ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67278
  • ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۸:۳۹
  • 107 بازدید
  • ارسال توسط :
خاطره خادمان حرم حضرت معصومه (س) از شهید مدافع حرم حسن رجایی فر

خاطره خادمان حرم حضرت معصومه (س) از شهید مدافع حرم حسن رجایی فر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید مدافع حرم حسن رجایی فر در چهارم تیر ماه 1354 در یکی از روستاهای خوش آب و هوای کامی‌کلا از توابع بند پی غربی، شهر خشرودپی از شهرستان بابل و در پای کوه های سر به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید مدافع حرم حسن رجایی فر در چهارم تیر ماه 1354 در یکی از روستاهای خوش آب و هوای کامی‌کلا از توابع بند پی غربی، شهر خشرودپی از شهرستان بابل و در پای کوه های سر به فلک کشیده البرز کودکی چشم به دنیا آمد که نامش را از ارادت خاص خانواده متدین و مذهبی‌اش به خاندان بزرگ عصمت و طهارت، حسن نامیدند.از همان اول کودکی صبر و زیبایی خلقش زبانزد اهل روستا بود.

دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌اش را در همان روستا ومنطقه تا سطح دیپلم به پایان رساند و از آنجایی که به کارهای الکتریکی و برق علاقه داشت، مهارت خاصی در این زمینه کسب نمود.

دی ماه 1394 بود که برای اولین بار به ماموریت رزمی حقیقی یعنی پیکار با دشمنان زبون و کافران حربی، دشمنان اسلام و به خصوص شیعه در کشور سوریه رفت. پس از 20 روز مبارزه از ناحیه کتف مجروح شد و برای معالجه و درمان به ایران بازگشت.14 فروردین 1395 موعد دوم ماموریتش بود.

پس از رزم سنگین 22 روزه در مناطق عملیاتی حلب، خان طومان و دیگر مناطق عملیاتی سوریه مشغول رزم بود که در روز پنجشنبه 16/2/1395 و در عملیات ناجوانمردانه دشمن کافر، در حالی که نیروها در زمان نه صلح و نه جنگ بودن مورد هجوم همه جانبه از جمله حملات انتحاری دشمنان به ظاهر مسلمان احرارالشام ، جیش الفتح ، داعش و… قرار گرفتند که به همراه 14 لاله خونین بال استان همیشه لاله خیز مازندران در منطقه خان طومان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و هنوز هم که هنوزه پیکر پاک و خسته اش به وطن بازنگشت.روح تمامی شهدا الاالخصوص شهدای مدافع حرم آل البیت (علیه السلام) شاد و در جوار رحمت حضرت حق متنعم باد.

 

خاطره خادمان حرم حضرت معصومه (س) از شهید مدافع حرم حسن رجایی فر

 

در روز وفات حضرت معصومه(س) خاطره خادمان حرم آن بزرگوار را از شهید مدافع حرم حسن رجایی فر بخوانید:

دوسال قبل حسن آقا همراه خانواده به خانه ما یعنی (قم) آمده بودند.من جمعه ها در حرم حضرت معصومه (س) در قسمت واحد روشنایی حرم خادم افتخاری بودم.ما و حسن آقا به اتفاق جمعه به حرم رفتیم و بعد از زیارت باهم به واحد روشنایی رفتیم.تا اینکه حرف از پارچه ی برروی سنگ قبر حضرت معصومه (س)که ۳۰سال برروی سنگ قبر حضرت بودند شد.

رئیس خدام می گفت که قراره این پارچه تا چند روز دیگه عوض بشه و من قصد دارم یک تیکه از پارچه رو بگیرم اما کار خیلی سختیه.حسن آقا ازاون به بعد این موضوع فکرش رو مشغول کرده بود وبعد از اینکه از حرف رفتیم از من پرسید ماهم میتونیم این پارچه رو بگیریم.گفتم خیلی سخته چون این پارچه سی سال برروی سنگ اصلی حضرت بود و یقینا ارزش معنوی بالایی داره.

حسن آقا با این حرف ها دست از تلاش برنداشت ودوباره رفتیم حرم تا قضیه ی تعویض پارچه رو جویا بشیم.حسن آقا بعد از صحبت هایی که با خادمان انجام داد تلاش خود رای برای گرفتن پارچه دوچندان کرد.اما وقتی که رئیس خادمان این موضوع رو شنید بعید می دونست که این کار شدنی باشه وحسن‌آقا بتونه این پارچه رو بگیره.

حاج حسن ناامید نشد و به خاطر پارچه چند روزی رو مرخصی گرفت و در قم ماند تا اینکه فردای ان روز دیدم که حسن آقا با لب های خندان در کنار رئیس خادمان ایستاده و‌پارچه ی کامل حضرت معصومه (س)در دستشونه.من که قضیه رو جویا شدم فهمیدم که این‌یک‌امر‌الهی بود و خود رئیس خادم ها تعجب کرده بود که چطور شد این پارچه به این راحتی به دست حسن آقا رسید.

خلاصه هرطوری بود حسن آقا با ارادت خاصی که نسبت به حضرت معصومه (س)داشت پارچه را گرفت و میگفت این پارچه را می خواهم در محلم نصب کنم تا افرادی که وضعیت مالی خوب برای زیارت حضرت در قم رو ندارند از همون جا بتونن عرض ارادت داشته باشندوهمون طور شد وهمینک این پارچه مقدس در دارالاقرآن ثقلین که با همت خود شهید ساخته شد نصب شده و خیلی از مردم روزانه این پارچه را به نیابت از حضرت معصومه(س) زیارت می کنند.

در ضمن حسن آقا قبل از شهادتشون وصیت کرده بودند که بعد از شهادتشان هنگام دفن کردن جنازه شان یک تکه از این پارچه مقدس را همراه خودشان دفن کنندو همین طور هم شد اما چون شهیدجاویدالاثر هستند این پارچه در یادمان شهید گذاشته شد.

جاویدالاثر شهیدحسن رجایی فر

به نقل از خادمان حرم حضرت معصومه (س)

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.