ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67142
  • ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۷:۰۷
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :
۱۴هزار نفر از شهدای اصفهان دارای وصیت نامه هستند/ استان اصفهان ۱۳۰شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است

۱۴هزار نفر از شهدای اصفهان دارای وصیت نامه هستند/ استان اصفهان ۱۳۰شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی قریشی در گفتگو با دیار اقوام اظهار کرد: شهرستان فریدن با وجود آن که در دوران دفاع مقدس جمعیت بالایی نداشته است اما مردم آن در عرصه دفاع خوب حضور پیدا کرده اند همانگونه که اکنون سخت کوش و مسئولیت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی قریشی در گفتگو با دیار اقوام اظهار کرد: شهرستان فریدن با وجود آن که در دوران دفاع مقدس جمعیت بالایی نداشته است اما مردم آن در عرصه دفاع خوب حضور پیدا کرده اند همانگونه که اکنون سخت کوش و مسئولیت پذیر هستند.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ادامه داد: فریدن با تقدیم 225 شهید،514 جانباز، 42آزاده و 9 جانباز بالای 70 درصد جایگاه شاخصی از نظر ایثارگری در استان دارد و این مسئله نشان از انقلابی بودن مردم دیندار این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان با وجود آن که در دوران دفاع مقدس با دشمن فاصله زیادی داشت و جزء امن ترین نقاط کشور بود اما جوانان بسیاری را راهی خط مقدم جبهه کرد و در مدیریت اعزام نیرو از استان های دیگر نیز نقش مهمی ایفا کرد.

وی افزود: استان اصفهان از سال 1342 تا 1394 تعداد 23 هزار شهید، 49 هزار جانباز (پنج تا 70 درصد) و سه هزار و 556 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرد و از نظر جامعه ایثارگری رتبه نخست کشور را داراست.

قریشی عنوان کرد: 18 هزار شهید استان اصفهان جوانان 15 تا 23 ساله ای بودند که داوطلبانه به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند.

وی با بیان این که اصفهان بیشترین شهید را در سال 61 تقدیم انقلاب کرده است، افزود: مردم اصفهان در یک روز 370 شهید را تشییع کردند و امام امت در وصف آنها گفت “در کجا شهری همچون اصفهان سراغ دارید که در یک روز این همه شهید را تشییع کنند؟”

وی گفت: جوانی که همه دلبستگی های خود به خانواده، شغل و شهر را رها می کند، به ندای مرجعیت خویش پاسخ می دهد و به میدان جنگ می رود باید برای جامعه امروز الگو شود.

وی در ادامه با اشاره به جمع آوری و انتشار 800 هزار سند از آثار شهدای استان اصفهان در قالب سه جلد کتاب افزود: تعدادی از سندها همچنان در حال تدوین بوده و نزدیک به یک هزار و 200 مصاحبه در مورد زندگی خانواده شهدا، نحوه اعزام شهید و شهادت آنها انجام و در قالب تاریخ شفاهی ضبط شده است.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در خصوص موزه شهدا گفت: نحوه نگهداری آثار به جا مانده از شهدای گرانقدر، استانداردهای خاص خود را دارد که در حال حاضر در تهران این کار انجام می شود اما استان ها و شهرستان ها نیز می توانند این اقدام را انجام دهند.

وی تاکید کرد: در کنار معرفی سایر مزیت های یک منطقه باید غرفه ای نیز به شهدا اختصاص داده شود و ما در این خصوص هزینه ها را تامین خواهیم کرد.

وی با بیان این که حدود 14هزار از شهدای اصفهان دارای وصیت نامه خود نوشته هستند گفت: زندگی نامه سایر شهدا نیز در دست تحقیق و تدوین است.

قریشی افزود: اطلاعات کامل مربوط به شهدای گرانقدر استان به طور کامل رصد شده است و برای استفاده محققان و پژوهشگران مهیاست.

وی ادامه داد: استان اصفهان با تقدیم 130شهید مدافع حرم بعد از استان های خراسان رضوی و قم رتبه سوم را در کشور دارد و یک چهارم  شهدای مدافع حرم استان تابعیت ایرانی و سه چهارم تابعیت افغانی دارند که برای ما همانند شهدای مدافع حرم ایرانی به شمار می روند.

وی تأکید کرد: باید افکار عمومی و به ویژه رسانه ها در زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت کوشا باشند.

قریشی افزود: جامعه در شرایط امروز نیازمند درک مفهوم ایثار و شهادت است و ترویج این فرهنگ که حیاتی ترین حلقه زندگی انسانی است، ضروری است.

معاون بنیاد شهید استان اصفهان با بیان این که آداب ایثارگری باید به طور مرتب در جامعه مرور شود، افزود: جامعه باید قدردان صبوری خانواده های ایثارگر باشد.

وی عنوان کرد: آرامش و امنیت امروز و فراهم بودن زمینه برای کار و فعالیت مسئولان را مدیون رشادت های شهدا و جامعه ایثارگری هستیم، اما خانواده های این عزیزان از نجابت خاصی برخوردارند و کمترین توقع را از نظام دارند.

معاون بنیاد شهید استان اصفهان با اشاره به رشادت های شهدای مدافع حرم گفت: داعش با مقاومت نیروهای اسلام نابود شد اما واقعیت آن است تفکر داعشی همواره وجود دارد و آفت جوامع است بنابراین باید با الگوگیری از فرهنگ ایثارگری در تقویت روحیه وحدت و همدلی کوشا بود.

وی گفت: ایثارگران جامعۀ بیدار و آگاهی هستند که بر اساس محاسبات دقیق و منطقی حرکت می کنند و وحدت رویه بین آنان حاکم است.

قریشی با بیان این که شهدا بزرگ ترین خدمت را به نظام کردند، تاکید کرد: مدیریت های معنوی و جهادی را نباید رها کرد بلکه باید طوری عمل کرد که مردم حلاوت و شیرینی خدمت به موقع را بچشند.

وی گفت: مسئولان و عوامل اجرایی باید با اجرای خدمت به موقع به ایثارگران طعم شیرین زندگی اجتماعی را نیز به این گروه بچشانند.

معاون بنیاد شهید استان اصفهان اضافه کرد: بدانیم که هنوز شهید مفقود الاثر داریم و خانواده های بسیاری چشم انتظار فرزندان خود هستند.

وی ادامه داد: سبک زندگی شهدا باید تبلیغ شود و این دین بزرگی است که بر عهده همه ماست.

وی در پایان گفت: فرهنگ و مکتب سید الشهدا تا همیشه ماندگار و پابرجاست و جامعه ایثارگری نیز طلایه دار این فرهنگ و مکتب است، بنابراین خدمت به آنان مقدس بوده و باید در این خدمت سبقت گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.