ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67163
  • ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
برنامه آمریکا برای تغییر نقشه و ساختار فعلی خاورمیانه

برنامه آمریکا برای تغییر نقشه و ساختار فعلی خاورمیانه

فاکس نیوز نوشت: روند صعود ژئوپولیتیک ایران مهم‌ترین و خطرناک‌ترین بسط و توسعه خاورمیانه طی قرن حاضر است. اما درحالی‌که استراتژی جدید امنیت ملی دولت ترامپ ایران را یکی از چالش‌های مهم برای منافع ملی آمریکا دانست، هیچ استراتژی دقیقی در مورد چگونگی مقابله با قدرت منطقه‌ای رو به رشد ایران ارائه نکرد.به گزارش پایگاه […]

فاکس نیوز نوشت: روند صعود ژئوپولیتیک ایران مهم‌ترین و خطرناک‌ترین بسط و توسعه خاورمیانه طی قرن حاضر است. اما درحالی‌که استراتژی جدید امنیت ملی دولت ترامپ ایران را یکی از چالش‌های مهم برای منافع ملی آمریکا دانست، هیچ استراتژی دقیقی در مورد چگونگی مقابله با قدرت منطقه‌ای رو به رشد ایران ارائه نکرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از اعتدال، فاکس نیوز در ادامه گزارش خود به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا توصیه می‌کند که از روش ریگان استفاده کند که استراتژی تهاجمی برای تضعیف اتحاد جماهیر شوروی را پیگیری کرد که شامل حمایت  از شورشیان ضدکمونیست بومی در سراسر جهان می‌شد. امروز آمریکا باید از نیروهای بومی مخالف سلطه ایران حمایت کند.
فاکس نیوز در ادامه نوشت: برای تغییر این تهدید استراتژیک از سوی ایران مستلزم تداوم حضور نظامی و کمک‌های نظامی آمریکا به نیروهای محلی در سوریه و عراق است. این امر همچنین مستلزم حمایت بیشتر از متحدان منطقه‌ای‌مان، از جمله اسرائیل و اردن است که باید اقدامات تحریک‌آمیز ایران و نیروهای نیابتی‌اش را محدود کنند. اما این وضعیت دفاعی حتی برای محدود کردن ایران هم کافی نیست، چه رسد به تغییر مسیر آن. 
در ادامه این گزارش آمده: ایالات‌متحده همچنین باید سوریه، عراق، لبنان و یمن را همان‌طور که هستند، به رسمیت بشناسد: یک ساختار شکست‌خورده مصنوعی که در حال حاضر تحت سلطه ایران است. ایران با بهره‌گیری از حضور داعش توانست کنترل خود بر این چهار کشور را  تحکیم کند.
حفظ سوریه، عراق، لبنان و یمن به شکل موجود، غیرطبیعی و در خدمت منافع ایران است. هیچ‌چیز مقدسی در مورد مرزهای این کشورها وجود ندارد که به نظر می‌رسد توسط یک نقشه‌بردار کور و مست کشیده شده‌اند. 
سوریه، عراق، لبنان و یمن دولت-ملت‌‎هایی نیستند که آمریکا درک‌شان کند، بلکه ساختارهای مصنوعی پساجنگ جهانی اول هستند، که عمدتاً از خاکستر امپراتوری عثمانی ایجاد شدند.
این چهار کشور با شکاف‌های عمیق قومی-فرقه‌ای خود یا تحت کنترل یک قدرت بزرگ‌تر بوده‌اند یا از خونریزی‌های فرقه‌ای لطمه خورده‌اند.
فاکس نیوز در ادامه مدعی شد: در واقع آسیب‌پذیری اصلی استراتژی منطقه‌ای ایران، وابستگی آن به رژیم‌هایی است که بر سرزمین‌های لطمه خورده از شکاف‌های قومی-فرقه‌ای حکومت می‌کنند. آمریکا باید با حمایت از نیروهای مخالف ایران در سوریه، عراق، لبنان و یمن، این آسیب‌پذیری را هدف قرار دهد و به دنبال استقلال بیشتر پایتخت‌های آن‌ها باشد.
در ادامه این گزارش آمده: هرگونه ترسیم دوباره روابط سیاسی یا مرزها، امری بسیار پیچیده است و آمریکا نمی‌تواند نتایج را تحمیل کند. اما می‌تواند بر آن اثر بگذارد. ما باید این کشورها را با توجه به شرایط و تاریخچه منحصربه‌فرد خودشان عمیقاً مورد بررسی قرار داده و پیش از تصمیم‌گیری در مورد هرگونه سیاستی، نخست با متحدان منطقه‌ای خود مشورت کنیم.
فاکس نیوز در ادامه مدعی شده که برای پیشبرد این اهداف می‌توان به تنش‌ها در ایران که دارای جمعیت قابل‌توجهی از مردم کرد و ترک است، دامن زد و  رژیم تهران را تضعیف کرد. برخی استدلال می‌کنند که این رویکرد، عملی نیست و فرصت‌های تازه‌ای را در اختیار ایران قرار می‌دهد. ایران قدرتی نیست که به تحکیم بال‌هایش راضی شود؛ رژیم تهران به دنبال سلطه منطقه‌ای و نابود کردن اسرائیل است. 
دونالد ترامپ باید یک رویکرد تهاجمی در قبال ایران اتخاذ کند. ساختار سیاسی فعلی خاورمیانه در خدمت منافع ایران است و زمان آن رسیده که تغییر کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.