ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 67964
  • ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
  • 103 بازدید
  • ارسال توسط :
موشک های انصار الله، چالش جدید عربستان

موشک های انصار الله، چالش جدید عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، در چند روز گذشته حجم موشک های شلیک شده یمنی به سمت اهداف سعودی افزایش یافته است. منابع میدانی مدعی هستند بعضی از این موشک ها برای اولین بار شلیک شده و انصار الله بسیاری از آنها را خود با توان داخلی یمن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، در چند روز گذشته حجم موشک های شلیک شده یمنی به سمت اهداف سعودی افزایش یافته است. منابع میدانی مدعی هستند بعضی از این موشک ها برای اولین بار شلیک شده و انصار الله بسیاری از آنها را خود با توان داخلی یمن ساخته است. رشد پر سرعت انصار الله در نبرد موشکی و تسلط بر تیپ موشکی ارتش یمن نشان می دهد، این نیرو از زاغه مهمات و توان تخصصی بالایی برخوردار است.

پیش از این موشک های کوتاه برد انصار الله اهداف زمینی را با دقت بالایی هدف قرار می داد اما چند روزی است انصار الله با بدست آوردن فناوری تبدیل موشک های « هوا به هوا» به « زمین به هوا » موجب سرنگونی یکی از پهپادهای پیشرفته آمریکایی و هواپیمای جنگنده سعودی شده اند. به نظر نمی رسد در حوزه تکنولوژی این تنها دستاوردِ انصار الله باشد و اگر انصار الله و ارتش یمن بتوانند از سایر موشک های موجود در یمن به نحوه راهبردی استفاده کنند قطعا امارات، عربستان و حتی بعضی دیگر از کشورهای درگیر جنگ یمن با بحران موشکی مواجه می شوند. هرچند پدافند پاتریوت در اختیار سعودی هاست اما این پدافند توان دفاعی متانسب و هم ترازی نشان نداده و بسیاری از پایگاه های ارتش عربستان در نجران و عسران و حتی جیران اهداف روزانه موشک های یمنی است. دست یافتن انصار الله به توان پدافندی نیز هواپیماهای میلیاردی عربستانی را با چالش جدی مواجه می سازد.

از طرف دیگر عربستان در چند سال اخیر با کمک آمریکایی ها به سراغ زیرساخت های موشکی رفته اند و متخصصین و زیر ساخت های خوبی نیز در حوزه موشکی تربیت نموده اند. خرید 400 میلیاردی تسلیحات در چند ماه گذشته نشان می دهد عربستان برای نبرد موشکی و توازن قوای موشکی خود را آماده ساخته است اما حجم تسلیحات وارد شده به عربستان می تواند امنیت منطقه ای را به مخاطره بیندازد. از طرفی انصار الله نیز به توان موشکی دست یافته که هر روز بیش از گذشته با رشد میکند. اگر این دو رقابت تسلیحاتی و موشکی ادامه پیدا کند به طور حتم انصار الله به دلیل تسلط بر نقاط درگیر ساز حوزه امنیت اقتصادی می تواند ریاض را با چالش حیاتی مواجه سازد.

جمع بندی کارشناسان اندیشکده نشان میدهد « انصار الله قدرت پدافندی جدیدی به دست آورده است.». موضوعی که پیش از این وجود داشت اما انصار الله توانست با کمک متخصصین داخلی یمن آن را اورهال و آماده استفاده کند. اگر انصار الله بتواند این بخش از توان فاعی ارتش را تقویب کند به طور حتم در دوران پسا جنگ یمن و عربستان می تواند یک رقابت تسلیحاتی بازدارنده را با طرف سعودی شروع کند و از جنگ آتی عربستان ممانعت به عمل آورد.

منبع: کانال اندیشکده مطالعات جهان اسلام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.