ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67703
  • ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۶:۴۷
  • 65 بازدید
  • ارسال توسط :
حزب کنگره سراسری یمن امروز جانشین عبدالله صالح را تعیین می‌کند

حزب کنگره سراسری یمن امروز جانشین عبدالله صالح را تعیین می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، یک منبع در داخل حزب کنگره مردمی سراسری یمن اعلام کرد که کمیته دائمی حزب به عنوان عالی‌ترین هیئت حزب امروز نشستی را در صنعا برگزار کرده و طی آن جایگزین علی عبدالله صالح، دیکتاتور مخلوع یمن برای رهبری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، یک منبع در داخل حزب کنگره مردمی سراسری یمن اعلام کرد که کمیته دائمی حزب به عنوان عالی‌ترین هیئت حزب امروز نشستی را در صنعا برگزار کرده و طی آن جایگزین علی عبدالله صالح، دیکتاتور مخلوع یمن برای رهبری این حزب را تعیین می‌کند.

این منبع در ادامه اعلام کرد که احتمالا این نشست به ریاست “صادق امین ابو راس” معاون حزب که موضعش مبهم است، برگزار شود.

علی عبدالله صالح و عارف عوض الزوکا، دبیرکل حزب مذکور در جریان اتفاقات چهارم دسامبر کشته شدند.

طبق گفته این منبع، احتمالا صادق امین ابو راس به عنوان جانشین رئیس حزب تعیین شود.

این منبع افزود، در نشست این گونه مقرر خواهد شد که پست دبیرکل حزب به طور گروهی اداره شود تا دبیرکل جدید در کنگره سراسری با حضور اکثر اعضای کمیته دائمی حزب که اعضای  بیش از ۱۲۰۰ تن از تمامی استان‌هاست، انتخاب شود.

منبع مذکور اعلام کرد: رهبران کنگره سراسری مردمی در این نشست آینده همکاری با گروه “انصارالله” در شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی در زمینه اداره استان‌های تحت کنترل این گروه و نیز موضوع تعقیب و بازداشت اعضای این حزب به اتهام مشارکت در درگیری‌ها علیه انصارالله را بررسی خواهند کرد.

انصارالله تلاش می‌کنند نسخه حزب از رهبران باقی مانده نظیر یحیی الراعی، رئیس پارلمان و ابو راس، معاون رئیس حزب را احیا کند، در حالی که یاسر الغواضی، معاون دبیرکل حزب اخیرا صنعا را ترک کرد.

حزب کنگره سراسری در سال 1982 یعنی چهار سال پس از روی کار آمدن صالح تاسیس شد و تا زمان کشته شدنش قوی‌ترین و تاثیرگذارترین حزب یمنی در صحنه سیاست این کشور بود.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.