ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 67400
  • ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
  • 104 بازدید
  • ارسال توسط :
ضرورت توجه به مهدهای قرآنی برای موفقیت در جنگ نرم دشمن/ با ایده‌آل فاصله داریم

ضرورت توجه به مهدهای قرآنی برای موفقیت در جنگ نرم دشمن/ با ایده‌آل فاصله داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، سردار حمیدرضا تقی‌زاده رئیس بنیاد تعاون بسیج در مراسم افتتاحیه مؤسسه فرهنگی علمی و آموزشی طلوع نسل نور که پیش از ظهر امروز (یکشنبه 10 دی) برگزار شد، گفت: خدا را شکر می‌کنیم که به ما نعمت خدمتگزاری داد، این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، سردار حمیدرضا تقی‌زاده رئیس بنیاد تعاون بسیج در مراسم افتتاحیه مؤسسه فرهنگی علمی و آموزشی طلوع نسل نور که پیش از ظهر امروز (یکشنبه 10 دی) برگزار شد، گفت: خدا را شکر می‌کنیم که به ما نعمت خدمتگزاری داد، این جلسه کار خوب، کار اصیل و اساسی و بزرگ، کار همت‌های بلند و آدم‌های استوار است و افتتاح مؤسسه فرهنگی علمی و آموزشی مؤسسه طلوع نور (مهدهای قرآنی) موضوع خوبی است که به کمیت و گستردگی قابل توجهی هم رسیده است و امیدواریم جزو باقیات و صالحات قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه در بنیاد تعاون بسیج، ده‌ها مؤسسه وجود دارد که به موضوع بسیج اهتمام دارد، اظهار داشت: در مجموع، چند مؤسسه با بسیج همکاری دارند که اقدام به فعالیت‌های زیرساختی برای جامعه می‌کنند که شاید این مؤسسات در اثرگذاری با مؤسسه مهدقرآن، قابل قیاس نباشند. اینجا زیرساخت، پایه و اساس و بنیان کار مدنظر است. 

رئیس بنیاد تعاون بسیج عنوان داشت: در سابقه سنتی مذهبی ما تعلیم و تربیت می‌گوییم، معروف به ادبستان و آدابستان بود، البته خوشبختانه در سایه اسلام هیچ چیز مبهمی وجود ندارد، آنچه که امروز معروف به سبک زندگی شده، همان آداب زندگی بوده است. 

وی ادامه داد: ما در اسلام و زندگی مسلمانان و شیعه، خلأیی به لحاظ آداب زندگی نداریم، اینکه چگونه بخوابیم، چگونه بلند شویم، در چه محیطی هستیم، چه سنی داریم، نحوه ارتباط با همسایه و غریبه و آشنا، نحوه برخورد در محل کار، همگی در اسلام بیان شده و آدابی برای آنها ذکر شده است. 

تقی‌زاده با بیان اینکه تصور نکنیم که اگر اسم خود را بسیجی گذاشته‌ایم یا محیطی که در آن هستیم، می‌تواند موضع ما را حل کند، گفت: بسیاری از مواردی که اکنون در خانواده‌ها و جامعه می‌بینیم، غفلت از آن اسم و محیط نیست، بلکه غفلت از آداب آن است. بنده پدر و مادری را می‌شناسم که سه فرزندشان در آمریکا متولد شده و تا سنین 16 الی 20 سالگی هم در آنجا رشد کرده‌اند، اما جزو بهترین‌ها به شمار می‌روند،‌در واقع چیزی که ما را موفق می‌کند، آداب و روش‌ها هستند. 

وی ابراز داشت: ما در جامعه بسیجیان نگاه می‌کنیم چقدر انسان بر طراز شهید حججی بیرون می‌آید؛ تربیت یک هرمی دارد و امکان دارد که قاعده هرم، بزرگتر یا کوچکتر شود، اما هیچ‌گاه این قاعده به هم نمی‌خورد که این مسئله به تابلو و اسم و عنوان و شهرت بازنمی‌گردد، اینها لازم است، اما کافی نیست، بنابراین ما نیاز داریم که در روش‌های کاری‌مان دقت‌هایمان را بالا برده و کیفیت را تثبیت کنیم. 

رئیس بنیاد تعاون بسیج بیان داشت: کار خوبی که در حال حاضر شروع شده و وسعت گرفته راه اندازی 2 الی 3 هزار مهدقرآن است، البته ایده‌آل در این زمینه راه‌اندازی ده هزار مهد است، اما باید مراقب باشیم وقتی به کمیّت نگاه می‌کنیم، از کیفیت غافل نشویم که اگر از کمیّت غافل شویم، دیگر آن خروجی اول را که مدنظر داشتیم نمی‌توانیم به آن دست یابیم. 

وی تصریح کرد: البته در رقابتی که در میان مهدهای قرآنی و سایر مهدکودک‌ها قرار داریم، نمی‌توان از کمیّت و گستردگی عقب بمانیم و قطعاً کمیّت باید مورد توجه باشد و باید در این خصوص نیز رقابت کنیم، لذا این عرصه جنگ نرمی که ما اکنون در آن وارد شده‌ایم، عده دیگری هم در آن فعالیت دارند، اینکه آنها چگونه برنامه‌ریزی کرده و به چه چشم‌انداز و کیفیتی می‌اندیشند را نیز ما باید مورد توجه داشته باشیم. 

تقی‌زاده اظهار داشت: شاید در هرمی که می‌چینیم، به امروز نگاه می‌کنیم که 80 میلیون جمعیت داریم و یا شاید به فردا نگاه می‌کنیم که 150 میلیون جمعیت داریم، از این‌رو باید به رأس هرم به خوبی نگاه کنیم که یک شهید حججی از آن به وجود می‌آید. اینکه چه چیزی باعث شد که شهید حججی، شهید حججی شود، آیا شخصیتش، تحصیلاتش، اخلاصش او را شهید حججی کرد؟ این همان کاری است که ما باید در مهدکودک‌هایمان انجام دهیم و خروجی مانند شهید حججی از آن بیرون آید، لذا اگر اخلاص شهید حججی را برداریم دیگر نمی‌توانیم انتظار چنین خروجی را داشته باشیم و محصولی که ارائه می‌دهیم دیگر در تراز انقلاب اسلامی نخواهد بود. 

رئیس بنیاد تعاون بسیج گفت: اراده‌ای در مجوزهای مهدهای قرآنی بوده و تأسیس 3 هزار مهدقرآنی عدد خوبی است، ولی وقتی قیاس می‌کنیم با آنچه که آن را رقیب عرصه جنگ نرم می‌دانیم، می‌بینیم که عدد خوبی نیست، بنابراین تکیه‌گاه ما همین مهدهای کودک است، چرا که اینجا دقت بیشتری را برای آداب حزب‌اللهی بودن اختصاص می‌دهیم. 

وی خاطرنشان کرد: توجه به مهدهای قرآن را جزو اولویت‌هایمان قرار می‌دهیم، برای آن وقت می‌گذاریم و دست خداوند هم پای این هم‌افزایی وجود دارد و اگر ادامه پیدا کند، قطعاً خداوند برکات خویش را برای ما نازل می‌کند، به شرط آنکه هر آنچه که داریم باید مخلصانه به میدان بیاوریم و اخلاصی که در این کار دخالت شده را پاسداری کنیم تا این طرح را به مقصد و منظوری برسانیم که مورد رضایت امام زمان(عج) قرار گیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.