ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67028
  • ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :
ریاض در یمن دنبال استفاده از مهره‌های دسته چندم خود پس از عبدالله صالح است

ریاض در یمن دنبال استفاده از مهره‌های دسته چندم خود پس از عبدالله صالح است

«سید رضا صدرالحسینی»، کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص گزینه­‌های پیش روی سعودی­‌ها به دنبال زدن دست رد به سینه عربستان و امارات از سوی پسر علی عبدالله صالح، با اشاره به اینکه ریاض تلاش می­‌کند مهره‌های دسته چندمی خود را پس از علی عبدالله صالح به […]

«سید رضا صدرالحسینی»، کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص گزینه­‌های پیش روی سعودی­‌ها به دنبال زدن دست رد به سینه عربستان و امارات از سوی پسر علی عبدالله صالح، با اشاره به اینکه ریاض تلاش می­‌کند مهره‌های دسته چندمی خود را پس از علی عبدالله صالح به میدان آورد، بیان داشت: سرمایه­ گذاری پیشین عربستان در یمن از بین رفته است.

وی با توجه به تحولات اخیر یمن و تلاش سعودی­ها برای بهره­ برداری از گزینه­‌های جدید گفت: تحلیلگران و پژوهشگران تحولات یمن مطرح کرده بودند که رژیم آل سعود تلاش می­‌کند از احمد پسر علی عبدالله صالح برای ایجاد خدشه در جنبش یمن استفاده کند.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با تأکید بر عدم موفقیت ریاض برای پیگیری طرح­‌های خود به دست احمد صالح اشاره داشت: رژیم آل سعود و امارات بر پسر علی عبدالله صالح سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ اما بخش قابل‌توجهی از این سرمایه به باد رفته است.

وی با اشاره به دلایل ناکامی اخیر عربستان تأکید داشت: دلیل این موضوع فقدان جایگاه احمد در رقابت قبیله‌ای و طایفه گری یمن محسوب می‌شود. او قدرت و توانمندی برای اجرای هیچیک از طرح‌­های خارج از چارچوب و استانداردهای موجود را در یمن نداشت.

صدرالحسینی با توجه به عدم پذیرش توطئه ریاض از سوی پسر علی عبدالله صالح گفت: او در این شرایط اعلام کرده که طرح­‌های عربستان را برای اجرایی شدن قبول ندارد. این موضوع پیش از این برای تحلیلگران و ناظران مشخص بود.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه «آیا عربستان و امارات نسبت به توطئه‌های خود عقب‌نشینی خواهند کرد؟»، بیان داشت: پاسخ این سؤال اساسی منفی است. این کشورها برای از بین بردن جنبش مردمی یمن از تمام امکانات و توانمندی­‌های خود بهره می­‌برند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر تجاوز شکست خورده سعودی­‌ها به یمن در طول بیش از دو و نیم سال گذشته اشاره داشت: کوتاه‌ترین و آسان‌ترین مسیر ریاض برای مقابله با جنبش مردمی یمن افزایش بمباران‌های ظالمانه به همراه هواپیماهای اماراتی است.

وی با اشاره به همکاری ریاض با جبهه غربی گفت: عربستان به کمک سرویس­‌های اطلاعاتی انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش برای نفوذ به انقلاب مردمی یمن دارد؛ لذا نهایتاً مهره‌های دسته چندمی خود را پس از علی عبدالله صالح به میدان خواهد آورد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.