ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67207
  • ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۵:۴۲
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
مدافعان حرم از نسل راویان ادبیات پایدرای محسوب می‌شوند

مدافعان حرم از نسل راویان ادبیات پایدرای محسوب می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ علیرضا قزوه در نخستین همایش ادبیات مقاومت خراسان شمالی اظهار داشت: شکلگیری ادبیات مقاومت باعث٬ ماندگاری 8 سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی٬ شد. وی افزود: در تاریخ ایران جنگ‌های زیادی رخ داده که مردم ایستادگی کرده و به شهادت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ علیرضا قزوه در نخستین همایش ادبیات مقاومت خراسان شمالی اظهار داشت: شکلگیری ادبیات مقاومت باعث٬ ماندگاری 8 سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی٬ شد.

وی افزود: در تاریخ ایران جنگ‌های زیادی رخ داده که مردم ایستادگی کرده و به شهادت هم رسیده‌اند اما فراموش شده است.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خاطرنشان کرد: در الجزایر و افغانستان و دیگر کشورها نیز مبارزه صورت گرفت ولیکن در اذهان ماندگار نشد چون ادبیات مقاومت شکل نگرفت.

وی در ادامه افزود: نقطه شکوهمند تاریخ دفاع مقدس شکل‌گیری ادبیات مقاومت است و مدافعان حرم نیز از نسل همین ادبیات هستند که الان در لبنان و یمن نیز شکل گرفته است.

قزوه تصریح کرد: هیچ انقلابی مانند انقلاب ما مردمی نیست. این انقلاب فرهنگی و ادبی است. کدام انقلاب است که رهبرش شاعر بوده و صحبت‌های او از جنس ادبیات و تا این حد اثرگذار باشد. یکی از کسانی که نقش پررنگی در شکل‌گیری ادبیات انقلاب دارد مقام معظم رهبری است.

وی افزود: شعر انقلاب آمد و با تمام سبک‌های ادبیات فارسی آشتی کرد. در واقع ادبیات ما در دهه پررنگ و پرتکاپوی زبانی دهه شصت  شکل گرفت و از آن زمان تا کنون اگر بزرگ‌ترین اتفاق زبانی در عرصه شعر انقلاب و آیینی رخ داده باشد٬ با تلاش‌های دو شاعر بزرگ یعنی احمد عزیزی و علی معلم است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.