلمی که خیلی‌ها تماس می‌گیرند و زمان پخش آن را جویا می‌شود. زیرا این تنها فیلمی است که در این حوزه ساخته شده و این فیلم در شرایطی ساخته شد که واقعا به سختی ساخته شده است.

وی اضافه کرد: این موضوع را جایی شنیده ام که از آقای حاتمی کیا سؤال کردند چرا در مورد مدافعین حرم فیلمی نساخته اید؟ که او در جواب گفته به والله خواستم و نشد. بر این اساس حالا که این اتفاق افتاده چرا مسئولان بی توجه هستند؟ زیرا نمی‌دانم چه کار فرهنگی واجب‌تر از حمایت از چنین فیلم هایی دارند؟

این کارگردان یادآور شد: آیا فیلم "50 کیلو آلبالو" مهمتر است یا یک فیلمی که در مورد مدافعان حرم ساخته شده است؟ مردم هنوز هزاران سؤال راجع به مدافعین حرم دارند. زیرا هنوز به این مظلومانی که آنجا دارند با داعشی‌های وحشی می‌جنگند اتهام می‌زنند که برای پول می‌روند.

لاجوردی پیرامون شهدای مدافع حرم گفت: مدافعان حرم افرادی هستند که از نظافت‌چی‌ها در تهران کمتر پول می‌گیرند و در آنجا یک دیوار گوشتی شده‌اند. متاسفانه خوب هنوز اینها به فکر سود خود در اکران هستند و به این مسائل کاری ندارند. باید بگویم که فلان فیلم 14 میلیارد فروخت. حالا فرض کنید آن 13 میلیارد فروخت و فرصتی هم برای این فیلم فراهم شود تا این فیلم هم نهایتا یک میلیارد بلیط بفروشد.

وی افزود: اصلاً حوزه هنری و امثالهم و یا هیچ یک از مسئولان به فکر نیستند و پی این موضوع را نمی‌گیرند. زیرا آقای مؤمنی یک دستوری داد که مأسفانه مسئولان رده پایین مثل آقای فرجی و دیگر مدیران یک ان قلت‌هایی آوردند.

این کارگردان ادامه داد: من یک جلسه ای را با آقای مؤمنی داشتم. ایشان در آن جلسه یک دستور حضوری دادند و حتی یکی از مسئولین خودشان را آوردند و گفتند که این فیلم پخش شود. او حتی در آن زمان تاکید کرد حتی اگر دیدید در اوایل اکران بیننده های کمی به سمت این فیلم می‌رود صبر کنید تا این فیلم بیننده خود را پیدا کند.

لاجوردی خاطرنشان کرد: ولی بعداً که بحث نامه‌نگاری شده بود افراد پایین دستی نشستند و در قالب یک اتاق کارشناسی تشکیل جلسه دادند که نتیجه همانی شد که امروز می بینید. البته اگر واقعاً از دید کارشناسی حرف می‌زنند که ما باید بگویم که واویلا از این کارشناسان فرهنگی که داریم.

وی اضافه کرد: در حقیقت اینها باید به دنبال یک کار دیگر بروند. زیرا اینها اصلاً کارشناس فرهنگی نیستند و اگر که واقعاً کارشناس فرهنگی هستند چرا اینگونه به این موضوع نگاه می‌کنند؟! متاسفانه تا امروز چهار تا پنج سال از جنگ سوریه گذشته و اینقدر ما شهید دادیم. در میان شهدای ما از سردار تا مردم عادی کوچه پس کوچه‌هایمان، تک پسران مردم رفتند و شهید شدند.

این کارگردان متذکر شد: ما در سوریه هم پشتیبانی نشدیم. ما یک فیلم جنگی ساختیم اما حتی یک دانه چاشنی انفجاری و حتی یک دانه گلوله هم به ما ندادند. در حقیقت همه را خودمان از این طرف و آن طرف تهیه کردیم.

لاجوردی یادآور شد: حالا که این فیلم ساخته شده و در جشنواره دیده شده و حتی جایزه قفنوس را هم برده مردم هزاران سوال دارند. در حقیقت مردم و مسئولین بسیار مشتاق هستند و می‌خواهند این فیلم را هرچه زودتر ببینند. منتهی متاسفانه امثال مثل حوزه هنری که وظیفه‌ آنها حمایت از چنین فیلم‌هایی است دائما امروز و فردا می‌کنند. نمی‌دانم اینها فردا جواب حضرت زینب را چگونه‌ می خواهند بدهند.

وی با گله از حوزه هنری گفت: من می‌خواهم ببینم وظیفه حوزه هنری آیا کاسبی هست یا ترویج کارهای فرهنگی؟ آیا کاسبی هدف اینها هست یا ترویج کارهای فرهنگی؟ زیرا این کار هم فرهنگی است هم دینی است و هم اجتماعی است. من نمی‌دانم چرا این کارها را می‌کنند و به کجا داریم می‌رویم؟

این کارگردان افزود: ما میلیاردها بودجه فرهنگی فراوانی در اختیار خود داریم. چند روز پیش نماینده قوه قضائیه گفت ما این همه بودجه فرهنگی داریم اما همه آن به کجا رفته است؟ و چرا فرهنگ ما اینگونه شده است؟ حالا ما آمده ایم و چنین فیلمی را با این موضوع مهم در کشور سوریه ساخته ایم. چرا از پخش آن حماتیت نمی شود؟

لاجوردی ادامه داد: ما در حال حاضر هزاران سینما داریم. بیایند و تعدادی از این سالن‌ها را هم برای اکران و نمایش این فیلم اختصاص دهند. مگر چطور می‌شود؟ اتفاقی رخ نمی دهد.

وی تصریح کرد: شما به عنوان خبرگزاری می توانید پیگیری کنید و با دفتر آنها تماس بگیرد و بپرسید که چرا این فیلم پخش نمی‌شود. همچنین از آقای مؤمنی و آقای فرجی بپرسید که چرا این فیلم پخش نمی‌شود؟ اصلاً ما فرض را بر این می‌گیریم که این فیلم فروش ندارد بالاخره بیننده خواهد داشت.

این کارگردان در پایان گفت: پیرامون مخاطبان این فیلم باید بگویم که بچه‌بسیجی ها می‌روند و می‌بینند. همچنین خانواده مدافعان حرم هم می‌روند و این فیلم را می‌بینند. فکر می کنم اگر این فیلم اکران شود آهسته آهسته مردم از اقشار مختلف را جذب خود خواهد کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن