ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67391
  • ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
آزادسازی حلب همه معادلات نظام سلطه را بهم ریخت

آزادسازی حلب همه معادلات نظام سلطه را بهم ریخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشم برخوار، شهر حلب در دی ماه سال 95 با اخراج ترویست های تکفیری و پس از گذشت چهار سال و پنج ماه، به طور کامل از اشغال تکفیری‌ها آزاد شد. در دومین سالگرد جشن  آزادسازی شهر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشم برخوار، شهر حلب در دی ماه سال 95 با اخراج ترویست های تکفیری و پس از گذشت چهار سال و پنج ماه، به طور کامل از اشغال تکفیری‌ها آزاد شد.

در دومین سالگرد جشن  آزادسازی شهر مهم و استراتژیک حلب و در سالروز جشن مقاومت و پیروزی مردم سوریه به سراغ یکی رزمندگان و مدافعان حرم، حسن جعفری رفتیم و با وی گفتگو کردیم.

چرا آزادی استان حلب در  سال 95 برای جبهه مقاومت با ارزش و مهم است؟

قبل از  پیروزی استان رقه، مرکز خلافت داعش به حساب می‌آمد و استان ادلب نیز مرکز تجمع تروریست‌های جبهه‌النصره محسوب می‌شد.

«حلب» به عنوان یک استان استراتژیک و تنها شاه راه مواصلاتی سه استان مهم رقه، ادلب و  حما به شمار می رفت.

اهمیت آزادسازی شهر حلب به دلیل ضربه ی سختی بود که به ترویست ها و طرح شوم کشورهای غربی و عربی علیه سوریه به عنوان یکی از جبهه های مقاومت اسلامی وارد شد.

جبهه مقاومت اسلامی چه اقدامات مهمی در آزادسازی این استان داشتند؟

جبهه مقاومت اسلامی علی رغم حمایت های بی شرمانه اسرائیل، آل سعود خائن، آمریکای جنایت کاراز داعش و با گذشت کمتر از 11 ماه موفق شدند گروهک های تکفیری و داعش را از تمامی شهرهای عراق و سوریه خارج کنند.

برای آزادسازی این استان از دست تروریست‌های داعشی شهدای بسیاری از ملیت‌های مختلف از رزمندگان افغانستانی، ایرانی، پاکستانی گرفته تا رزمندگان عرب عراقی، لبنانی و سوری در راه مقدسات و دفاع از مظلومان به شهادت رسیدند. رزمندگانی که تا پای جان برای دفاع از حریم اهل بیت و جلوگیری از ظلم سلفی‌ها مقاومت کردند.

هر چند مقامات ارشد کشورمان در طول این سال های درگیری داعش در سوریه و عراق همواره  تاکید کرده‌اند که کمک‌های ایران به سوریه مستشاری بوده و در چارچوب و قواعد مشخص انجام می‌شود، اما مجاهدت های رزمندگان اسلام و سردار سلیمانی در انسجام و وحدت نیروها به عنوان یک نقطه قوت برای شکست داعش و گروهک های تکفیریر هرگز نمی توان نادیده گرفت.

با آزادسازی حلب کمر گروه های تروریستی در سوریه و عراق شکسته شد و این موفقیت نه تنها برای مردم سوریه بلکه برای تمامی مسلمانان یک افتخار بزرگ به شمار می رود و در بسیاری موارد آزادسازی حلب شبیه آزاد سازی خرمشهر در ایران بود.

چه شهدایی در جریان آزادسازی حلب به فیض شهادت نائل آمدند؟

آزادسازی حلب مرهون جان فشانی ها و مجاهدت های شبانه روزی نیروهای مقاومت و خون 33 شهید گلگون کفن ایرانی است که در این مسیر جان خود را فدا کردند.

«سردار شهید حاج حسین همدانی» ، «شهید عبدالمهدی کاظمی»، «شهید امیر لطفی» ، «شهید امیر سیاوشی»، «شهید حمیدرضا اسداللهی» ، «شهید عبدالله باقری نیارکی» ،  «شهید امین کریمی» ، «شهید مصطفی صدر زاده»، «شهید روح‌الله قربانی»، «شهید داود جوانمرد» ، «شهید محسن فرامرزی» ، «شهید میثم نجفی» ، «شهید مهدی قاضی خانی»،  «سید مصطفی موسوی»، «مسعود عسگری»، «احمد اعطایی» و «محمدرضا دهقان»، «شهید سید محمدحسین میردوستی»، «شهید رضا ملائی»، «شهید جواد جهانی»، «شهید عبدالحمید سالاری»، از جمله شهدای ایرانی بودند که در شهر حلب و در مسیر آزادسازی این شهر به شهادت رسیدند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.