ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67655
  • ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۶:۰۹
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
خدمات ریاض به صهیونیسم| تلاش عربستان برای اجرای براندازی در کشورهای شیعه نشین

خدمات ریاض به صهیونیسم| تلاش عربستان برای اجرای براندازی در کشورهای شیعه نشین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان سعودی که این روزها عملاً تحت حاکمیت محمد بن سلمان قرار دارد، با مجموعه‌ای از شکست‌ها مواجه شده است که احساس فشار و تنگنا به آن داده است. دردسرهای مربوط به توانمندی بالای جریان الحوثی در مقاومت دو […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان سعودی که این روزها عملاً تحت حاکمیت محمد بن سلمان قرار دارد، با مجموعه‌ای از شکست‌ها مواجه شده است که احساس فشار و تنگنا به آن داده است. دردسرهای مربوط به توانمندی بالای جریان الحوثی در مقاومت دو و نیم ساله در برابر عملیات نظامی در یمن و رسیدن موشک های بالستیک یمن به ریاض پایتخت عربستان به علاوه آغاز بحران عربستان با قطر و عدم تعیین تکلیف نهایی این بحران به علاوه باقی ماندن بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در عرصه قدرت در دمشق با وجود مخالفت عربستان و خسارت های وارد شده به گروه های تروریستی تحت تغذیه عربستان، ابعادی از این شکست ها را شامل می شود. محمد بن سلمان در همین رابطه تلاش دارد شکست های خود را با انتقال فتنه به لبنان جبران کند، چراکه این کشور را منطقه ای آسان برای نفوذ خود می‌داند و تلاش دارد با این اقدام از پایداری محور مقاومت انتقام بگیرد. عربستان در همین راستا فشارهایی را بر رژیم صهیونیستی وارد کرده تا آن را وادار به حمله به حزب الله کند.

بخش دوم: حضور عربستان در جدول بحران‌ها

بر اساس آمال و آرزوهای عربستان و رژیم صهیونیستی، منطقه باید به عرصه ای فراگیر و تحت تسلیم و اراده آنها تبدیل شود. آنها تحت هیچ شرایطی نمی پذیرند که یک قدرت سوم در برابر این یکه تازی و خودکامگی ایستادگی کند و از اراده ملت‌ها و منافع آنها در برابر اراده طاغوت و رژیم‌های مستبد و اشغالگر سخن بگوید. به همین علت است که رژیم مرتجع عربستان جنگ و تخریب در سوریه را از طریق مزدوران و گروه های تروریستی و تکفیری رقم زده است، جنگی که در نهایت حزب الله آن را به نفع محور مقاومت به پایان برد. عربستان همچنین درگیری ها برای براندازی عراق در ابعاد دولتی و اجتماعی را نیز آغاز کرد و این کشور را زیر چکمه های تروریستی داعش و جبهه النصره قرار داد، اما حزب الله به عنوان یک نمونه و الگو به صورت مستقیم وارد این درگیری‌ها شد و آن را نیز به پایان برد. بر اساس اراده عربستان، بشار اسد رئیس جمهور سوریه باید سقوط می‌کرد، اما این اراده عربستان بود که ساقط شد. عراق نیز باید به سه کشور بر اساس رویکرد های مردم شناختی و مذهبی تقسیم می‌شد تا دست برتر در این کشورهای کوچک در اختیار عربستان و اربابان آمریکایی و اسرائیلی آن قرار داشته باشد. اما با از بین رفتن داعش و شرکای جنایتکار آن و فروپاشی پروژه آنها در عراق، اراده سعودی ها نیز در این کشور از بین رفت.

حزب الله دشمن خودکامگی‌های سعودی، صهیونیستی

بنابر این عوامل و دیگر موارد، تراژدی عربستان در قبال حزب الله و متحد آن یعنی ایران ادامه پیدا کرد. آل سعود به دنبال دستیابی به رهبری منطقه است و می خواهد مالکیت آن را به صورت انحصاری تحت کنترل خود داشته باشند، این در حالی است که حزب الله اساسا از رحم خودکامگی های اسرائیل متولد شده و ضرورتا تهدیدی برای هر نوع خودکامگی مشابه یا همراه با سیاست‌های متجاوزان صهیونیستی به شمار می رود. امروز حزب الله در نتیجه سیاست‌های متجاوزانه و دیوانه‌وار عربستان سعودی، به رقم قابل توجهی در معادلات منطقه تبدیل شده که معادلات دیگر را از بین برده است.

قدرت حزب الله در گذشته محدود و منحصر به اراضی مشخصی در جنوب لبنان و دشمن اسرائیلی بود،‌ اما به فضل توطئه‌ها و عوامل تخریب‌آمیز عربستان، حزب الله به ارتشی در سوریه و ارتشی مردمی در عراق و انصارالله در یمن و انقلاب مردمی در بحرین تبدیل شده است. علاوه بر اینکه جریان آزادیبخش در لبنان و فلسطین نیز به شمار می رود.

در نظر آل سعود پول اگر برای کشتار شیعیان به کار رود، ارزش چندانی نخواهد داشت و اگر حاکمیت و دولت و مناسبات این کشور نتوانند باعث کشتار مجاهدان حزب الله شود، بی فایده خواهند بود. عربستان همواره در کمین شیعیان و تشیع در کشورهای مختلف از جمله لبنان و بحرین و عراق و سوریه و ایران یا العوامیه یا منطقه الشرقیه یا یمن بوده است. برای سعودی ها مهم این است که بر روی زمین هیچ شیعه انقلابی و مقاوم در برابر صهیونیست‌ها و استکبار باقی نماند.

فتنه انگیزی عربستان با دلارهای نفتی در منطقه

عربستان با نفوذ بر اردوگاه عراق، این کشور را به دو بخش اهل تسنن و شیعیان تقسیم کرد و فرقه بندی نژادی در این کشور به راه انداخت. در پی همین فتنه بود که داعش در آن روی کار آمد. سعودی‌ها در محافل شیعی نیز نفوذ کردند و نشانه‌های فتنه انگیزی در ابعاد داخلی عراق و منطقه ای بین شیعیان را نیز به راه انداختند. سعودی‌ها همچنین در ضربه زدن به شیعیان از طریق رهبران تندروی سنی موفق عمل کردند. کسانی که وحشی های داعشی را در سوریه و عراق روی کار آوردند و به این ترتیب مرحله ضربه زدن به شیعیان از طریق خود آنها آغاز شد. آنها نشانه های اختلاف میان شیعیان را در رسانه‌های خبری و نوشته های منتشر شده در سایت های اجتماعی برجسته کردند.

عربستان سعودی میلیاردها دلار هزینه کرده است تا مسلمانان را به جان هم بیندازند. این کشور به دنبال ایجاد درگیری های داخلی و فتنه انگیزی و اختلاف افکنی در مناطق امن و آرام است. در همین راستا بود که شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان اعلام کرد که دولت عربستان به دنبال تغییر موقعیت و هویت و نقش لبنان در مقاومت است تا بتواند آن را به بخشی از محور سعودی تبدیل کند که روند عادی سازی با اسرائیل را دنبال کرده و به یمن و بحرین و سوریه تجاوز می کند. عربستان با اعلام این نکته که به دنبال هدف قرار دادن محور مقاومت است، خود را در موضوعی وارد کرده که از خودش بزرگتر است. کاری که آمریکا و اسرائیل در رسیدن به آن ناتوان هستند، قطعا عربستان نیز نمی تواند انجام دهد.

کمک 15 میلیارد دلاری عربستان به رژیم صهیونیستی

رسانه های خبری خارجی اعلام می‌کنند که رژیم تکفیری آل‌سعود به اسرائیل بیش از 15 میلیارد دلار پول داده است. فرانسه به عنوان طرف سوم تحویل این پول وارد عمل شده تا بتواند محرمانه بودن این موضوع را حفظ کند. بخشی از این پول ها برای تامین هزینه‌های نظامی اسرائیل به کار می رود. برخی منابع اعلام می‌کنند که ریاض در سال 2006 مبلغ 2 میلیارد دلار برای حمایت از اسرائیل در جنگ دوم لبنان هزینه کرده است. در جریان این جنگ بندر بن سلطان رئیس وقت سرویس اطلاعات عربستان سعودی به سرزمین های اشغالی سفر کرده و در قدس غربی با ایهود اولمرت نخست وزیر سابق این رژیم دیدار کرده است.

عربستان سعودی خدمات و امتیازات و پولهای هنگفتی را به اسرائیل داده و برای جلوگیری از امضای توافق هسته ای با ایران نیز تلاش‌های زیادی انجام داده است. ریاض همچنین با همراهی تل آویو و پاریس به دنبال تحریک دولت آمریکا برای انجام حمله به جمهوری اسلامی ایران بودند، اما امضای توافق هسته ای تلاش های سه جانبه در تحقق این اهداف را ناکام گذاشت. با این وجود همکاری ها و مشارکت آنها در عرصه سوریه و حمایت از گروه‌های جنایتکار در این کشور ادامه پیدا کرد. عربستان در همین راستا به تامین مالی ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا ادامه داد.

بزرگترین خدمت ریاض برای تل‌آویو

خطرناک ترین اقدام ریاض که بزرگترین خدمت را به رژیم صهیونیستی کرده، تشویق کشورهای عربی برای اعلام دشمنی با ایران و حزب الله به عنوان دشمنان واقعی عرب ها به جای اسرائیل بود. همچنین تحقیقات و مطالب زیادی در رابطه با مناسبات گسترده تاریخی عربستان و رژیم صهیونیستی مطرح شده که حجم فریبکاری این کشور ضد عرب ها و مسلمانان به مدت 80 سال را نشان می دهد. آنها در طول چندین دهه ادعا می‌کردند عربستان کشوری عربی و اسلامی است، اما واقعیت نشان داد که این رژیم، رژیمی اسرائیلی است که تنها تفاوتش این است که مواضع خود را به جای عبری به زبان عربی بیان می کند. این اصطلاح را موشه یعلون وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به کار برده است.

تروریست پروری سعودی در منطقه و جهان

در سایه تحولات و اهداف و سیاست های موجود در منطقه، هیچ مسلمان یا فرد عرب یا هر انسانی که عقل و وجدان در خود داشته باشد، شکی ندارد که تمامی گروه‌های جنایتکار تروریستی در منطقه از پاکستان گرفته تا مراکش شامل القاعده و جبهه النصره و داعش از رحم آل سعود بر آمده که رویکردی صهیونیستی و وهابی دارند و مبنای فکری و تامین مالی خود را از آل سعود دریافت می کنند و تحت حمایت آنها قرار دارند. آنها از زمان تاسیس حاکمیت شوم خود با برنامه‌ریزی انگلیسی – آمریکایی به نیابت از استکبار جهانی وارد عمل شده و به بهانه توقف گسترش شیعیان، ضد آنها اعلام جنگ کرده اند. آنها اقدام به کشتار ملت های عرب و مسلمان در عراق و سوریه و لیبی و یمن و لبنان و پاکستان و نیجریه و افغانستان می‌کنند و تمام این اقدامات را به بهانه جلوگیری از نفوذ شیعیان و به نیابت از رژیم صهیونیستی انجام می دهند. عربستان اخیراً دایره اقدامات جنایتکارانه خود را افزایش داده و از فیلیپین در شرق تا مراکش در غرب و روسیه و فرانسه در شمال تا استرالیا در جنوب افزایش داده اند. این بدان معنا است که آل‌سعود خطری برای حیات بشریت در تمامی مناطق به شمار می‌رود و هیچ کس نمی‌تواند از شرارت و وحشی‌گری آنها در امان باشد.

تروریسم سعودی از ده‌ها گروه تروریستی حمایت کرده و تاکنون آبشخور تامین مالی و تسلیحاتی و حمایت از240 گروه وهابی و تکفیری تروریست بوده است. مهمترین این گروه ها شامل داعش و القاعده و جبهه النصره و انصار السنة و سیف الاسلام و بوکوحرام و… است. آنها در گوشه و کنار جهان به دنبال فتنه انگیزی و ایجاد هرج و مرج و جنگ داخلی و خشونت و کشتار هستند. آنها دین اسلام را به عنوان دین تاریکی و کشتار و جهل و نادانی وشهوت جنسی معرفی می‌کنند که حیات بشریت را تهدید می کند. آنها مسلمانان را به عنوان یک بمب موقت و ویرانگر نشان می دهند که هیچ کس نباید به آنها نزدیک شود.

ایزنکوت: عربستان و اسرائیل هرگز دشمن هم نبوده‌اند

اوج همگرایی وهابیت سعودی با دشمن صهیونیستی و تلاش برای کسب دوستی و استفاده از امکانات آنها در مصاحبه ای که اخیراً گادی ایزنکوت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با سایت ایلاف عربستان انجام داد، کاملا مشخص بود. این اتفاق یک اتفاق بی سابقه در رسانه های عربی بود. مصاحبه مذکور در دفتر کار ریاست ستاد ارتش در تل آویو صورت گرفت و بسیاری از رسانه‌های رژیم صهیونیستی به خبر مربوط به این مصاحبه پرداختند. ایزنکوت در این مصاحبه تأکید کرد که توافق کامل بین اسرائیل و عربستان سعودی وجود دارد و آنها هرگز دشمن یکدیگر نبوده اند.

ایزنکوت در این مصاحبه تاکید می کند هنگامی که در نشست روسای ستاد ارتش در واشنگتن حضور پیدا کردم و به اظهارات نماینده عربستان سعودی گوش دادم، متوجه شدم که این اظهارات کاملاً مطابق با آن چیزی است که من در خصوص ایران و ضرورت مقابله با آن در منطقه و ضرورت توقف برنامه های توسعه طلبانه این کشور به آن فکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه با حضور دونالد ترامپ در ریاست جمهوری آمریکا فرصتی برای ائتلاف بین المللی جدید در منطقه برای متوقف کردن خطر ایران وجود دارد، ابراز داشت: ما آمادگی داریم با کشورهای عربی معتدل تبادل تجربه و اطلاعاتی داشته باشیم تا در برابر ایران مقاومت نماییم. وی از آمادگی تل‌آویو برای مشارکت در همکاری اطلاعاتی با عربستان ضد محور مقاومت خبر داد و تاکید کرد که بسیاری از منافع مشترک میان اسرائیل و عربستان وجود دارد.

رسانه‌های سعودی در گزارش‌هایی به بررسی سناریوی جنگ آینده عربستان ضد حزب الله لبنان پرداختند. به عنوان مثال روزنامه سعودیه سبق در شماره روز 12 نوامبر 2017 می نویسد که رویکردی سعودی و اجماعی بین المللی برای سرکوب حزب‌الله وجود دارد. ابن روزنامه سعودی مطلب خود را در پی حمله موشکی انصار الله به ریاض مطرح کرده که ریاض حزب الله را به مشارکت در انجام این حمله متهم کرده است.

این روزنامه می افزاید که منطقه وارد مرحله جدیدی شده است که هدف از آن مقابله با نفوذ ایران و حزب الله است. بر اساس این گزارش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به تهران هشدار داده که دادن موشک به جنبش انصارالله برای هدف قرار دادن عربستان تجاوز نظامی به شمار می رود.

از سویی دیگر سرکردگان نظامی رژیم صهیونیستی از پایان سال 2006 خود را برای جنگ آینده با حزب‌الله آماده می‌کنند، آنها توضیح می‌دهند که گریزی از این جنگ برای کاستن از تهدید ایران در مرزهای اسرائیل وجود ندارد. در  اینجا اهداف رژیم صهیونیستی و عربستان کاملاً با هم تطابق پیدا می‌کند. تل آویو معتقد است که وقتی زمان مناسب برای این جنگ پیدا شد، متحدان اسرائیل از جمله آمریکا و عربستان و کشورهایی که دولت های معتدل عربی خوانده می شوند، باید حمایت کامل خود از رژیم صهیونیستی را اعلام کنند.

ادامه دارد…

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.