ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 66912
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۶:۴۵
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
پشت‌‌پرده سکوت عربستان در برابر بازنشر «نامه تاریخی خیانت‌آمیز ملک فیصل به جانسون آمریکایی

پشت‌‌پرده سکوت عربستان در برابر بازنشر «نامه تاریخی خیانت‌آمیز ملک فیصل به جانسون آمریکایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از روابط عمومی شبکه پرس‌تی‌وی، این برنامه به بررسی نامه تاریخی ملک فیصل پادشاه سعودی به لیندون ب جانسون رئیس جمهوری آمریکا در سال 1966 می پردازد و از سابقه تاریخی حمایت سعودی‌ها از اسرائیل پرده برداشته و سکوت حکومت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از روابط عمومی شبکه پرس‌تی‌وی، این برنامه به بررسی نامه تاریخی ملک فیصل پادشاه سعودی به لیندون ب جانسون رئیس جمهوری آمریکا در سال 1966 می پردازد و از سابقه تاریخی حمایت سعودی‌ها از اسرائیل پرده برداشته و سکوت حکومت سعودی در این خصوص را واکاوی می کند.

نامه تاریخی ملک فیصل به جانسون در حالی از سوی علی عبدالله صالح در روزهای پایانی حیاتش مورد اشاره و به عنوان مدرکی محکم حاکی از خیانت آل سعود به جهان اسلام مورد استناد قرار گرفته و سبب جریان سازی جدیدی علیه عربستان شد که ملک فیصل از خود چهره ای دروغین به عنوان سمبل مبارزه با اسرائیل در دنیای عرب ساخته بوده است و عدم موضع گیری سیستم حکومتی عربستان در قبال این بازنمایی و جریان سازی خبری علیه سعودی‌ها، نشان از ناتوانی عربستان در انکار این سند دارد.

ملک فیصل در این نامه به نقش خطرناک مصر در یمن و منطقه علیه عربستان و آمریکا اشاره کرده و برخی پیشنهادات را برای برخورد با این کشور و تضمین منافع مشترک آمریکا و عربستان ارائه داده است به طوری که در یکی از این پیشنهادات، آمریکا باید از اسرائیل برای حمله علیه مصر و به دست گرفتن کنترل اماکن مهم این کشور اقدام کند تا ارتش مصر از یمن عقب نشینی نماید و بدین وسیله برای مدت طولانی توجه‌اش به اسرائیل جلب شود.

در این نامه مصر به عنوان دشمن بزرگ عربستان و آمریکا توصیف شده است. ملک فیصل در این نامه تاکید کرده که سوریه نباید از این حمله اسرائیلی جان سالم به در ببرد و باید توجه این کشور به مسئله دیگری جلب شود تا بعد از سقوط مصر تلاش نکند نقش این کشور را در جهان عرب ایفا کند. ملک فیصل همچنین تاکید دارد که کنترل نوار غزه که تحت حاکمیت مصر بوده به دست گرفته شود و کنترل کرانه باختری نیز که به دست اردن بوده از دست این کشور خارج شود و هرگونه امید فلسطینی‌ها درباره بازگشت به کشورشان از بین برود و تمام کسانی که مخالف ایجاد کشور عربی در کنار اسرائیل هستند مورد هدف قرار بگیرند.

ملک فیصل در نامه‌ای که آن را پیش از جنگ 1967 اعراب‌-‌اسرائیل خطاب به  لیندون جانسون نوشته و سندی است که تاریخ 27 دسامبر 1966 برابر با 15 رمضان 1386 به شماره 342 از اسناد شورای وزیران عربستان سعودی را بر خود دارد، چنین می‌گوید:

«جناب رئیس!

از آنچه گذشت و به اختصار آن را به عرض رساندیم، ‌آشکار می‌شود که مصر دشمن بزرگ همه ماست و اگر این دشمن (مصر) به حال خود رها شود، دشمنان را با کمک‌های نظامی و رسانه‌ای حمایت خواهد کرد و هنوز سال 1970 از راه نرسیده، دیگر منافع و موجودیتی برای ما در صفحه روزگار باقی نخواهد ماند و این نکته‌ای است که کارشناس دولت شما "کرمت روزولت" نیز به آن اشاره داشته و بر آن تاکید کرده است، به همین دلیل پیشنهادات زیر را خدمتتان ارائه می‌دهم، درحالی‌که پیش از این کارشناسان شما در عربستان نیز بر این نکات تاکید داشتند:

– آمریکا با حمایت از اسرائیل اقدام به حمله‌ای ناگهانی و غافلگیرانه علیه مصر نماید و به این ترتیب بر مهمترین مراکز و نقاط استراتژیک و حساس مصر استیلا یابد تا به این ترتیب مصر را وادار کند نه تنها ارتش خود را از یمن فرابخواند، بلکه اسرائیل را وادارد به این طریق برای مدتی مصر را به گونه‌ای به خود مشغول کند که هیچ مصری در آن طرف کانال سوئز نتواند سرخود را بلند کند و به دنبال تحقق اهداف و چشم داشت‌های محمد علی پاشا و عبد الناصر جهت متحد کردن جهان عرب بیفتد و به این ترتیب این فرصت را بدست می‌آوریم که اصول و مبادی ویران‌گر را نه تنها در کشورمان که در سراسر جهان عرب ریشه‌کن کنیم و پس از آن که مصر را سرکوب کردیم،‌ آن وقت برای خوب جلوه دادن خود به آن کمک خواهیم کرد. 

– اما سوریه دومین کشوری است که نباید از این هجوم جان سالم بدربرد و در این راستا به نظر می‌رسد، بخشی از اراضی آن را از آن جدا کنیم تا این کشور نیز سردر گریبان خویش باشد و به این فکر نیفتد که شکاف مصر در جهان عرب را پر کند.

– همچنین چاره‌ای جز استیلا بر کرانه باختری و نوار غزه نیست تا به این طریق جایی برای تحرک فلسطینیان نباشد و در عین حال هیچ کشور عربی از آنها به بهانه آزادی فلسطین استفاده نکند و در همان حال امید آوارگان فلسطینی برای بازگشت به فلسطین را قطع کنیم، همان‌گونه که اسکان آنها در کشورهای عربی را هم برای ما آسان‌تر می‌شود.

– در این میان اعتقاد داریم، "ملا مصطفی بارزانی" باید در شمال عراق تقویت شود تا به این ترتیب زمینه تشکیل یک دولت کرد در عراق فراهم شود،‌ بالطبع وظیفه این دولت مشغول کردن بغداد به خود است که منادی وحدت عربی است،‌ با توجه به این‌که ما از سال 1965 اقدام به حمایت مالی و تسلیحاتی بارزانی چه از داخل عراق و چه از طریق ترکیه و ایران کرده‌ایم.

جناب رئیس!

ما و شما با متحد شده‌ایم تا منافع مشترک و سرنوشت نامعلوم خود را با اجرای این پیشنهادات یا عدم اجرای آنها رقم بزنیم و بالطبع عدم اجرای این پیشنهادات هدم بقا و فنای ما را رقم خواهد زد.

در پایان این‌که از این فرصت استفاده می‌کنم تا بار دیگر برای شما آرزوی عزت و شکوه و برای آمریکا پیروزی و تفوق و برای آینده روابط‌مان گسترش و شکوفایی روابط را آرزو کنم.

وفادار شما: فیصل بن عبد العزیز

پادشاه عربستان سعودی»

برنامه هفتگی «Unreported» نگاهی افشاگرایانه به وقایع سیاسی دارد و ابعاد و جزئیات پنهان رویدادهای مهم بین المللی را بررسی می‌کند. این برنامه ساختاری گرافیکی دارد و با استفاده از تصاویر و عکس‌های مختلف در قالبی گرافیکی به بررسی موضوعات می‌‌پردازد. مصاحبه با دو نفر از افراد آگاه و خلق یک کاریکاتور مرتبط با موضوع هر قسمت از دیگر آیتم‌های برنامه است که طی آن یک نفر کاریکاتوریست با حضور در استودیو از ابتدای برنامه اقدام به طراحی و خلق کاریکاتور مرتبط با موضوع کرده و در پایان برنامه این کاریکاتور کامل شده در معرض دید مخاطب قرار می گیرد. این برنامه به تهیه کنندگی حامد عزتی زاده پنجشنبه 30 آذر ماه ساعت 16:20 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 02:20 ، شنبه ساعت 08:20 ، یکشنبه ساعت 20:20 و دوشنبه ساعت 18:20 به وقت تهران پخش خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.