ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 66786
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۵:۳۳
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
محتوای جیب 400 شهید در موزه شهدای فریدن نگهداری می شود

محتوای جیب 400 شهید در موزه شهدای فریدن نگهداری می شود

محمد زمان میرزایی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: این آثار از شهدای شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت باقی مانده است که در موزه بنیاد شهید شهرستان فریدن نگه داری می شود.وی با بیان این که نگهداری و محافظت از این آثار استانداردهای خاص خود را می طلبد، افزود: […]

محمد زمان میرزایی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: این آثار از شهدای شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت باقی مانده است که در موزه بنیاد شهید شهرستان فریدن نگه داری می شود.
وی با بیان این که نگهداری و محافظت از این آثار استانداردهای خاص خود را می طلبد، افزود: کمبود اعتبار وامکانات دو مشکل بزرگ برای حفظ حداکثری این آثار است.
وی با بیان این که با پیگیری های انجام شده فاز سم زدایی این مجموعه با همکاری میراث فرهنگی به زودی آغاز خواهد شد، افزود: پس از انجام این مرحله در صدد هستیم کل موزه را به صورت دیجیتالی اجرا کنیم.
میرزایی گفت: مکانی که پیش از این برای جانمایی این موزه در نظر گرفته و مسقف شده بود اما به دلیل کمبود بودجه به حال خود رها شده است که به دنبال تکمیل، بهره برداری و انتقال موزه به از آن هستیم.
میرزایی با بیان این که موزه فعلی شهدا در فریدن از هفته دفاع مقدس سال گذشته تا کنون به طور رسمی فعال است، افزود: این موزه تا کنون مورد اسقبال و بازدید خیل عظیم علاقه مندان و قشرهای مردم قرار گرفته است.
وی با اشاره به این که چاپ کتاب شهدای شهرستان فریدن نیز در دست اقدام است، افزود: برای اجرای کامل این طرح به حمایت و تامین اعتبار لازم نیازمندیم.
فریدن با تقدیم 225 شهید، وجود 514 جانباز، 42آزاده و 9 جانباز بالای 70 درصد جایگاه شاخصی از نظر ایثارگری در استان اصفهان دارد.

** فریدن از شهرستان های شاخص در حوزه ایثارگری است
معاون بنیاد شهید استان اصفهان نیز گفت: شهرستان فریدن از شهرستان های شاخص در حوزه ایثارگری است.
سید علی قریشی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: تقدیم 225 شهید و وجود 514 جانباز، 42 آزاده و 9 جانباز بالای 70 درصد در فریدن نشان از انقلابی بودن مردم دیندار این شهرستان دارد.
وی افزود: این شهرستان با وجود آن که در دوران دفاع مقدس جمعیت بالایی نداشته است اما مردم آن در عرصه دفاع خوب حضور پیدا کرده اند همانگونه که اکنون سخت کوش و مسئولیت پذیر هستند.
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگری استان اصفهان افزود: استان اصفهان از سال 1342 تا 1394 بیش از 23 هزار شهید، 49 هزار جانباز (پنج تا 70 درصد) و سه هزار و 556 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرد و از نظر جامعه ایثارگری رتبه نخست کشور را داراست.
وی اضافه کرد: 18 هزار شهید استان اصفهان جوانان 15 تا 23 ساله ای بودند که داوطلبانه به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند.
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگری استان اصفهان ادامه داد: استان اصفهان با تقدیم 130شهید مدافع حرم بعد از استان های خراسان رضوی و قم رتبه سوم را در کشور دارد و یک چهارم شهدای مدافع حرم استان تابعیت ایرانی و سه چهارم تابعیت افغان هستند که برای ما همانند شهدای مدافع حرم ایرانی به شمار می روند.
وی در ادامه به جمع آوری و انتشار 800 هزار سند از آثار شهدای استان اصفهان در قالب سه جلد کتاب اشاره کرد و گفت: تعدادی از سندها همچنان در حال تدوین بوده و نزدیک به یک هزار و 200 مصاحبه در مورد زندگی خانواده شهدا، نحوه اعزام شهید و شهادت آنها انجام و در قالب تاریخ شفاهی ضبط شده است.
قریشی در خصوص موزه شهدا گفت: نحوه نگهداری آثار به جا مانده از شهدای گرانقدر، استانداردهای خاص خود را دارد که در تهران این کار انجام می شود اما استان ها و شهرستان ها نیز می توانند این اقدام را انجام دهند.
وی تاکید کرد: در کنار معرفی سایر مزیت های یک منطقه باید غرفه ای نیز به شهدا اختصاص داده شود و ما در این خصوص هزینه ها را تامین خواهیم کرد.
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان این که حدود 14 هزار از شهدای اصفهان دارای وصیت نامه خود نوشته هستند گفت: زندگی نامه سایر شهدا نیز در دست تحقیق و تدوین است.
قریشی افزود: اطلاعات کامل مربوط به شهدای گرانقدر استان به طور کامل رصد شده است و برای استفاده محققان و پژوهشگران مهیاست.
وی گفت: باید افکار عمومی و به ویژه رسانه ها در زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت کوشا باشند.
قریشی افزود: جامعه در شرایط امروز نیازمند درک مفهوم ایثار و شهادت است و ترویج این فرهنگ که حیاتی ترین حلقه زندگی انسانی است، ضروری است.
معاون بنیاد شهید استان اصفهان با اشاره به رشادت های شهدای مدافع حرم گفت: داعش با مقاومت نیروهای اسلام نابود شد اما واقعیت آن است تفکر داعشی همواره وجود دارد و آفت جوامع است بنابراین باید با الگوگیری از فرهنگ ایثارگری در تقویت روحیه وحدت و همدلی کوشا بود.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
9861 / 6022 خبرنگار: فاطمه زمانی – انتشار دهنده : عمادی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.