ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67514
  • ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۷:۳۴
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :

مهم‌ترین ابزار در اختیار آمریکا برای سلب اهرم‌های قدرت ایران

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: برجام توافقی است و همان حرفی که در همه جای دنیا زده می‌شود درخصوص توافقات بزنیم که اگر توافقات در راستای منافع ملی ما باشد در این توافق خواهیم ماند. دکتر فواد ایزدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» […]

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: برجام توافقی است و همان حرفی که در همه جای دنیا زده می‌شود درخصوص توافقات بزنیم که اگر توافقات در راستای منافع ملی ما باشد در این توافق خواهیم ماند.

دکتر فواد ایزدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: یعنی اگر طرف مقابل تهدید کند که من از برجام خارج می‌شوم جواب ما این باشد که خارج شوید و ما پشت سر شما می‌آییم و این جملات اقرارآمیزی که نسبت به برجام داشتیم باید اصلاح شود.

وی افزود: نهایتا باید برای طرف مقابل هزینه تعریف کنیم برای این تحریم‌ها و فشار‌های متعددی که اعمال می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر کار‌های آنها هزینه‌ای نداشته باشد مسیر را ادامه می‌دهد. به همین جهت باید به فکر هزینه برای فشار آمریکایی‌ها باشیم تا این سبک فشار و تحریم بیشتر از سوی آنها ادامه پیدا نکند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به فرافکنی آمریکا در موضوع جنایات جنگی گسترده در یمن گفت: امروز با توجه به جنایات جنگی گسترده در یمن، آمریکا و عربستان فرافکنی می‌کنند، به این معنا که به جای پاسخگو بودن در مورد چرایی بمباران همه‌روزه مردم بی‌دفاع یمن از ایران به عنوان ارسال‌کننده موشک به یمن نام می‌برند.

ایزدی افزود: این‌گونه ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ورود هرگونه کمک‌های بشردوستانه به یمن نیز با مشکل مواجه است و این کشور از سوی عربستان و آمریکا محصور شده است.

وی اضافه کرد: آمریکا این‌گونه ادعاهای بی‌اساس را علیه ایران مطرح می‌کند تا به این ترتیب در مقابل جنایات خود و عربستان در قبال مردم مظلوم یمن پاسخگو نباشد.ارتش یمن بعد از حمله سعودی‌ها در برابر حمله خارجی‌ها ایستادگی کرد، بنابراین نیازی به سلاح ایرانی ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه هدف آمریکا محدود کردن نفوذ منطقه‌ای ایران است گفت: تاکید غرب به رهبری ایالات متحده آمریکا روی بحث قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران به این دلیل است که ایران یک‌سری اهرم‌های قدرت دارد که یکی از آنها هسته‌ای است و اکنون آنها گمان می‌کنند این اهرم قدرت را از ایران گرفته‌اند.

ایزدی افزود: در همین راستا آنها سعی دارند اهرم‌های دیگر قدرت ایران ازجمله در حوزه‌های موشکی و نفوذ منطقه‌ای را نیز از ایران بگیرند.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که در اختیار آمریکا قرار دارد ابزار تحریم است که هدف از تصویب آنها محدود کردن نفوذ منطقه‌ای ایران است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران یادآور شد: تفکر آنها این است از آنجایی که در بحث هسته‌ای توانستند با تحریم، ایران را پای میز مذاکره بیاورند، امروز نیز می‌توانند با همین روش در خصوص بحث‌های موشکی و منطقه‌ای ایران را پای میز مذاکره بیاورند.

ایزدی افزود: البته آنها روش‌های دیگری را نیز در حوزه عملیات روانی، جنگ نرم، دیپلماسی عمومی، فشارهای سیاسی و ایجاد نارضایتی داخلی در این سال‌ها دنبال کرده‌اند و در آینده نیز پیگیری خواهند کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.