ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 66964
  • ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۹:۰۸
  • 421 بازدید
  • ارسال توسط :
پنتاگون به انجام چندین عملیات زمینی و هوایی در یمن اذعان کرد

پنتاگون به انجام چندین عملیات زمینی و هوایی در یمن اذعان کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ میلادی چندین عملیات زمینی و بیش از ۱۲۰ حمله هوایی در یمن انجام داده که بیشتر اعضای القاعده را هدف گرفته است. این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ میلادی چندین عملیات زمینی و بیش از ۱۲۰ حمله هوایی در یمن انجام داده که بیشتر اعضای القاعده را هدف گرفته است. این اذعان پنتاگون، فعالیت‌های نظامی غالبا پنهان آمریکا را در منطقه فاش می‌کند.

بر اساس بیانیه‌ای که فرماندهی مرکزی آمریکا در ایالت فلوریدا منتشر کرده است، نیرو‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۷ چندین عملیات زمینی و ییش از ۱۲۰ حمله هوایی در یمن انجام داده‌اند.

در این بیانیه آمده است ارتش آمریکا امیدوار است که مانع استفاده القاعده در شبه‌جزیره عربستان و داعش از یمن به عنوان مرکز و قطب استخدام تروریست‌ها، آموزش و پایگاه عملیات برای صدور تروریسم به سراسر جهان شود. بر اساس این گزارش، ۱۲۰ حمله هوایی علیه اهداف در یمن، نشان‌دهنده افزایش سه برابری حملات نسبت به سال گذشته است.

راشاتودی نوشت: تا پیش از بیانیه روز چهارشنبه پنتاگون، افشاگری کمی از سوی تعداد اندکی از مقامات در خصوص میزان دخالت نظامی آمریکا در یمن صورت گرفته بود.  پنتاگون، در تضاد کامل با مبارزه علیه داعش در سوریه و عراق، از برگزاری جلسات منظم یا به روز رسانی در خصوص عملیات زمینی و هوایی در یمن اجتناب کرده است.

با این حال، گزارش‌های پراکنده‌ای درباره فعالیت نظامی ارتش آمریکا در یمن وجود دارد. فرماندهی مرکزی آمریکا اوایل ماه جاری گفته بود در حمله هوایی آمریکا در روز ۲۰ نوامبر در استان البیضا یمن پنج شبه‌نظامی القاعده کشته شدند. پنتاگون پیشتر نیز اذعان کرده بود که آمریکا افرادی را در خاک یمن دارد. بر اساس گزارش رسانه ها، نیرو‌های عملیات ویژه آمریکا در ماه آوریل گذشته عملیات زمینی خود را در یمن گسترش دادند، اما مقامات ارتش آمریکا درباره این مسئله هیچگونه اظهارنظری نکردند. هنوز دقیقا مشخص نیست که چه تعداد نظامی آمریکا در خاک یمن وجود دارند.

کاخ سفید نیز در گزارشی که هفته گذشته به کنگره داد، جزئیاتی از عملیات نظامی آمریکا در خارج ارائه کرد، اما به تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در یمن اشاره‌ای نکرد.

در ماه فوریه نیز فاش شد که در حمله هوایی آمریکا به یمن، دست‌کم ۲۵ غیرنظامی و یک تکاور دریایی کشته شدند. بر اساس نتایج تحقیقات که نشان داد این حمله هیچ دستاورد اطلاعاتی برای آمریکا نداشته است، اما دولت ترامپ از این ماموریت به عنوان یک ماموریت موفقیت‌آمیز یاد و آن را تحسین کرد. جدای از تلفات جانی، یک بالگرد نظامی ۷۰ میلیون دلاری آمریکا نیز در این عملیات منهدم شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.