ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67736
  • ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :

جلسه خواستگاری و سخن از حضور برای دفاع از مظلومان

محمد عطائی، برادر شهید مدافع حرم «احمد عطائی» در رابطه با معرفی این شهید والامقام در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، بیان کرد: ما دارای یک خانواده چهار فرزندی هستیم که احمد پسر دوم خانواده و متولد سال ۶۸  بود و در زمان شهادت ۳۰ سال داشت؛ او ۲۱ آبان‌ماه سال ۹۴ در حلب […]

محمد عطائی، برادر شهید مدافع حرم «احمد عطائی» در رابطه با معرفی این شهید والامقام در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، بیان کرد: ما دارای یک خانواده چهار فرزندی هستیم که احمد پسر دوم خانواده و متولد سال ۶۸  بود و در زمان شهادت ۳۰ سال داشت؛ او ۲۱ آبان‌ماه سال ۹۴ در حلب سوریه با توپ ۲۳ میلی‌متری ضدهوایی همزمان همراه با سه تن دیگر از هم‌رزمانش به نام شهید دهقان، شهید موسوی و شهید عسگری به شهادت رسیدند و به شهدای اربعه نیز معروف شدند. برادرم پاسدار و متأهل با دو فرزند پسر بود که در زمان شهادتش محمدحسین یک سال و نیمه و محمدعلی پنج ساله بود.

لحظه شهادت برادر تلخ و شیرین بود
این برادر شهید گفت: روز جمعه، ۲۱ آبان‌ماه سال ۹۴ از مسجد محل بنده را خواستند و ابتدا بحث زخمی شدن ایشان را پیش کشیدند و چند ساعت بعد گفتند جراحت‌های برادرت شدید و سخت است؛ ساعت ۲ تا ۳ بعد از ظهر بود که شهادت احمد را اعلام کردند و شنیدن این خبر هم خوش  بود و هم باور زندگی بدون احمد برای ما، همسر و فرزندانش سخت بود.

خصوصیات اخلاقی شهید
وی اظهار کرد: ولایت‌مداری از خصوصیات بارز او بود و تا حدی در این امر ثابت قدم بود که افرادی را که با ولایت مشکل داشتند به منزلش راه نمی‌داد، همچنین تعصب و غیرت دینی احمد مثال زدنی بود تا حدی که در جلسه خواستگاری به همسرش گفته بود هر جا که ظلمی به مسلمانی می‌شود من باید آنجا حضور داشته باشم، کمتر کسی در جلسه خواستگاری به این مسئله توجه می‌کند و این نشان می‌دهد که احمد قبل از اینکه ازدواج کند در ذهن همسرش زمینه لازم جهت سوریه رفتن را فراهم کرده بود.

درخواست و توصیه برادر شهید عطائی
عطائی عنوان کرد: از جوانان خواهش می‌کنم نگذارند خون شهدا پایمال شود، این نظام و مملکت به راحتی به دست نیامده است؛ پس به راحتی فریب رسانه‌های خارجی را نخوریم چراکه این افراد همان‌هایی هستند که تا چندی پیش مردم ایران را تروریست معرفی و برای نابودی جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی می‌کردند و حالا از کوچک‌ترین ناهنجاری و سر و صداهای داخل کشور ما حمایت می‌کنند.
وی ادامه داد: برای استحکام نظام همه مسئول هستند و وظیفه دارند؛ البته وظیفه خانواده‌های شهدا کمی سنگین‌تر است که با حضور در جمع‌های عمومی و بصیرت‌افزایی می‌توانند به جوانان آگاهی لازم را بدهند تا بتوانند راه شهدا را ادامه دهند.
نکاتی از وصیت‌نامه شهید
عطائی بیان کرد: یکی از وصیت‌هایی که احمد به جوانان از جمله برادر کوچک‌تر خانواده داشت ازدواج سریع بود، وصیت احمد به برادر کوچک‌مان این بود که تا قبل از مراسم چهلمش ازدواج کند که ما سعی‌مان را کردیم و تا اربعین احمد مراحل خواستگاری محمود را انجام دادیم و روز مراسم چهلم محمود همراه همسرش در مراسم شرکت کردند و خدا را شکر توانستیم به وصیت احمد عمل کنیم.

پیام سردار سلیمانی 
برادر شهید حس و حالش بعد از بیان پیام سردار سلیمانی در رابطه با نابودی داعش را این‌گونه تصریح کرد: یک اتفاقی برای خانواده‌های شهدا افتاده که نمی‌توان گفت اتفاق بدی است بلکه این قضیه باعث افتخار و سربلندی ما شده است ولی باور کنید که داغ عزیز آن هم به این صورت سخت است و هر کس خودش را جای ما و فرزندان شهید بگذارد وضعیت را درک می‌کند و حداقل پیامی که سردار سلیمانی در رابطه با نابودی داعش و پیروزی سوریه می‌دهد این است که جگر ما را خنک می‌کند و دردمان را التیام می‌دهد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از مردم عزیزمان نسبت به خانواده‌های شهدا کم‌لطفی می‌کنند و شایعاتی را در رابطه با پول گرفتن رزمندگان مدافعان حرم پخش کرده و جو جامعه را مخدوش می‌کنند که در جریان تروریستی مجلس و اغتشاشات اخیر، حضور مدافعان حرم بیشتر احساس شد و این شایعات برای همه روشن شد. مردم به این باور رسیدند که مدافعان واقعٱ با جان‌شان در سوریه از ورود داعش و گروه‌های تروریستی به ایران جلوگیری کردند.

عطائی در رابطه وظیفه جهان اسلام در تقویت دین بعد از اتمام جنگ، عنوان کرد: الان هنوز جنگ تمام نشده بلکه داعش از کشور سوریه خارج شده و این اوضاع تا ۵۰ سال آینده هم به حالت اولش برنمی‌گردد، الان جبهه‌های مختلف همچون النصره و … هنوز فعالیت می‌کنند که مسلمانان همه باید دست به دست هم بدهند تا اسلام را از گزند دشمنان در امان بدارند.
زینب رحیمی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.