ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 68172
  • ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :
گرامیداشت دومین سالگرد شهادت آیت الله نمر در کشورهای مختلف

گرامیداشت دومین سالگرد شهادت آیت الله نمر در کشورهای مختلف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری مرآة الجزیرة، مراسم و آیین های مختلف گرامیداشت دومین سالگرد شهادت آیت الله شیخ نمر در شماری از کشورهای اسلامی و غربی برگزار شد. رژیم سعودی دوم ژانویه دو سال پیش آیت الله شیخ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری مرآة الجزیرة، مراسم و آیین های مختلف گرامیداشت دومین سالگرد شهادت آیت الله شیخ نمر در شماری از کشورهای اسلامی و غربی برگزار شد.

رژیم سعودی دوم ژانویه دو سال پیش آیت الله شیخ نمر را به خاطر دیدگاهها، مشارکت وی در اعتراضات مسالمت آمیز مردمی برای درخواست جهت اصلاحات و تغییرات در عربستان و مخالفت با ظلم و فساد حاکم در این کشور به شهادت رساند.

*عراق

"انجمن قرآن کریم" در شهر کربلای معلی مراسم گرامیداشتی به مناسبت شهادت آیت الله نمر برگزار کرد که در آن شماری از طلاب علوم دینی که این شهید بزرگوار نقشی در زندگی آنها ایفا کرده بود، شرکت داشتند.

شرکت کنندگان در مراسم در سخنانی به نقش و رسالت شهید آیت الله نمر اشاره کرده و به   سیره، دانش و رویکرد جهادی وی پرداختد.

مدرسه امیر المومنین (ع) در شهر کربلای معلی نیز شاهد برگزاری آیین گرامیداشت مشابهی با حضور، طلاب، علما و روحانیون بود که سخنرانان در آن به نقش اصلی و اساسی شهید آیت الله نمر در یاری رساندن به حق و حقیقت و مظلومان اشاره کردند.

طلاب حاضر در این آیین نیز در سخنان خود شهید آیت الله نمر را معلم اصلی و نقش آفرین در تربیت نسل ها براساس ارزش های انسانی و اخلاقی توصیف کردند.

سایر شهرها و استانهای عراق نیز مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت آیت الله نمر را برگزار کردند.

اهالی شهر القاسم در استان بابل در مراسم خود به نقش آیت الله نمر در مبارزه با ظلم و استبداد پرداختند.

در این مراسم که شماری از چهره های سرشناس و اهالی شهر القاسم حضور داشتند، به شهادت و بذرهای انقلابی اشاره شد که آیت الله نمر در زندگی و بعد از شهادت خویش کاشت.

شهر بغداد پایتخت عراق نیز شاهد برگزاری مراسم گرامیداشت شهید آیت الله نمر و وفاداری به خون وی بود. این مراسم تحت عنوان "با هم در راه امام حسین (ع)" برگزار شد.

مراسم دیگری نیز در مقر هیئت " رایة الإمام الحسین" (ع) با حضور گسترده علما، شیوخ و مسئولان کاروان ها و هیئت های حسینی (ع) برگزار شد و شرکت کنندگان بر مواضع دلاورانه شهید آیت الله نمر تاکید کرده و گفتند که آیت الله نمر نمادی برای مردم عراق بود و شهید امت اسلامی به شمار می رود.

* بحرین

در بحرین نیز اهالی شهر شهرکان با برگزاری تظاهرات، تصاویر شهید آیت الله نمر و شهدای بحرین و در صدر آنها "رضا الغسره" را در دست داشتند و تاکید کردند که خون های ریخته شده شهدا، امت اسلامی را زنده نگه می دارد و سازنده انقلاب است.

* یمن

کشور یمن نیز با وجود اوضاع ناگوار ناشی از جنگ تجاوزگرانه عربستان علیه این کشور شاهد برگزاری مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت آیت الله نمر بود.

موسسه توسعه اجتماعی الرضا در شهر صنعا آیین گرامیداشتی را به مناسبت شهادت آیت الله نمر برگزار کرد.

در این مراسم شماری از رهبران جنبش انصار الله و نمایندگانی از احزاب سیاسی و مردم شرکت داشتند.

دکتر عامر غالب از جمله شرکت کنندگان در این آیین، به معانی جانفشانی و وفاداری و پیروزی اشاره کرد که در شخصیت آیت الله نمر متجلی بود.

وی همچنین به مواضع آیت الله نمر در مبارزه با ظلم و مقابله با ستمگری رژیم سعودی اشاره کرد.

محمد طاهر انعم از مسئولان حزبی یمن از نقش خرابکارانه آل سعود در کشورهای عربی و اسلامی سخن گفت و در این راستا به سیاست خرابکارانه رژیم سعودی علیه اهالی شبه جزیره عربی، سوریه، عراق و سایر مناطق اشاره کرد.

ابراهیم الشامی نیز به نمایندگی از موسسه الرضا گفت: آیت الله نمر در مقابله با رژیم سعودی ظالم و ستمگر به شهادت رسید. این ظلم و ستم فراتر از مرزهای عربستان آمده است و علیه مردم یمن نیز اعمال می شود.

وی افزود: آیت الله نمر نماد مبارزه با فسادی بود که آل سعود گسترش داده است.

الشامی بر لزوم همبستگی بین همه مستضعفان جهان برای مقابله با استکبار جهانی و اهرم هایش در کشورها تاکید کرد.

همزمان مراسم دیگری نیز در همبستگی با ملت بحرین و آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی بارز شیعه این کشور و گرامیداشت شهید آیت الله نمر در یمن برگزار شد. در این مراسم فیلمی از آیت الله شیخ عیسی قاسم درباره انقلاب بحرین پخش شد.

در این مراسم همچنین فیلمی از سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان درباره آیت الله نمر و شهادت و پیروزی وی پخش شد و در پایان نیز معاذ الجنید از شاعران یمنی قصیده ای در توصف آیت الله نمر قرائت کرد که در ابیات آن، به گوشه ای از سخنان آیت الله نمر درباره شهادت و معنای آن اشاره شده بود.

* ایران

شهر مقدس قم نیز میزبان آیین گرامیداشت شهید آیت الله نمر بود که در آن شمار زیادی از علما و روحانیون دینی حضور داشتند. شرکت کنندگان در این آیین به نقش این شهید و مواضع وی اشاره کرده و تاکید کردند که خون این شهید احیاگر همه امت بود.

در این مراسم از جمله مرتضی السندی و شیخ عبدالله الدقاق حضور داشتند و گروه "انوار الهدی" سرودی را در گرامیداشت دومین سالگرد شهادت آیت النمر ارایه کرد.

* آمریکا

شهر واشنگتن پایتخت آمریکا نیز شاهد برگزاری تظاهراتی جلوی سفارت عربستان در محکومیت جنایت این رژیم در به شهادت رساندن آیت الله نمر در دومین سالگرد شهادتش بود.

این تظاهرات به همت شماری از فعالان و اتباع کشورهای عربی و اسلامی برگزار شد.

تظاهرات کنندگان تصاویر آیت الله نمر و شماری از بازداشت شدگان در زندان های رژیم سعودی را در دست داشتند.

آنها همچنین خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان و توقف احکام اعدام صادره علیه زندانیان سیاسی و دست برداشتن مسئولان سعودی از نقض عدالت انسانی، حقوقی و بین المللی شدند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.