ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67069
  • ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۸:۵۵
  • 367 بازدید
  • ارسال توسط :
تلفات و خسارت‌های عربستان طی ۱۰۰۰ روز تجاوز به یمن

تلفات و خسارت‌های عربستان طی ۱۰۰۰ روز تجاوز به یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری المسیره، از جمله این خسارت‌ها و تلفات، خسارت‌های اقتصادی و سیاسی و تنش در اوضاع داخلی عربستان به دلیل هزینه‌های زیاد جنگ در یمن است. خسارت‌های مالی و جانی عبارتند از: نابودی بیش از ۱۲۰۰ دستگاه تانک و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری المسیره، از جمله این خسارت‌ها و تلفات، خسارت‌های اقتصادی و سیاسی و تنش در اوضاع داخلی عربستان به دلیل هزینه‌های زیاد جنگ در یمن است.

خسارت‌های مالی و جانی

عبارتند از: نابودی بیش از ۱۲۰۰ دستگاه تانک و خودروی زرهی، نابودی ۱۲ فروند بالگرد آپاچی و پنج فروند جنگنده اف۱۶ و اف۱۵ و بیش از ۲۰ هواپیمای جاسوسی، هدف قرار دادن ۱۰ کشتی، ناوچه و قایق جنگی، نابودی صدها پایگاه در نجران، جیزان و عسیر، هدف قرار دادن تعداد زیادی از مناطق فرماندهی در نجران، جیزان و عسیر. یورش به ده‌ها پایگاه و سیطره بر آن‌ها.

خسارت‌های اقتصادی کشورهای متجاوز

-افزایش تأثیرات منفی بر اقتصاد و ذخایر صندوق‌ها در کشورهای عضو ائتلاف عربی و تحمیل کردن هزینه‌های سنگین بر آن‌ها.

– اختصاص اموال صندوق‌های اصلی برای حمایت مالی از ائتلاف و پوشش دادن هزینه‌های تسلیحاتی.

تأثیرات جنگ یمن بر اقتصاد عربستان

-کاهش بودجه به ۱۵ درصد از تولید محلی رسید.

-کمک‌ها و هدایای میلیاردها دلاری برای خرید دوستان و حامیان.

-کاهش میزان ذخایر از سال ۲۰۱۴ از ۷۳۷ میلیارد دلار به ۴۳۷ میلیارد دلار.

-کاهش بودجه به دلیل کاهش قیمت نفت و کسری بودجه طوری که از ۱۵ درصد هم تجاوز کرد.

-افزایش مالیات‌ها، قیمت‌ها و وخیم شدن وضعیت معیشتی.

-ناکام ماندن تلاش‌ها برای افزایش تنوع منابع درآمدی.

-افزایش میزان هزینه‌های نظامی طوری که در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۸۱ میلیارد دلار رسید و به این ترتیب عربستان به سومین کشور جهان تبدیل شد که بزرگترین میزان بودجه نظامی در جهان را بعد از آمریکا و چین دارد.

-کاهش میانگین رشد در عربستان که صاحب بزرگترین اقتصاد عربی بوده است.

-اجتناب سرمایه‌گذاران خارجی از پروژه‌های بزرگ.

-کاهش گردشگری و افزایش هزینه‌های حمل و نقل و خدمات دیگر.

رخدادهای داخلی عربستان

جنگ در یمن عربستان را با اوضاع داخلی سختی روبه‌رو کرد که علاوه بر بعد اقتصادی بر بعد سیاسی نیز تأثیر داشته است.

تحولات در اوضاع سیاسی عربستان عبارتند از: برکناری مقرن بن عبدالعزیز از سمت ولیعهدی عربستان در سال ۲۰۱۵، برکناری محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان، ترور عبدالعزیز بن فهد، ترور منصور بن مقرن و ربوده شدن سه شاهزاده در خارج، بازداشت ۱۱ شاهزاده و ۳۸ مسؤول به اتهام فساد. بازداشت و برکناری بسیاری از علما، روشنفکران و روزنامه‌نگاران.

ناجی الزعبی، پژوهشگر نظامی می‌گوید: حجم تسلیحاتی و جنگ‌های عربستان تنها با هدف شتاب این کشور برای عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی صورت گرفته است. با این حجم سنگین تسلیحاتی سربازان عربستانی در مزها پیشرفته‌ترین سلاح‌هایشان را رها کرده و تانک‌ها از مقابل نیروهای یمنی فرار می‌کردند.

این پژوهشگر گفت: با وجود محاصره یمن، یمنی‌ها توانستند قدرت نظامی خود را از داشتن موشک‌های کوتاه‌برد به موشک‌های بالستیک تغییر دهند و آن را به پایتخت‌های کشورهای متجاوز شلیک کرده و پایگاه‌ها و فرودگاه‌ها و ناوها را هدف قرار دهند.

این پژوهشگر درباره شکست عربستان در جبهه‌های داخلی و خارجی صحبت کرد و گفت: اگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به حملات موشکی‌شان ادامه دهند به اقتصاد کشورهای غربی در جهان عرب پایان می‌دهند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.