ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 66427
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
شبه‎نظامیان ائتلاف سعودی در جنوب استان الحدیده یمن محاصره شدند

شبه‎نظامیان ائتلاف سعودی در جنوب استان الحدیده یمن محاصره شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرهای جنوب استان الحدیده حکایت از تغییر روند نبرد به سود ارتش یمن و نیروهای کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله یمن دارد. در حالی که صبح امروز رسانه‌های محور سعودی خبر از پیشروی شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی دادند […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرهای جنوب استان الحدیده حکایت از تغییر روند نبرد به سود ارتش یمن و نیروهای کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله یمن دارد.

در حالی که صبح امروز رسانه‌های محور سعودی خبر از پیشروی شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی دادند و مدعی شدند سه شهر از جنوب استان الحدیده تصرف شده، منابع یمنی بعدازظهر امروز یکشنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از دادند که نیروهای ارتش یمن و کمیته‎های مردمی موفق شدند بندر «الحیمه» واقع در شمال شهر الخوخه در جنوب استان الحدیده را از کنترل عناصر مسلح وابسته به ائتلاف سعودی خارج کنند و شبه‌نظامیان را در الخوخه محاصره کنند.

یک منبع نظامی یمن به خبرگزاری «الصحافه» یمن گفته که نیروهای یمنی با شکست عناصر «مزدور» مستقر در شمال الخوخه که تحت حمایت عربستان و امارات قرار دارند، ایستگاه گازرسانی و مزارع در محور «حیس» واقع در شرق الخوخه را نیز آزاد کردند.

همزمان، رسانه‌های حامی ائتلاف سعودی در یمن مدعی شدند که تجهیزات جدیدی به الخوخه اعزام شده و ائتلاف سعودی قصد دارد طی روزهای آینده، بندر حیاتی الحدیده را اشغال کند.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله مستقر در منطقه «یختل» استان تعز (در جنوب استان الحدیده) نیز موفق شدند کنترل خط ساحلی شرق این منطقه را در دست خود بگیرند و سه خودروی زرهی و پنج خودروی دیگر شبه نظامیان را منهدم کنند.

یک مسئول نظامی در این باره گفت: «حلقه محاصره علیه عناصر مزدور به سمت الخوخه تنگ و دسترسی مزدوران به خط ساحلی شرق یختل قطع شده و آنها اکنون تحت محاصره نیروهای یمنی قرار دارند».

خبرنگار خبرگزاری الصحافه یمن گزارش داد که در منطقه الهاملی منطقه «موزع» در استان تعز، در نزدیکی المخا نیز نیروهای ارتش یمن و انصارالله یک خودروی زرهی عناصر مسلح ائتلاف سعودی را آتش زدند و با انفجار یک بمب، خودروی زرهی آنها را در نزدیکی تپه الخزان منفجر کردند.

نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله همچنین عناصر شبه نظامی مستقر در تپه الخزان و علایه و روستای الساهره در الهاملی را شکست دادند و این تپه ها و روستاها را آزاد کردند.

بر اساس این گزارش، اجساد ده ها نفر از عناصر «مزدور» در امتداد خط ساحلی و اطراف الخوخه و دو منطقه یخل و الهاملی روی زمین افتاده است.

منابع خبری وابسته به عربستان سعودی در یمن مدعی شدند که شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی علیه یمن، موفق شدند نقاط جدیدی در جنوب الحدیده یمن اشغال کنند.

وبسایت «الیمن الان»، شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف عربستان را «ارتش یمن» نامید و مدعی شد که برای سومین روز متوالی، با حمایت هوایی و فشرده جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان، موفق شدند پیشروی کنند و شهر حیس و الخوخه در جنوب استان الحدیده را تصرف کنند (جزئیات بیشتر).

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.