ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهدای مدافع حرم » شهید
  • شناسه : 67686
  • ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
  • 140 بازدید
  • ارسال توسط :
زبان تاثیرگذار هنر بهترین ابزار برای تبیین جایگاه جبهه مقاومت است/ نباید اجازه داد نام و یاد مدافعان حرم فراموش شود

زبان تاثیرگذار هنر بهترین ابزار برای تبیین جایگاه جبهه مقاومت است/ نباید اجازه داد نام و یاد مدافعان حرم فراموش شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محدثه جنابی، دبیر ورکشاپ دانشجویی مدافعان حرم، در گفت و گو با خبرنگار زیتون اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری و مظلومیت شهدای مدافع حرم، بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی را برآن داشت تا، ورکشاپی با موضوع مدافعان حرم، برگزار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محدثه جنابی، دبیر ورکشاپ دانشجویی مدافعان حرم، در گفت و گو با خبرنگار زیتون اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری و مظلومیت شهدای مدافع حرم، بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی را برآن داشت تا، ورکشاپی با موضوع مدافعان حرم، برگزار کند

وی  با اشاره به ناداوری های ناجوانمردانه، در عرصه هنر، نسبت به مدافعان حرم گفت: با برگزاری این ورکشاپ و تبیین جایگاه والای مدافعان حرم، خط بطلانی به این نوع برخوردها خواهیم کشید تا با زبان تاثیر گذار هنر، قدمی هر چند کوچک در صدور اهداف آن غیورمردان، برداشته باشیم. وظیفه ما این است که اجازه ندهیم نام و یاد مدافعان حرم، فراموش شود.

وی با بیان اینکه ورکشاپ، نوعی  کارگاه آموزشی محسوب می شود، افزود: در این نوع کارگاه آموزشی، بسته به موضوعات مختلف،  مطالبی آموزش داده می شود، سپس شرکت کنندگان با توجه به دانسته های قبلی و آموزش های ارائه شده، اثری خلق می کنند، در پایان با رای هیئت داوران به نفرات برگزیده جوایزی اهدا،  و از آنان تقدیر به عمل می آید.

جنابی خاطر نشان کرد: این ورکشاپ دانشجویی، از ۳ بخش تشکیل می شود که علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب طراحی پوستر، تصویر سازی،  نقاشی و خوشنویسی، ارائه کنند. تصویر سازی یا همان تصویر گری، به  یکی از شاخه های هنر های تجسمی گفته می شود که همراه با  نوعی اثر خلاقانه که  القا کننده یک مفهوم،  یا یک روایت با فرم بصری، است. 

وی اضافه کرد: این روایت  و مفهوم، می تواند داستان، شعر، مقاله ای در روزنامه ها و کتاب و یا حتی تبلیغات تجاری روی کالا ها و البسه باشد. تصویر گری، نوعی نقاشی روایی است که همراه با متن یا بدون متن، کاربرد دارد و می تواند دنباله دار یا تک فریم باشد.

دبیر ورکشاپ مدافعان حرم، تصریح کرد: تفاوت  اصلی تصویر گری با نقاشی،  هدفمند بودن آن برای کاربرد مشخص است. به طوری که  مخاطب و سفارش دهنده را در نظر می گیرد و از این منظور شباهت زیادی به طراحی گرافیک دارد.

وی با اشاره به شرایط ثبت نام در این ورکشاپ دانشجویی مدافعان حرم، تاکید کرد: شرکت برای عموم هنرمدان آذربایجان شرقی آزاد است. مقررات خاصی نیز برای این ورکشاپ در نظر گرفته شده که شرکت کنندگان باید در نظر بگیرند، از جمله اینکه: اثر اجرایی در ورکشاپ نباید از آثار دیگر هنرمندان کپی شده باشد و یا اینکه تکنیک اجرای اثر آزاد می باشد.

وی در ادامه اضافه کرد:  تمام  ابزار اجرایی در اثر، به عهده شرکت کننده می باشد به جز مواردی از جمله سه پایه، کاغذ گلاسه بخش خوشنویسی و سی دی  جهت ذخیره طرح های اجرایی که  تهیه  تمامی این موارد یاد شده، برعهده ناحیه دانشجویی می باشد.

وی افزود: از جمله شرایط این ورکشاپ، استفاده از آثار برتر، در جشنواره های مختلف است که به اسم خالق اثر، استفاده می شود، همچنین ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی حق هرگونه استفاده از آثار شرکت کنندگان، با درج نام صاحب اثر را دارد.

وی در پایان گفت: به تمامی شرکت کنندگان در این ورکشاپ، گواهی شرکت اعطا خواهد شد.برای شرکت در این ورکشاپ تمحیداتی نیز اندیشیده شده که شامل امکانات آموزشی و رفاهی لازم نیز می باشد.در ضمن برای عزیزانی که از شهرستان های مختلف شرکت می کنند اقامت یک شب را در نظر گرفته ایم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.