ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67837
  • ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۶:۵۰
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
میرابیان: حداقل اقدام سیاسی برای بحران یمن، توقف بمباران سعودی‌هاست

میرابیان: حداقل اقدام سیاسی برای بحران یمن، توقف بمباران سعودی‌هاست

«رضا میرابیان»، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص نگرانی سعودی­‌ها از موشک­‌های یمنی­ به دنبال نشست اضطراری به ریاست محمد بن سلمان بعد از شلیک موشک یمنی‌ها، با اشاره به اینکه حداقل اقدام سیاسی برای بحران یمن توقف بمباران سعودی‌ها است، بیان داشت: جنوب عربستان محل تجمع نیروهای […]

«رضا میرابیان»، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص نگرانی سعودی­‌ها از موشک­‌های یمنی­ به دنبال نشست اضطراری به ریاست محمد بن سلمان بعد از شلیک موشک یمنی‌ها، با اشاره به اینکه حداقل اقدام سیاسی برای بحران یمن توقف بمباران سعودی‌ها است، بیان داشت: جنوب عربستان محل تجمع نیروهای پیاده و زرهی و موشک­‌های عربستان است.

وی با توجه به تأثیر حملات موشکی یمنی­‌ها گفت: هرچه موشک تا به‌ حال به جنوب عربستان پرتاب شده، بسیار تأثیرگذار بوده است. همان‌گونه که حملات به برخی از تجمعات سعودی- اماراتی در داخل یمن نیز تأثیرگذار بوده و تلفات سنگینی از آن‌ها گرفته است.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با تأکید بر جنایات گسترده عربستان در یمن اشاره داشت: انصارالله با شلیک این موشک‌ها حداقل پاسخ را به بمباران‌های وحشیانه و غیرانسانی عربستان می‌دهد. ریاض تمام مراکز معیشتی و اقتصادی یمن را نابود کرده است.

وی با اشاره به عدم تحقق اهداف ریاض در یمن یادآوری کرد: تمام تلاش سعودی‌ها این است که با فشار بمباران و تداوم گرسنگی و بیماری در یمن، این ملت را به زانو دربیاورد؛ اما تجربه دو سال و هشت ماه نشان می‌دهد یمنی‌ها نه‌ تنها تسلیم نشده­‌اند، بلکه نسبت به گذشته به مراتب آماده‌تر هستند و ابتکار عمل را در صحنه عملیات به دست گرفته‌اند.

میرابیان با توجه به راه‌حل بحران یمن تأکید داشت: شلیک این موشک‌ها نشان‌دهنده ابتکار عمل انصارالله است. سعودی‌ها باید بدانند که برای بحران یمن راه‌حل نظامی وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران این موضوع را بارها اعلام کرده است.

وی با تأکید بر لزوم توقف تجاوز سعودی­‌ها گفت: کشورهای اروپایی بارها از ایران خواسته‌اند که راجع به موضوع یمن موضع­گیری کند. ایران نیز نظر خود را اعلام کرده‌ که حداقل اقدام سیاسی برای بحران یمن عبارت است از اینکه سعودی‌ها بمباران را متوقف کنند.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در پاسخ به این پرسش که «پاسخ موشکی انصارالله به سعودی­‌ها چه تأثیراتی بر ائتلاف سعودی علیه یمن خواهد داشت؟» بیان داشت: آن‌ها نشست فوق‌العاده به ریاست محمد بن سلمان تشکیل دادند و به آمریکا و اروپایی‌ها متوسل شدند. شکایت سعودی­ها به شورای امنیت نیز در این چارچوب است.

وی با اشاره به درخواست ملک سلمان از مسکو تأکید داشت: ملک سلمان در سفر به مسکو صریحاً از پوتین درخواست کرد با ایران میانجیگری کند تا بحران یمن تمام شود. پوتین این پیام را به ایران منتقل کرد و رئیس‌جمهور کشورمان صریحاً اعلام کرد که این مسئله دو شرط دارد. عربستان باید روابط پنهانی خود را با رژیم صهیونیستی قطع و بمباران‌های یمن را متوقف کند. سومین شرط را نیز باید اضافه کرد که سعودی‌ها تماماً بازسازی یمن را بر عهده بگیرند. آن­ها در آینده ناچار خواهند بود که به این خواسته تن بدهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.