ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 68219
  • ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۹:۴۱
  • 108 بازدید
  • ارسال توسط :
سامانه «گنبد آهنین» و اتحاد پشت‌پرده عربستان و اسرائیل

سامانه «گنبد آهنین» و اتحاد پشت‌پرده عربستان و اسرائیل

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار «پارسینه» به نقل از واشنگتن تایمز، روزنامه سوئیسی «باسلر زایتونگ» اخیرا از اتحاد مخفی میان اسرائیل و عربستان سعودی با هدف محدود کردن تمایلات برتری جویانه ایران در ایجاد یک دالان زمینی بین تهران تا دریای مدیترانه، پرده برداشت. اگر چه دو […]

سامانه «گنبد آهنین» و اتحاد پشت‌پرده عربستان و اسرائیل 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار «پارسینه» به نقل از واشنگتن تایمز، روزنامه سوئیسی «باسلر زایتونگ» اخیرا از اتحاد مخفی میان اسرائیل و عربستان سعودی با هدف محدود کردن تمایلات برتری جویانه ایران در ایجاد یک دالان زمینی بین تهران تا دریای مدیترانه، پرده برداشت. اگر چه دو طرف روابط دیپلماتیک ندارند، اما همکاری های نظامی بین آنها وجود دارد و چند ماه پیش بود که یک هیئت نظامی برای بحث درباره نقش ایران در منطقه، به اسرائیل رفت.

اکنون به نظر می رسد که مقامات سعودی در نظر دارند تا سیستم دفاع موشکی «گنبد آهنین» اسرائیل را به همراه «سیستم حفاظتی فعال پیروزی» که محصول مشترک شرکت های رافائل و هوافضای اسرائیل است خریداری کنند. این تحولات بر خلاف چیزی است که ریاض درباره عادی سازی روابط با اسرائیل همواره تکذیب کرده است. این مسئله همچنین گویای ادای احترام پیشاپیش به اسرائیل است و باوری در حال شکل گیری است که اسرائیل در هر بلوک دفاعی سُنی، نقش خواهد داشت.

موضع سعودی ها به ظاهر به توافق صلح فلسطین و اسرائیل وابسته است، اما در واقع ایران تهدیدی واقعی علیه ریاض است. اسرائیل با فناوری پیشرفته به متحد ضروری عربستان تبدیل شده است، نه لزوما یک متحد بلندمدت بر پایه منافع مشترک.

موشکی که اخیرا از سوی یمن به عربستان شلیک شد، سعودی ها را نسبت به آسیب پذیری کشورشان آگاه کرد. این موشک تمام مشخصات موشک های ایرانی را داشت و شاهزاده محمد بن سلمان آن را «اقدام به جنگ ایران» خواند. عربستان منابع فراوانی دارد، اما هرگز آماده جنگ با ایران نبوده است. آن ها می خواهند فناوری های پیشرفته را بسازند و به کار بگیرند و بخرند، اما تا کنون به جنگی با ایران کشیده نشده اند.

این توضیح می دهد که چرا گنبد آهنین به عنوان یک استراتژی دفاعی ضروری است چرا که ممکن نیست بدانیم حوثی ها چه زمان دیگری دوباره موشک شلیک می کنند.

تغییر و تحولات در خاورمیانه نقاط عطف فراوانی در گذشته داشته است. اکنون فرصتی مطلوب برای اسرائیل است. از زمان رای سازمان ملل به تاسیس رژیم اسرائیل در 1948 تا امروز، این رژیم همواره توسط کشورهای دشمن احاطه شده بود؛ چیزی که ممکن است در سال های پیش رو عوض کند.

پرسش های فراوانی درباره آینده منطقه وجود دارد و اگر اتحاد سعودی- اسرائیلی شکل بگیرد، بسیاری از این مسائل منتفی خواهند شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.