ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 66346
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۵:۰۰
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :
خیانت به آرمان فلسطین کار را به اینجا رساند

خیانت به آرمان فلسطین کار را به اینجا رساند

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- امیر مسروری- یک: ساعتی از شب ]به وقت ایران[ گذشته بود که ترامپ خبر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شریف را اعلام کرد. این موضوع از چند رئیس جمهور قبل مانده بود و به دلیل آنکه مسئله فلسطین یک مسئله حیاتی در جهان اسلام بود کمتر رئیس جمهوری […]

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- امیر مسروری- یک: ساعتی از شب ]به وقت ایران[ گذشته بود که ترامپ خبر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شریف را اعلام کرد. این موضوع از چند رئیس جمهور قبل مانده بود و به دلیل آنکه مسئله فلسطین یک مسئله حیاتی در جهان اسلام بود کمتر رئیس جمهوری در آمریکا ریسک این اقدام را می پذیرفت. اما نزدیکی ترامپ به اعراب خلیج فارس و انعقاد قرارداد 100 میلیارد دلاری تسلیحاتی و 400 میلیارد دلاری اقتصادی با ریاض موجب درگیر سازی منافع دو کشور شد. از یک سو بن سلمان تمایل جدی دارد بر کرسی پادشاهی تکیه زند و برای آن چراغ سبز کاخ سفید را نیاز دارد. از سوی دیگر با بحرانی در جنگ یمن مواجه که بدون کمک آمریکا قادر نیست از آن خارج شود. در کنار این بن سلمان با رقیب جدی ای به نام ایران در منطقه درگیر و ایران هراسی به یک مسئله جدی برای ریاض تبدی شده است. درگیر سازی منافع برای ترامپ دستاوردهای مهمی داشته تا جایی که نیویورک تایمز به نقل از منابع خود پیشنهاد انتقال سفارت از تل آویو به قدس را به محمد بن سلمان نسبت داده است. به نظر نمی رسد این موضوع خبر سازی باشد. زیرا راضی نگه داشتن ترامپ بدون راضی نگه داشتن اسرائیل غیر ممکن است و بن سلمان حاضر است برای رسیدن به قدرت هر کاری کند.

دو: در چند ماه اخیر تلاش بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس جهت برقراری رابطه با اسرائیل و طرح موضوع دو دولتی بود. اسناد نشان می دهد برای عادی سازی روابط میان اعراب و اسرائیل پول های زیادی جابه جا و هیئت های مختلفی بین دو گروه تبادل شد که طیف های مختلفی از گروه های اقتصادی و نظامی را در برگرفته است. انتقال سفارت را باید یک حرکت برنامه ریزی شده و دقیق دانست. البته پیش از این تصمیم برنامه ریزی های مختلفی صورت گرفت که هر یک با شکست همراه بود. بحث درگیر سازی حزب الله با استعفای سعد حریری، مسئله همه پرسی در کردستان عراق با بارزانی برای درگیر سازی ایران، عراق و نیروهای محور مقاومت، مسئله فتنه صالح در یمن برای درگیر سازی انصار الله و نیز موشک پراکنی های مختلف توسط صهیونیست ها در سوریه بخشی از این پیش سناریو  بود. نباید فراموش کرد خیانت ها و مشغول سازی هایی که انجام شد برای چه منظوری است و از آن عبور به راحتی عبور کرد.

سه: اعلام خبر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شریف یک سناریو بلند مدت چند ساله برای پایان دادن به مسئله فلسطین و رژیم اشغالگر قدس است. آمریکایی ها راه های مختلفی را طی کردند که نتیجه ای نداشت. از کمپ دیوید تا اسلو هر یک فرصتی بود تا آمریکایی ها بر مسئله فلسطین پایان دهند اما مقاومت و انتفاضه مانع جدی این هدف شد. حالا نیز ترامپ با اعلام خبر ناخواسته بهترین خدمت را به مسئله فلسطین کرد. هرچند این موضوع برای جریان مقاومت هزینه آفرین است اما قطعا هزینه دشمنان محور مقاومت بیش از هزینه ایجاد شده برای محور مقاومت  خواهد بود. دشمنان تصور می کردند بهترین روش برای کاهش فشار فلسطینی ها است در حالی که این خبر موجب وحدت میان صفوف گروه های مسلمان و بازگشت مسئله فلسطین به پرونده اول جهان اسلام شد. کافی است به پیام های واراده نگاهی دیگر بار داشته باشیم. تمام کشورهاو گروه ها نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

این را نباید فراموش کرد، خیانت به آرمان فلسطین پرونده قدس شریف را به اینجا رسانده است. اگر نبود خیانت ها قطعا آزادی قدس شریف زودتر از اینها رقم میخورد و مسئله رژیم اشغالگر قدس برای همیشه پایان می یافت. تنها راه آزادی فلسطین « مقاومت اسلامی» است. فرآیندی که از 1979 تا به امروز تنها عامل حفظ اسمی به نام فلسطین و هویتی به نام مسجد الاقصی شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.