ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67075
  • ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
المنار: گستاخی عربستان به جایی رسیده که آمارهای سازمان بهداشت جهانی را هم زیر سوال می‌برد!

المنار: گستاخی عربستان به جایی رسیده که آمارهای سازمان بهداشت جهانی را هم زیر سوال می‌برد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سازمان بهداشت جهانی تعداد افراد مشکوک به وبا در یمن را بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد. در همین حال شمار افرادی که بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از […]

المنار: گستاخی عربستان به جایی رسیده که آمارهای سازمان بهداشت جهانی را هم زیر سوال می‌برد!به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سازمان بهداشت جهانی تعداد افراد مشکوک به وبا در یمن را بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد. در همین حال شمار افرادی که بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند، از مرز 2200 نفر فراتر رفته است.

گزارشگر المنار همراه با پخش تصاویری از کودکان مبتلا به وبا در یمن گفت: پس از صلیب سرخ بین المللی و سازمان دیده بان حقوق بشر، دیگر مراجع بین المللی نیز درباره شیوع وبا در یمن هشدار می دهند. بر همین اساس سازمان بهداشت جهانی، اعلام کرد تعداد افراد مشکوک به وبا در یمن از مرز یک میلیون نفر فراتر رفته است. این در حالیست که بیماری دیفتری نیز در 18 استان از 22 استان یمن شیوع پیدا کرده است. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، 75 درصد از یمنی ها به کمک های انسانی نیاز دارند و بیش از 16 میلیون یمنی هم نیازمند مراقبت های بهداشتی و درمانی هستند.

طارق یاسروویچ، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی گفت: موارد ابتلا به وبا در یمن از اواخر آوریل 2017، از مرز یک میلیون نفر گذشته است. رقم دقیق مبتلایان یک میلیون و 1428 مورد است و 2227 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ادامه گزارش آمده است: سازمان بهداشت جهانی خواستار فراهم شدن امکان ورود منظم کمک ها به همه مناطق یمن شد تا با کنترل بیماری ها، جلوی مرگ و میر ناشی از سوء تغذیه، وبا و دیفتری گرفته شود. اما با توجه به سرسختی آمریکا و عربستان سعودی و ادامه محاصره دریایی، زمینی و هوایی یمن، چگونه چنین کاری امکان پذیر خواهد بود؟ سرسختی این کشورها به جایی رسیده است که آمار و ارقام سازمان های جهانی را مورد تردید قرار می دهند.

گزارشگر ادامه داد: سخنگوی آنچه ائتلاف عربی نامیده می شود به رغم آن که هیچ تخصصی در بخش بهداشت و درمان ندارد، صحت آمار و ارقام سازمان بهداشت جهانی را درباره افزایش مبتلایان به وبا به بیش از یک میلیون نفر، رد کرد و آن را مبالغه آمیز دانست زیرا ممکن است مواردی که جزو مبتلایان به وبا به شمار می روند، صرفا یک اسهال ساده باشد. در همین حال برخی سازمان های حقوق بشری و بشردوستانه از جمله سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کردند مسئولیت آنچه در یمن اتفاق می افتد بر دوش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی است. این سازمان ها از سازمان ملل خواستند وی را مجازات کند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.