ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 67503
  • ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
  • 151 بازدید
  • ارسال توسط :
گورهای دسته جمعی داعش در رقه/برای کاهش عوارض “آلودگی هوا” چه بخوریم/مرزبانی که با فرزندانش تمرین شهادت می‌کرد

گورهای دسته جمعی داعش در رقه/برای کاهش عوارض “آلودگی هوا” چه بخوریم/مرزبانی که با فرزندانش تمرین شهادت می‌کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،توصیه رئیس موساد به نتانیاهو درباره ایران،همرزم شهید حججی به دست آشوب‌گران شهید شد،اینفوگرافیک میانگین ازدواج، طلاق و فوت مردان ایرانی در سال گذشته و … را در بسته اخبار پربازدید رسانه‌ها بخوانید.   تصاویربیرون کشیدن اجساد از گورهای دسته […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،توصیه رئیس موساد به نتانیاهو درباره ایران،همرزم شهید حججی به دست آشوب‌گران شهید شد،اینفوگرافیک میانگین ازدواج، طلاق و فوت مردان ایرانی در سال گذشته و … را در بسته اخبار پربازدید رسانه‌ها بخوانید.

 

تصاویربیرون کشیدن اجساد از گورهای دسته جمعی داعش در رقه (۱۶+)

انتخاب:دو گور دسته جمعی شامل اجساد قربانیان گروه تروریستی داعش در غرب منطقه الرقه مرکز اصلی استقرار این گروه در شرق سوریه کشف شد.

 این گورهای دسته جمعی در حومه غربی الرقه کشف شد که شامل اجساد ده‌ها تن از شهدای نظامی و غیرنظامی است و داعش آنها را در دورانی اعدام کرد که این منطقه را اشغال کرده بود.

یک فرمانده ارتش سوریه گفت: پس از آن که ارتش کنترل مناطق غربی رقه را از داعش به دست گرفت، ساکنان محلی اعلام کردند، دو گور دسته جمعی در نزدیکی شهرک الواوی وجود دارد.

ارتش سوریه در تابستان ۲۰۱۷ داعش را از بخش حومه غربی و جنوبی رقه بیرون راند و کنترل این مناطق را به دست گرفت.

داعش با دست زدن به اعدام‌های وحشیانه و شکنجه مخالفان خود، رعب و وحشت را در میان ساکنان مناطق تحت اشغال خود ایجاد می‌کرد.

این نخستین باری نیست که پس از پاکسازی مناطق مختلف سوریه از وجود داعش، گورهای دسته جمعی اعدام شدگان به دست تروریست ها کشف می‌شود، ساکنان استان دیر الزور ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴ نیز یک گور دسته جمعی شامل ۲۳۰ جسد از قبیله الشعیطات را یافتند که تروریست‌ها آنها را اعدام کرده بودند.

 

برای کاهش عوارض “آلودگی هوا” چه بخوریم

تسنیم:برخی از خوراکی‌ها خاصیت خنثی‌کنندگی دارند و با مصرف آن‌ها مواد سمی موجود در هوا که وارد بدن شده تا حدی از بین می‌رود؛ در این مطلب به برخی از این خوراکیها اشاره شده است.

ـ عرق گیاه فراسیون

ـ عرق گیاه بارهنگ

ـ عرق گیاه گل گندم یا قنطوریون

ـ عرق گل ختمی

همچنین برخی از خوراکی‌ها خاصیت خنثی‌کنندگی دارند و با مصرف آن‌ها مواد سمی موجود در هوا که وارد بدن شده است تا حدی از بین می‌رود برای مثال مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه شامل اسفناج، کلم، کاهو (سالاد شامل کاهو، هویج رنده‌شده، روغن زیتون با کمی آب نارنج طبیعی)، کرفس، گوجه‌فرنگی، جوانه گندم، سیر، پیاز، تره، شوید، جعفری، لیموشیرین، نارنگی، پرتقال، انار شیرین یا کمی مایل به ترشی، انبه، سیب، طالبی، کیوی و … از جمله این خوراکی‌ها هستند که در هوای آلوده باید در برنامه غذایی روزانه خانواده‌ها قرار بگیرند.

مصرف غذاهای دریایی، لبنیات، به‌ویژه شیر و ماست کم‌چرب و دوغ، تخم‌مرغ، زیتون، جگر، غلات و نان‌های سبوس‌دار (نان سنگک و نان جو) و آجیل (پسته، بادام، فندق و گردو) هم جذب مواد سمی ناشی از استنشاق هوای آلوده در بدن را تا حدود زیادی کاهش می‌دهند.

این در حالی است که بسیاری از متخصصان طب سنتی مصرف لبنیات کم‌چرب محلی را مهم‌ترین توصیه برای مقابله با آلودگی هوا عنوان می‌کنند و بر این باورند افرادی که لبنیات کمتری مصرف می‌کنند بیشتر دچار عوارض ناشی از تنفس هوای آلوده می‌شوند؛ نوشیدن آب ولرم کافی هم باعث تقویت کلیه‌ها شده و املاح اضافی و سموم را از بدن دفع می‌کند.

1

 

عکسی که رونالدو هرگز تصور گرفتن آن را نمی‌کرد

تسنیم: به مناسبت آغاز سال میلادی جدید، کریستیانو رونالدو در صفحه شخصی‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی، عکسی متفاوت از خود در کنار تمام جوایز انفرادی دوران بازیگری‌اش از جمله 5 توپ طلایی که آخرین آنها را امسال گرفت، منتشر کرده است.

رونالدو که علاوه بر 5 توپ طلا، 4 بار کفش طلا، دو جایزه The Best فیفا، جایزه بهترین بازیکن فیفا، سه جایزه بهترین بازیکن یوفا و دیگر جوایز از جمله جایزه بهترین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا برده است، در کنار این عکس نوشته است: زمانی که در خیابان‌های مادیرا بازی می‌کردم و رؤیای رسیدن به سطح اول فوتبال را داشتم، هرگز نمی‌توانستم تصور کنم که روزی چنین عکسی بگیرم.

من این لحظه را به اول از همه به خانواده‌ام، به دوستانم، به هم‌تیمی‌هایم، به مربیانی که از آنها درس گرفته‌ام و آنهایی که درتیم‌های باشگاهی و تیم ملی کنارم بوده‌اند تقدیم می‌کنم. آخر از همه یک قدردانی ویژه از هواداران. این جام‌ها به شما هم تعلق دارد.

جام‌هایی که رونالدو در کنارشان عکس انداخته در حال حاضر در موزه شخصی او در زادگاهش مادیرا نگهداری می‌شوند.

1

 

توصیه رئیس موساد به نتانیاهو درباره ایران

مهر:رئیس اسبق دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی به مقامات فعلی این رژیم توصیه کرده که در امور داخلی ایران بویژه اغتشاشات اخیر دخالت نکنند.

«افرایم هالوی» رئیس اسبق موساد در پاسخ به سوال روزنامه جروزالیم پست در خصوص اغتشاشات ایران، در مورد مداخله اسرائیل در تحولات جاری ایران هشدار داد.

او به این روزنامه گفت: اگر ما در رویدادهای جاری در ایران مداخله کنیم این به هیچ وجه به نفعمان نخواهد بود. ما خود به اندازه کافی مشکل داریم.

پیش از آن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن آرزوی پیروزی برای اغتشاش گران از آنها حمایت کرده بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یاوه گویی های خود ادعا کرد: امروز شنیدم که رئیس جمهور روحانی اعلام کرد که اسرائیل پشت اعتراضات ایران قرار دارد. چنین موضوعی نه تنها صحت ندارد؛ بلکه خنده دار است!

وی در ادامه بدون اشاره به موج سرکوب گری های وحشیانه این رژیم در سرزمین های اشغالی مدعی شد: ایرانی های شایسته وضع بهتری هستند. ایرانی ها به خیابان ها آمده و به دنبال آزادی و عدالت هستند. آنها آزادی هائی را می خواهند که دهه ها از آن محروم بودند! ایرانی ها شرافتمندانه به دنبال آزادی هستند.

نتانیاهو ادعاهای خود در این باره را اینگونه ادامه داد: ایران میلیاردها دلار را برای تنفر افکنی هزینه کرده است که می توانست با آن مدرسه و بیمارستان بسازد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دخالت در امور داخلی ایران ادعا کرد: آن ها امروز برای رسیدن به آزادی دست به خطر زده اند. مایه نگرانی است که بسیاری از اروپائی ها همراه با سکوت نظاره گر این رویداد هستند.

 

1

مرزبانی که با فرزندانش تمرین شهادت می‌کرد

تسنیم:شهید امیر نامدار سوم خرداد 56 در روستای صنوبر شهرستان تربت حیدریه در خانواده ای متولد شد که پدرش کشاورز و مادرش خانه دار بود.

وی دوران تحصیلی خود را در روستای صنوبر و تربت حیدریه گذراند و پس از اخذ دیپلم به خدمت مقدس سربازی اعزام شد. پس از اتمام دوران سربازی به شوق خدمت به مردم به استخدام نیروی انتظامی درآمد و از سال 80 با رفتن به سیستان و بلوچستان کار خود را شروع کرد.

شهید نامدار در سال 81 با انتخاب همسر شایسته ای از یک خانواده مذهبی ازدواج و ثمره این پیوند آسمانی دو دختر به نام‌های زهرا و فاطیما شد.

همسرش از سجایای اخلاقی وی می گوید که همسرش دست گیر نیازمندان و فقرا بود به شکلی که در بعضی از شبها وسایلی را آماده می کرد و با هم به سراغ افراد نیازمند رفته و به من می‌گفت: ” وسایل را پشت آن درها بگذار ، درب بزن و سریع برگرد» می گفت: «نمی خواهم کسی مرا بشناسد.» به او می گفتم که چرا من را با خودت می بری که در پاسخ می گفت: دوست دارم در کار خیری که انجام می دهم ، تو هم شریک شوی.

همکاران شهید او را اینگونه توصیف می‌کنند: با اینکه جانشین پاسگاه بود و در نبود فرمانده ، حکم فرمانده را برایمان داشت ولی مانند یک دوست و برادر بزرگتر با همه برخورد می کرد به طوری که کسی از وی خاطره بدی ندارد.

همسر شهید در ادامه می گوید: هر وقتی که در منزل بود با فرزندانش بازی می کرد.یکی از بازی هایش به اینگونه بود که خود را درون ملحفه ای پوشانده و به دخترش می گفت که اگر من روزی شهید شدم من را اینگونه و با این شکل خواهی دید.

به او معترض که می شدم می گفت:” فرزند یک مرزبان باید با جمله شهادت آشنا باشد” و زمانی که شهید شدم دخترم از دیدن پیکر من نباید بترسد و همین طور هم شد، زمانی که پیکر شهید نامدار را برای وداع آورده بودند دختر شهید که تنها 9 سالش بود به راحتی کنار پیکر بی جان پدرش با او به صحبت پرداخت.

شهید نامدار که به عنوان جانشین پاسگاه «شرشری شمالی» هنگ مرزی تایباد واقع در استان خراسان رضوی مشغول خدمت بود که در دهم دی ماه 95 به همراه تعدادی از همکاران خود از جمله شهید جواد آرمش در درگیری با اشراری که قصد ورود به اراضی جمهوری اسلامی ایران را داشتند درگیر و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.متجاوزین کمتر یک هفته توسط مرزبانان غیور هنگ مرزی تایباد شناسایی و به سزای اعمال شوم خود رسیدند.

 

1

همرزم شهید حججی به دست آشوب‌گران شهید شد

تسنیم: پاسدار سجادشاه سنایی طی درگیری های دیشب(دوشنبه) در کهریزسنگ نجف آباد با شلیک مستقیم آشوب گرانبه شهادت رسید.

آشوب گران با سوءاستفاده از شرایط به وجود آمده، با اسلحه شکاری اقدام به شلیک به ‌سمت نیروهای انتظامی و امنیتی کردند که منجر به زخمی شدن چند نفر و شهادت شهید شاه سنایی شد.

شهید سجاد شاه‌سنایی از پاسداران نیروی هوافضای سپاه پاسداران و از همرزمان شهید حججی بود و در این حادثه بر اثر شلیک مستقیم به شهادت رسید. این شهید 30 ساله بود و دو فرزند 2 و 5 ساله پسر از خود به یادگار گذاشت.

1

 

اینفوگرافیک میانگین ازدواج، طلاق و فوت مردان ایرانی در سال گذشته

ایرنا:در اینفوگرافیک زیر میانگین ازدواج، طلاق و فوت مردان ایرانی در سال 1395 را می‌بینید.

 

1

 

رکوردشکنی هالیوود در سال 2017

افکارنیوز: میزان استقبال تماشاگران از آثار سینمایی در آمریکایی شمالی به پایین‌ترین میزان در ۲۷ سال گذشته رسید. با این میزان از مشارکت بیش از ۱۱ میلیارد دلار بلیت در گیشه‌ها فروخته شد که ۲.۳ درصد از سال پیش کمتر است.

با این حال فروش جهانی آثار هالیوودی تا ۳ درصد رشد داشت و به رکورد جدید ۳۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسید که ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار آن خارج از مرزهای آمریکای شمالی به دست آمده است.

در سال ۲۰۱۶ فروش فیلم‌های هالیوودی در جهان حدود ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود که نسبت به سال پیش از آن تنها ۱ درصد رشد داشت. بنابراین سال ۲۰۱۷ خبر از رشد صنعت سینما در کشورهای مختلف می‌دهد.

از فیلم‌های موفق گیشه آمریکای شمالی در سال گذشته می‌توان به «دیو و دلبر»، «سریع و خشمگین»، «نگهبانان کهکشان» و «زن شگفت‌انگیز» اشاره کرد.

پرفروش‌ترین فیلم سال گذشته سینمای جهان «دیو و دلبر» بود که با فروش ۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلاری به کار خود پایان داد و پس از آن فیلم «سریع و خشمگین ۸»‌ قرار دارد که به فروش ۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد. «جنگ ستارگان:‌ آخرین جدای»‌ عنوان سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ را در اختیار دارد. این فیلم هنوز در حال اکران است و هنوز رقم نهایی فروش آن مشخص نیست اما در سال ۲۰۱۷ به فروش ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

در این میان یکی از موفق‌ترین آثار هالیوودی در گیشه فیلم ترسناک «آن»‌ (It) بود که با بودجه ۳۴ میلیون دلاری ساخته شد و در جهان ۶۹۸ میلیون دلار فروش داشت.

 

بهترین غذا‌ها برای درمان بوی بد دهان

 فرادید:گاهی اوقات، بوی بد دهان از دستگاه هضم غذای شما شروع می‌شود و دلیل آن رشد بیش از اندازه باکتری‌های بد، مخمر ها، و کاندیدا‌ها (قارچ) هستند.

اگر می‌خواهید نفستان بوی بد ندهد، باید تغذیه مناسب داشته باشید و بهداشت دهانتان را بهبود ببخشید.غذاهایی که حاوی فیبر بالاهستند _ غذاهای فیبر بالا به بهبود روند هضم کمک کرده و مواد سمی بدن شما را دفع می‌کنند.

آب – نوشیدن روزانه حداقل ۸ لیوان آب برای سم زدایی لازم است.

جعفری – این گیاه سبزرنگ تزئینی یک خوشبو کننده طبیعی دهان است، زیرا دارای کلروفیل بالا می‌باشد.

مرکبات و سبزیجات – ویتامین‌های A و C آنتی اکسیدان‌های ضروری برای دندان‌ها و لثه‌ها هستند.

غذاهایی با پروبیوتیک بالا _ کفیر (نوشیدنی‌های تخمیری)، ماست طبیعی، کیمچی (خوراک تخمیر شده کره ای)، یا کلم بروکلی به عنوان پروبیوتیک‌های طبیعی به شمار می‌روند که برای رفع بوی بد دهان مفید می‌باشند.

پیاز و سیر – از بزرگترین غذاهای مشکل ساز برای بوی بد دهان هستند، آن‌ها را برای پخت و پز در نظر بگیرید و به صورت خام مصرف نکنید.

غذاهای سرخ شده و یا سایر غذاهای چرب – زمان زیادی می‌برد تا این غذا‌ها از سیستم گوارش حرکت کنند، به همین علت هالیتوزیس تولید می‌کنند.

شکر – شکر منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه می‌شود که موجب هالیتوزیس می‌شود.

غذاهای چسبنده – از کارامل یا انواع دیگر مواد چسبنده‌ای که می‌توانند به دندان‌ها آسیب برسانند و باعث پوسیدگی شوند اجتناب کنید.

نوشیدنی‌های شیرین – نوشیدنی‌های شیرین دندان‌های شما را با شکر می‌پوشانند و بسیاری ازما این فکر را نمی‌کنیم که بعد از مصرف نوشیدنی‌های شیرین باید مسواک بزنیم.

۵ راه حل برای درمان بوی بد دهان

 

۱ – کلروفیل (۱ قاشق چای خوری بعد از غذا) همانند خوردن جعفری اثر مشابهی خواهد داشت.

۲ – پروبیوتیک (۱۵ + بیلیون) به افزایش تعداد باکتری‌های مفید کمک می‌کند و باعث کاهش باکتری‌های تولید کننده گاز می‌شود.

۳ – گیاه خارشیر (۲۰۰ – ۲۵۰ میلی گرم در روز) روند هضم غذا رابهبود می‌بخشد و کبد را سم زدایی می‌کند.

۴ – روغن نعنا (۱ – ۳ قطره در روز) یک جایگزین طبیعی برای خوشبو کردن دهان می‌باشد که برای سیستم گوارش مفید است و عطر و بوی دلپذیری دارد.

۵ – کشیدن روغن نارگیل بر روی دندان‌ها (۱ قاشق غذاخوری ۵ – ۲۰ دقیقه) کشیدن روغن نارگیل بر روی دندان‌ها درمانی طبیعی و موثر برای رفع بوی بد دهان است. کشیدن روغن، مزایای بیشتری نسبت به نخ دندان و بدون آسیب رساندن به لثه‌ها دارد. ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را حدود ۲۰ دقیقه مابین دندان‌ها بمالید.

خمیر دندان خانگی و دهانشویه‌های خانگی می‌توانند به خوشبو شدن دهان کمک کنند. هر دو را روزی دوبار استفاده کنید.

 

1

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.