ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 66501
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
بعید است عربستان به خاطر قدس روابطش با واشنگتن را خدشه‌دار کند

بعید است عربستان به خاطر قدس روابطش با واشنگتن را خدشه‌دار کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا»، چاپ مسکو، در تحلیلی می نویسد: تیرگی روابط بین آمریکا و کشورهای اسلامی بعد از اعلام "دونالد ترامپ" در مورد اینکه ایالات متحده قدس را پایتخت اسرائیل می داند، شدت یافته است. اتحادیه عرب خواستار تغییر مواضع واشنگتن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا»، چاپ مسکو، در تحلیلی می نویسد: تیرگی روابط بین آمریکا و کشورهای اسلامی بعد از اعلام "دونالد ترامپ" در مورد اینکه ایالات متحده قدس را پایتخت اسرائیل می داند، شدت یافته است. اتحادیه عرب خواستار تغییر مواضع واشنگتن در قبال شهر قدس شده است. البته به نظر می رسد در کاخ سفید هم تصمیم گرفته‌اند انتقاد را با انتقاد پاسخ دهند: مقامات آمریکایی در مباحثات داخلی از امکان کاهش حمایت از عملیات نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در یمن، صحبت می کنند.

بعد از سخنان ترامپ در مورد به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، علائمی از بوجود آمدن مشکلاتی در روابط آمریکا با یکی از اصلی ترین متحدانش در جهان عرب، یعنی عربستان سعودی دیده می شود. حتی بعید نیست که انتقادات مقامات ریاض به خاطر «ابتکارعمل قدس»، باعث شود تا واشنگتن از ائتلاف عربی بخواهد تا از اقدامات خشونت آمیز در یمن دست بردارند. بیانیه اخیر کاخ سفید در این رابطه، تنها متوجه شبه نظامیان انصارالله نبوده و نیروهای عربستان سعودی نیز شامل می‌شود.  

این در حالی است که عملیات نظامی شدید عربستان و متحدان عربش در یمن طی چند سال اخیر و حتی اقدام به محاصره کامل این کشور که منجر به وضعیت بحرانی جدی انسانی در یمن شده، هرگز باعث نشده تا افکارعمومی جهانی، توجه قابل ملاحظه ای به جنگ در یمن داشته باشند. در صورتیکه در بیانیه جدید کاخ سفید تاکید شده که آمریکا خواستار حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در یمن است. "رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه آمریکا نیز در کنفرانس مطبوعاتی در پاریس موضع گیری مشابهی در این رابطه داشته است.

یک مقام دولتی آمریکایی به خبرگزاری «رویترز» گفته است: «وضعیت سیاسی بوجود آمده ممکن است ما را مجبور سازد تا اقداماتی برای بهبود اوضاع انسانی در یمن و اعمال فشار بر عربستان انجام دهیم.»

عربستان برای مقابله با ایران حاضر به هر نوع معامله با اسرائیل است

البته در محافل کارشناسی روسیه تردید دارند که روابط بین آمریکا و عربستان سعودی بطور جدی دچار تیرگی شود. "کریل سیمونوف" رئیس مرکز تحقیقات اسلامی موسسه توسعه نوآورانه و کارشناس شورای امور بین الملل روسیه معتقد است: «به احتمال زیاد اظهارات ترامپ در باره قدس، به نوعی از قبل با رهبران عربستان سعودی هماهنگ و مورد توافق قرار گرفته و مقامات ریاض در جریان این تصمیم گیری واشنگتن قرار داشتند. اظهارات کنونی مقامات این کشور نیز فقط برای آن است که آنها مجبور هستند با سایر کشورهای مسلمان که از این اقدام آمریکا انتقاد می کنند، همصدا شوند و تیرگی در روابط واشنگتن و ریاض بعید است.»  

به گفته سیمونوف، عربستان سعودی مواضع قاطعی در قبال اسرائیل که در جهان اسلام دشمن ملت فلسطین شناخته شده، ندارد و مقامات ریاض حتی برای اینکه با «تهدیدات احتمالی از جانب ایران» مقابله کنند، حاضر هستند به هر نوع معامله ای با مقامات تل آویو دست زده و با آنها همراه شوند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.