ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67073
  • ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۹:۲۰
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
استاندار پیشین حضرموت به عنوان رئیس «پارلمان جنوب یمن» انتخاب شد

استاندار پیشین حضرموت به عنوان رئیس «پارلمان جنوب یمن» انتخاب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، هیأت شورای انتقالی جنوبی یمن که با حمایت امارات در ماه می سال ۲۰۱۷ تأسیس شده بود، «احمد بن بریک» را به عنوان رئیس هیأت پارلمانی استان های جنوبی انتخاب کرد. بریک که قبلا استاندار حضرموت بوده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، هیأت شورای انتقالی جنوبی یمن که با حمایت امارات در ماه می سال ۲۰۱۷ تأسیس شده بود، «احمد بن بریک» را به عنوان رئیس هیأت پارلمانی استان های جنوبی انتخاب کرد.

بریک که قبلا استاندار حضرموت بوده است همچنین ریاست شورای ملی عمومی را برعهده خواهد داشت و «انیس لقمان» یکی از فعالان عدنی به عنوان معاون او انتخاب شده است.

یاسر الیافعی عضو هیأت سیاسی این شورا به خبرگزاری آناتولی گفته که رئیس شورای پارلمانی و معاون او امروز در برابر «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی جنوبی یمن سوگند یاد خواهند کرد.

قرار است این شورا فردا هم در عدن تشکیل جلسه دهد تا سیاست ها و برنامه های پیش روی شورای انتقالی جنوبی یمن را مورد بررسی قرار دهد و بناست تا ضمن تکمیل نهادهای وابسته به این شورا ضمن تشکیل دولت، وزارت دفاع  هم برای استان های جنوبی یمن ایجاد شود.

در اکتبر گذشته عیدروس الزبیدی گفته بود که همه پرسی برای جدایی جنوب یمن از باقی استان های این کشور برگزار خواهد شد اما هنوز تاریخ دقیق این همه پرسی اعلام نشده است.

با توجه به اینکه بیشتر ذخایر نفتی یمن در جنوب این کشور قرار دارد، از همان بدو عملیات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای یورش به یمن، اقدامات نظامی امارات در جنوب یمن و تلاش برای تجزیه این کشور و بسط سلطه امارات بر این بخش از خاک یمن آغاز شده بود.

آخرین اقدامات امارات در این زمینه ایجاد شورای انتقالی جنوبی بود تا به عنوان قدرتی اداری در موازات «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به اداره امور در استان های جنوبی یمن مشغول شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.