ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67113
  • ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :

ماکرون در خیال دوشیدن آل‌سعود با وعده خیالی مقابله با ایران

مواضع ضدایرانی ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در تماس با شاه سعودی نشان می‌دهد که دولت فرانسه نیز همچون ترامپ با وعده خیالی مقابله با ایران به فکر دوشیدن سعودی‌هاست.«امانوئل‌ماکرون»رئیس‌جمهوری فرانسه،  عصر یکشنبه در تماس تلفنی با «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه سعودی حمله موشکی اخیر نیروهای یمنی(وابسته به انصارالله) به ریاض، پایتخت عربستان را محکوم و اعلام کرد […]

مواضع ضدایرانی ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در تماس با شاه سعودی نشان می‌دهد که دولت فرانسه نیز همچون ترامپ با وعده خیالی مقابله با ایران به فکر دوشیدن سعودی‌هاست.
«امانوئل‌ماکرون»رئیس‌جمهوری فرانسه،  عصر یکشنبه در تماس تلفنی با «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه سعودی حمله موشکی اخیر نیروهای یمنی(وابسته به انصارالله) به ریاض، پایتخت عربستان را محکوم و اعلام کرد فرانسه با عربستان در مقابله با هرگونه اقداماتی که امنیت این کشور را تهدید می‌کند، همکاری می‌کند.
رئیس‌جمهوری فرانسه با طرح اتهام‌های بی‌اساسی علیه ایران، بر ضرورت مقابله با اقدامات «بی‌ثبات‌کننده» ایران در منطقه تاکید کرده است. ماکرون مدعی شد: «موضع فرانسه در قبال نقش تخریبی ایران و حمایت آن از شبه‌نظامیان حوثی(انصارالله) از طریق ارسال موشک‌های پیشرفته برای هدف قرار دادن عربستان و ثبات منطقه، آشکار است.»
خودشیرینی‌های ضدایرانی ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در تماس با شاه سعودی مبنی بر همکاری برای مقابله با نقش تخریبی ایران نشان می‌دهد که دولت فرانسه نیز همچون ترامپ با وعده خیالی مقابله با ایران به فکر دوشیدن سعودی‌هاست.
چندی پیش هم دونالد ترامپ با همین شیوه یعنی قول تشدید دشمنی و مقابله با ایران و با هدف پر کردن خزانه آمریکا وارد فاز اجرایی «دوشیدن » عربستان شده و با سعودی‌ها یک قرارداد به ارزش 500 میلیارد دلار! امضا کرد.
ماکرون
بدهکاری با ژست طلبکار!
اتهام‌زنی مضحک رئیس‌جمهور کشور حامی تروریسم به ایران و ضرورت مقابله با نقش بی‌ثبات‌کننده کشورمان در منطقه در حالی است که این کشور از حامیان درجه یک گروه‌های تروریستی و نیز پدر جد تکفیری‌ها یعنی عربستان سعودی در جنایت علیه مردم مظلوم یمن بوده است. ماه مارس گذشته، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور سابق فرانسه مجوز فروش تسلیحات به عربستان سعودی را به ارزش 455 میلیون یورو صادر کرد. امانوئل ماکرون نیز پس از حضور در کاخ الیزه این روند را ادامه داد تا فروش سلاح به عربستان از سوی فرانسوی‌ها روندی تصاعدی پیدا کند. با افشای جنایات آل‌سعود در قبال ملت یمن و افزایش شدید مخالفت افکار عمومی فرانسه و اروپا با حمایت‌های تسلیحاتی غرب از ریاض، ماکرون چندی پیش از تعهد محمد بن‌سلمان به خود برای عدم حمایت از گروه‌های تروریستی پرده برداشت. به عبارت بهتر، ماکرون عملا اذعان کرد در جریان حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم ریاض از گروه‌های تروریستی در منطقه بوده است. این اعتراف ماکرون خود برای اثبات حمایت غیرمستقیم فرانسوی‌ها از تروریسم در منطقه غرب آسیا کافی است. بر این اساس، فرانسه با علم به اینکه ریاض از گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت می‌کند، به صادرات سلاح به رژیم سعودی ادامه داده است.
تقسیم کار برای مقابله با توان موشکی ایران
ماکرون همچنین در حالی بار دیگر پاسخ موشکی یمن به جنایات سعودی علیه این کشور را به ایران نسبت داد که وی روزهای گذشته نیز بارها نسبت به توان موشکی کشورمان ابراز نگرانی کرده و خواستار مذاکره با ایران بر سر این موضوع شده بود. در ملاقات ماه سپتامبر (شهریور ماه) میان روسای جمهور ایالات‌ متحده آمریکا و فرانسه در حاشیه برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک مقرر شد تا پاریس فشارهای خود بر تهران را بابت برگزاری مذاکرات موشکی تشدید کند. اگرچه قبل از این دیدار نیز مقامات فرانسوی خواستار مذاکره بر سر توان موشکی و دفاعی ایران شده بودند، با این حال متعاقب این ملاقات، فشارهای فرانسه بر سر تحدید توان موشکی و دفاعی کشورمان به صورت تصاعدی و فزاینده افزایش پیدا کرده است. حتی امانوئل ماکرون کار را به جایی رسانده که مسئولیت حمله موشکی انصارالله به ریاض را به گردن جمهوری اسلامی ایران انداخته و به این بهانه، از توان موشکی کشورمان به‌ عنوان تهدیدی برای امنیت منطقه یاد می‌کند. بنابراین، مواضع اخیر ماکرون در تقابل با برنامه موشکی ایران تصادفی یا اتفاقی نبوده و برگرفته از تقسیم کاری است که میان ‌ترامپ و ماکرون صورت گرفته است. بنابراین،‌ پاریس و واشنگتن دو بازیگر اصلی در تقابل موشکی غرب با ایران محسوب می‌شوند.
سناتور فرانسوی: ماکرون واقع‌بین باشد
«ناتالی گوله» عضو کمیته امور خارجی سنای فرانسه اخیرا در یادداشتی به مناسبت سفر احتمالی «امانوئل ماکرون» به ایران به وی توصیه کرده است که باید خود، واقعیت این کشور را که مخاطبان اخیرش تمام بدی‌ها را به او نسبت می‌دهند، دریابد. وی در این یادداشت خطاب به رئیس‌جمهور کشورش نوشته است: «ماکرون خود باید بدون ساده‌نگری درخصوص واقعیت کشوری که تنها دولت- ملت در منطقه است، قضاوت کند. اگر امروز ما می‌توانیم نیروهای خود را از سوریه بیرون ببریم، نباید فراموش کنیم که این پیروزی را مدیون چه کسانی هستیم».
عضو کمیته امور خارجی سنای فرانسه همچنین درباره اقدامات واشنگتن برای ایجاد ایران‌هراسی، نوشت: «نمایش‌های رنج‌آور مقامات آمریکایی برای نشان دادن نقش ایران در کشمکش‌های منطقه‌ای طعم و بوی خاطره تلخ مداخله [جورج] بوش [رئیس‌جمهور آمریکا] در عراق در سال 2003 را دارد. فرانسه امانوئل ماکرون بیشتر از دوران ژاک شیراک حاضر نیست فریب دروغ‌های ساختگی را بخورد و تجربه پیامدهای حمله به عراق ما را به تامل وا می‌دارد.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.