ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67676
  • ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
«آیت‌الله مایک»؛ مرد احتمالی پشت‌پرده اعتراضات در ایران

«آیت‌الله مایک»؛ مرد احتمالی پشت‌پرده اعتراضات در ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار «پارسینه» به نقل از یورونیوز، محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران روز گذشته (۱۴ دیماه) در واکنش به حوادث اخیر ایران گفت: «ریشه اغتشاشات اخیر در سیا و موساد است.» وی افزود که «طرح سرنگونی ایران را سازمان اطلاعات جاسوسی ایالات متحده آمریکا ( […]

«آیت‌الله مایک»؛ مرد احتمالی پشت‌پرده اعتراضات در ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار «پارسینه» به نقل از یورونیوز، محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران روز گذشته (۱۴ دیماه) در واکنش به حوادث اخیر ایران گفت: «ریشه اغتشاشات اخیر در سیا و موساد است.»

وی افزود که «طرح سرنگونی ایران را سازمان اطلاعات جاسوسی ایالات متحده آمریکا ( سیا) و اسرائیل، و با هزینه عربستان سعودی» آغاز کرده‌اند.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنانش گفته است: «طراح اصلی این پروژه، یک آمریکایی به نام مایک دی اندریا، مسئول سابق مبارزه با تروریسم سازمان سیای آمریکا است.»

این اولین بار نیست که مقامات ایران ریشه و عامل حوادث و اعتراضات داخل کشور را «دشمن خارجی» می‌دانند.

این در حالی است که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در ماه ژوئن گذشته گفت که سیاست دولت این کشور در قبال ایران «انتقال مسالمت آمیز» قدرت است.

 چند روز پیش از صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا، نیویورک تایمز مقاله‌ای منتشر و در آن عنوان کرد که «چالش به اجرا درآوردن دیدگاه‌های دونالد ترامپ درباره ایران در سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا بر دوش فردی به نام مایکل دی آندریا قرار دارد.»

این فرد به «آیت الله مایک» معروف است؛ او قبلا نیز مدیریت مرکز ضدتروریستی سیا را برعهده داشته است.  

درباره آیت الله مایک چه می دانیم؟

نیویورک تایمز در مقاله‌ای که در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷، (۱۲ خرداد ۱۳۹۶) منتشر کرد از فردی صحبت می کند که «مایکل دی آندریا» نام دارد. به او لقب های «شاهزاده تاریکی» و «آیت الله مایک» را داده‌اند و «مسئول اجرای یکی از سیاست‌های جدید و مهم دولت آمریکا علیه ایران است». درباره دیدگاه شخصی دی آندریا درباره ایران اطلاعات زیادی در دست نیست.

مایکل دی آندریا در ویرجینیای شمالی بزرگ شده است. پیوندهای او با سیا به دو نسل قبل باز می گردد.

به گفته نیویورک تایمز «مایکل دی آندریا» پس از ازدواج با یک زن مسلمان، به «آیت الله مایک» معروف شد. وی همسرش را در یکی از مأموریت های خارجی سیا ملاقات کرد و برای ازدواج با او به دین اسلام در آمد گرچه می‌گویند چندان پایبند اصول دینش نیست.

به گفته کارمندان اطلاعاتی پیشین و کنونی سیا انتصاب «مایکل دی آندریا» را شاید بتوان اولین گام مهم دولت ترامپ برای عملی کردن مواضع سیاسی سرسختانه‌اش نسبت به ایران دانست.

آقای ترامپ، ایران را «مهمترین دولت تروریستی جهان» خوانده و در طول مبارزات انتخاباتی خود قول داده است که توافق تاریخی بین ایران و شش قدرت جهانی را لغو کند.

انتصاب آقای دی آندریا یکی از مجموعه اقداماتی است که در سیا تحت رهبری مایک پومپئو، جمهوریخواه محافظه کار و عضو سابق کنگره، به انجام رسیده و نشان از رویکردی خشن‌تر در عملیات مخفیانه سیا دارد. مایک پومپئو، در کنگره آمریکا یکی از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای ایران بود.

مقاله نویس نیویورک تایمز می افزاید: «از نظر رئیس سیا، مایکل دی آندریا فردی است معتاد به کار که می تواند به خوبی نقش تجسس درباره ایران را در سیا بر عهده بگیرد.» به گفته وی، رابرت ایتینگر، یکی از وکلای سابق سیا درباره اینکه آیا انتصاب آقای دی آندریا نشانه ای از تصمیم سیا برای اقدامات تهاجمی تر علیه ایران است یا نه گفته است: «فکر نمی کنم چنین برداشتی نادرست باشد.» پیشینه آیت الله مایک در سیا

مایکل دی آندریا شهرت و سابقه‌ای فوق العاده دارد، شاید هیچکدام از کارمندان سیا به اندازه او در تضعیف القاعده نقش نداشته‌اند. وی هنگامی که ناظر بر شکار اسامه بن لادن و مدیر برنامه حمله‌های تهاجمی امریکا با پهباد بود به «شاهزاده تاریکی» معروف شد. سیا عملیات تهاجمی با پهباد را تحت رهبری آقای دی آندریا به یمن گسترش داد و بسیاری در سیا، او را یکی از عوامل اصلی در تضعیف و فلج کردن القاعده می‌دانند.

مأمورانی که تحت هدایت «آیت الله مایک» کار کرده‌اند نقشی اساسی در قتل عماد مغنیه در از فرماندهان نظامی حزب الله لبنان در فوریه ۲۰۰۸ میلادی داشته اند. با همکاری اسرائیلی ها سیا با بمبی که در خودرو کار گذاشته شده بود، آقای مغنیه را در دمشق به قتل رساندند. ویژگی های شخصی آیت الله مایک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از نیویورک تایمز «آیت الله مایک» سیگاری قهاری است. او در سیا به همان اندازه که به خاطر زیرکی عملیاتی شهرت دارد به بدخلقی نیز مشهور است. کسانی که با او کار کرده اند در توصیف رفتار او اغلب واژه «تندخو» را به کار می برند و بسیاری از کارمندان سیا حاضر نشده‌اند با او کار کنند.

سازمان سیا نسبت به مقاله نیویورک تایمز هیچ واکنشی نشان نداد زیرا سازمان اطلاعلات مرکزی آمریکا هیچگاه درباره هویت و کار مأموران مخفی خودش صحبت نمی‌کند. کسانی که چیزی درباره آیت الله مایک گفته‌اند تنها به شرط ناشناس ماندن حاضر به این کار شده‌اند.

از سوی دیگر مایک پومپئو، رییس سیا در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ام.اس.ان.بی.سی ضمن ابراز نگرانی از «نفوذ ایران» در منطقه، عراق، یمن و سوریه نفوذ تهران را «فاجعه بار» خواند و گفت که ایران حزب الله لبنان را تقویت می‌کند و از حوثی ها در یمن حمایت می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.