ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67375
  • ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۶:۵۶
  • 226 بازدید
  • ارسال توسط :
صفا تاج: عربستان و امارات به دنبال جبهه­ بندی جدید در مقابل انصارالله هستند

صفا تاج: عربستان و امارات به دنبال جبهه­ بندی جدید در مقابل انصارالله هستند

«مجید صفا تاج» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص طرح­­‌های جدید ائتلاف سعودی­‌ها در یمن، با اشاره به اینکه عربستان و امارات به دنبال جبهه­ بندی جدید در مقابل انصارالله هستند، بیان داشت: حزب اصلاح یمن برای مقابله با انصارالله تحریک می­‌شود. وی با توجه به تلاش امارات و […]

«مجید صفا تاج» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص طرح­­‌های جدید ائتلاف سعودی­‌ها در یمن، با اشاره به اینکه عربستان و امارات به دنبال جبهه­ بندی جدید در مقابل انصارالله هستند، بیان داشت: حزب اصلاح یمن برای مقابله با انصارالله تحریک می­‌شود.

وی با توجه به تلاش امارات و عربستان برای تضعیف انصارالله یمن گفت: مقامات سیاسی امارات و عربستان در ابتدا اعلام می­‌کردند که صنعا اولین پایتخت عربی است که از کنترل ایران خارج خواهد شد، اما زمانی که این آرزوی بزرگ را بربادرفته دیدند، تلاش کردند به هر صورت  ممکن علیه انصارالله یارگیری کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اقدام سعودی­‌ها برای سرمایه­ گذاری بر گروه­های جدید در یمن اشاره داشت: آن‌ها در وضعیت کنونی عملاً انصارالله را حاکم بلامنازع بر شمال یمن می‌دانند؛ لذا حزب اصلاح را تحریک می‌کنند که در نقطه مقابل انصارالله جبهه بندی کند.

وی با اشاره به تغییر دیدگاه امارات متحده عربی در مورد حزب اصلاح یمن تأکید داشت: هرچند حزب اصلاح ائتلافی با انصارالله انجام نداد و جزء جناح­‌های معارض بود، اما به دلیل گرایش­‌های اخوانی مورد مخالفت اماراتی‌ها بود، اما اماراتی‌ها اکنون این شرایط را پذیرفته‌اند و می‌خواهند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

صفا تاج با توجه به ناکامی پروژه­‌های ریاض و ابوظبی در یمن گفت: به نظر می‌رسد همان‌طور که برنامه‌های سعودی‌ها و اماراتی‌ها تاکنون در یمن به بن‌بست رسیده و شکست خورده است، اگر حزب اصلاح نیز به سمت آن‌ها حرکت کند، در آینده نه‌چندان دور شاهد وضعیتی همانند حزب کنگره عبدالله صالح برای آن خواهیم بود.

وی با تأکید بر وضعیت کنونی اخوان المسلمین که حزب اصلاح نیز شاخه­‌ای از این جنبش محسوب می­‌شود، اشاره داشت: جنبش اخوان المسلمین در جهان اسلام به ویژه بعد از اینکه حکومت اخوانی­‌ها در مصر سرنگون شد، در شرایط مناسبی قرار ندارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به آینده مبهم همکاری اخوان المسلمین یمن با سعودی­‌ها و اماراتی­‌ها با توجه به روابط اخوانی­‌ها با ایران تأکید کرد: جریان­‌هایی مانند حماس که با اخوان ‌المسلمین همسو هستند، سعی کرده­‌اند روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران بهبود ببخشند و طبیعی است که مواضع خود را نسبت به رویدادهایی مانند سوریه و لبنان اصلاح کرده­‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.