ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67313
  • ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۷:۲۲
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
ابراز نگرانی فرانسه درباره بحران انسانی در یمن

ابراز نگرانی فرانسه درباره بحران انسانی در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «شینهوا»، وزارت خارجه فرانسه در خصوص اوضاع وخیم انسانی در یمن ابراز نگرانی کرد و از تمامی طرف های دخیل در جنگ خواست برای پایان دادن به این بحران انسانی همکاری کنند. «آگنه روماته اسپاین» […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «شینهوا»، وزارت خارجه فرانسه در خصوص اوضاع وخیم انسانی در یمن ابراز نگرانی کرد و از تمامی طرف های دخیل در جنگ خواست برای پایان دادن به این بحران انسانی همکاری کنند.

«آگنه روماته اسپاین» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با ابراز نگرانی در خصوص بحران انسانی در یمن اظهار کرد: «تمامی طرف های دخیل در منازعه وظیفه دارند ضمن حفاظت از جان شهروندان و زیر ساخت های حیاتی، امکان ارسال بی قید و شرط کمک های بشردوستانه را فراهم کنند. ما از تمامی طرف های دخیل می خواهیم این امر مهم را تضمین کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همچنین گفت امانوئل مکرون در تماس تلفنی اخیر خود با پادشاه عربستان، از وی خواست ضمن پایان دادن به محاصره یمن، ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور جنگ زده را تسهیل کند. وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به حملات هوایی اخیر ائتلاف سعودی علیه مردم یمن اظهار کرد فرانسه به طور مکرر بر لزوم مذاکره در خصوص دستیابی به راه حل سیاسی برای متوقف کردن جنگ و درگیری در این کشور تاکید کرده است.

تجاوز عربستان سعودی به یمن در مارس 2015 موجب وقوع جنگی خانمان سوز شد که قحطی و گرسنگی یکی از پیامدهای آن بود. در پی وقوع جنگ در یمن، بیش از 10 هزار نفر جان خود را از دست دادند و 2 میلیون نفر از خانه های خود آواره شدند. قحطی، گرسنگی، شیوع بیماری هایی نظیر وبا و دیفتری و نبود مراقبت های پزشکی و بهداشتی بر وخامت اوضاع انسانی در یمن افزوده است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.