ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67422
  • ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۹:۴۲
  • 482 بازدید
  • ارسال توسط :
خشم شهروندان عربستانی از افزایش 128 درصدی قیمت سوخت

خشم شهروندان عربستانی از افزایش 128 درصدی قیمت سوخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه عربی 21، دولت عربستان، بهای سوخت را در این کشور از 82 الی 126 درصد افزایش داد. این تصمیم دولت عربستان خشم شهروندان این کشور را بر انگیخته است. شهروندان عربستانی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه عربی 21، دولت عربستان، بهای سوخت را در این کشور از 82 الی 126 درصد افزایش داد.

این تصمیم دولت عربستان خشم شهروندان این کشور را بر انگیخته است. شهروندان عربستانی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که دولت اموال آن‌ها را غارت کرده و آن‌ها را به لبه پرتگاه هُل داده است.

فعالان عربستانی گفتند که آن‌ها آمار و ارقام‌هایی که دولت این کشور برای توجیه نیاز به افزایش بهای بنزین منتشر کرده را باور نمی‌کننند.

این فعالان همچنین درباره وضعیت اقتصادی طبقه متوسط و پایین متوسط عربستان بعد از افزایش بهای سوخت ابراز نگرانی کرده‌اند.

ده‌ها تن از فعالان عربستانی با انتشار تصاویری عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق این کشور گفتند که وضعیت شهروندان در دوره او بهتر از امروز بوده است.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) روز گذشته اعلام کرد که قیمت‌های جدید نفت از یکم ژانویه سال 2018 میلادی (11 دی) اجرای می‌شود.

یک منبع سعودی گفت که بر اساس نرخ‌های جدید، قیمت هر لیتر بنزین در این کشور از 1.37 الی 2.04 ریال محاسبه خواهد شد.

انتظار می‌رود که دولت امارات نیز در پیروی از عربستان، بهای مشتقات نفتی در داخل این کشور را افزایش دهد.

از ابتدای تجاوز عربستان به یمن و در سایه کاهش درامدهای نفتی، این برای چندمین بار است که دولت سعودی و امارات بهای مشتقات نفتی را افزایش می‌دهند.

اقتصاد عربستان با بحران شدیدی دست‌وپنجه نرم می‌کند به‌ویژه اینکه نیمی از ذخایر ارزی خود را طی دو سال و نیم اخیر به‌سبب جنگ‌افروزی در یمن و مناطق دیگر از دست داده است که این مسئله به خطرات مالی و اقتصادی بزرگی اشاره می‌کند که بزرگترین کشور صادرکننده نفت در جهان را به‌سبب کاهش شدید قیمت نفت و افزایش سرسام‌آور ماجراجویی نظامی و جنگ علیه یمن تهدید می‌کند.

ذخایر ارزی عربستان از حدود 347 میلیارد دلار در دسامبر 2014 به حدود 165 میلیارد دلار کاهش یافته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.