ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67715
  • ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۹:۰۸
  • 372 بازدید
  • ارسال توسط :
معاون اسماعیل ولد شیخ احمد برای مذاکره با انصارالله وارد صنعا شد

معاون اسماعیل ولد شیخ احمد برای مذاکره با انصارالله وارد صنعا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در میان تردیدها درباره حل درگیری‌ها در یمن به دلیل جانبداری سازمان ملل از ائتلاف متجاوز عربی، معین شریم، معاون فرستاده سازمان ملل به یمن برای بررسی راه‌های از سرگیری مذاکرات با رهبران انصارالله وارد صنعا شد. معاون […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در میان تردیدها درباره حل درگیری‌ها در یمن به دلیل جانبداری سازمان ملل از ائتلاف متجاوز عربی، معین شریم، معاون فرستاده سازمان ملل به یمن برای بررسی راه‌های از سرگیری مذاکرات با رهبران انصارالله وارد صنعا شد.

معاون فرستاده سازمان ملل به یمن مستقیما از نشست کمیته وزارتی شش‌جانبه کشورهای عربی در اردن به یمن سفر کرد.

پیش‌بینی می‌شود، شریم با مسؤولان دولت نجات ملی برای بررسی راه‌های از سرگیری مشورت‌ها میان طرف‌های یمنی دیدار کند، دولت نجات ملی متشکل از انصارالله و حزب کنگره مردمی سراسری است.

محمد البخیتی، از رهبران برجسته جنبش مردمی انصارالله ضمن متهم کردن سازمان ملل به اینکه توجه واقعی به حل درگیری یمن ندارد، گفت، این مقام بین‌المللی با مسؤولانی در دولت نجات ملی دیدار خواهد کرد.

البخیتی گفت، این دیدار به دلیل طرفداری سازمان ملل از صف دشمن (ائتلاف عربی)، در حل بحران یمن تاثیری ندارد.

وی افزود، احتمال می‌رفت که سازمان ملل از دو طرف درگیر در یمن بخواهد جنگ را متوقف کرده و فضا را برای انجام مذاکرات در دو مرحله فراهم کنند که مرحله اول شامل گفت‌وگو بین یمن از یک سو و عربستان و امارات از سوی دیگر برای توقف جنگ و مرحله دوم شامل دستیابی به راه حل سیاسی، انتخاب قدرت انتقالی با رئیس جمهوری مورد توافق و دولتی متشکل از طرف‌های مختلف یمنی است.

البخیتی در ادامه افزود، همه پیامدهای کنونی در روند بحران یمن، نتیجه نبود راه حل سیاسی است.

سفر شریم به صنعاء در راستای تلاش‌های بین‌المللی سازمان ملل و برخی از کشورهای کارآمد با هدف بازگرداندن طرف‌های درگیر یمنی بر  سر میز مذاکره است.

پیش از تلاش‌های سازمان ملل هم نشست‌هایی در شهرهای ژنو و پایتخت کویت برای انجام مذاکره طرف‌هایی یمنی انجام گرفته بود.

سفر شریم به یمن حدود یک ماه پس از کشته شدن علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین این کشور و پس از به هم خوردن ائتلاف حزب صالح با انصارالله و تشدید درگیری‌های مسلحانه میان آن دو در صنعا که از اواخر ماه نوامبر تا چهارم دسامبر طول کشید، انجام می‌گیرد.

تا به این لحظه موضع حزب کنگره مردمی سراسری یمن که ریاستش را صالح بر عهده داشت، درباره گزینه از سرگیری مذاکرات، به ویژه در پی قتل عارف الزوکا، دبیرکل حزب صالح مبهم است.

همچنین روز جمعه، عبدالملک مخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن برای بازگشت به میز مذاکرات با انصارالله شروطی را تعیین کرد.

مخلافی در گفت‌وگوی مطبوعاتی مدعی شد، انجام مذاکره با انصارالله تنها با اجتناب آنها از ارتکاب جنایت در حق سیاست‌مداران و غیرنظامیان، آزادی بلا استثناء همه بازداشتی‌ها، توقف شلیک موشک و تجاوز به شهرها و محاصره آنها، پایبندی به اصول سه‌گانه مذاکره و صدور اجازه امدادرسانی به شهروندان ممکن است.

از سوی دیگر، در پی سلسله حملات هوایی نیروهای ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان به تاسیسات نفتی و بازار مواد غذایی در استان صعده واقع در غرب صنعاء یک تن کشته و سه یمنی زخمی شدند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.