ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 68263
  • ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۸:۴۸
  • 380 بازدید
  • ارسال توسط :

هرگونه تحریمی با هر عنوانی “نقض برجام” است/ پاکستان به زودی به جبهه مقاومت می پیوندد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص اعمال تحریم های جدید از سوی ایالات متحده آمریکا علیه برخی نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی اظهار کرد: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص اعمال تحریم های جدید از سوی ایالات متحده آمریکا علیه برخی نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی اظهار کرد: آمریکایی ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و پس از خارج کردن نیروهای آن کشور از ایران همواره تلاش کرده اند تا مردم ایران را دچار مشکل کنند.

نماینده مردم دامغان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی چند وجهی بوده است گفت: وجه اول انقلاب اسلامی ایران دینی، وجه دوم آن اجتماعی و فرهنگی و وجه سوم آن نیز اقتصادی بود لذا آمریکا از همان ابتدا تلاش داشت با طراحی های گسترده وجوه مختلف انقلاب اسلامی را با چالش مواجه کند.

حسن بیگی با یادآوری طراحی های دشمن برای زیرسوال بردن حجاب و تهاجم فرهنگی در کشور افزود: ملت ایران طی سالهای پیاپی و با وجود فراز و نشیب های مختلف نپذیرفتند که فرهنگ غنی ایرانی را با فرهنگ مبتذل غرب عوض کنند.

وی با اشاره به تولید روزانه 6 میلیون بشکه نفت در رژیم شاه تصریح کرد: سهم مصرف داخلی کشور حدود 1 میلیون بشکه نفت بود و 5 میلیون بشکه آن را نیز آمریکایی ها به بهانه های مختلف با خود می بردند که این موضوع با اعتراض مردم روبرو می شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به وضع قانون کاپیتولاسیون در دهه 40 اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها با وضع این قانون ملت ایران را تحقیر کردند که درپی آن اعتراضات گسترده ای نیز به رهبری امام خمینی (ره) علیه رژیم شاه شکل گرفت.

حسن بیگی با یادآوری طراحی آمریکایی ها در سال 1353 برای ایجاد خاورمیانه جدید اظهار کرد: در این طرح پیش بینی شده بود همه کشورهای خاورمیانه و غرب آسیا به کشورهای کوچکتر تجزیه شوند تا رژیم صهیونیستی به قدرت اول منطقه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه طرح خاورمیانه جدید قرار بود از سال 56 عملیاتی شود افزود: اسرائیلی ها در مقطعی طرح از نیل تا شیراز را دنبال می کردند و در صدد بودند تا سرزمین خود را تا شیراز وسعت دهند و جمعیتی 15 تا 20 میلیون نفری نیز برای آن پیش بینی کرده بودند اما تیر آنها با پیروزی انقلاب اسلامی به سنگ خورد.

نماینده دامغان ادامه داد: آمریکایی ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با تحریک کردن صدام و راه اندازی جنگ تحمیلی تلاش کردند تا از ادامه انقلاب ملت ایران جلوگیری کنند که از دستیابی به این هدف نیز ناکام ماندند.

حسن بیگی به استمرار توطئه های دشمن در دهه های اخیر برای براندازی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها تلاش کردند با الگوی انقلاب های مخملی در اوکراین و گرجستان به خیال خود ایران را دچار چالش کنند که در این امر هم ناکام بودند.

وی با بیان اینکه امروز صدای انقلاب اسلامی ایران به گوش جهانیان رسیده است اظهار کرد: جبهه مقاومت روز به روز در منطقه گسترش پیدا کرده است که این موضوع عصبانیت آمریکا را درپی داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: آمریکایی ها امروز و پس از 40 سال از پیروزی انقلاب نه تنها از ایران بلکه از منطقه نیز اخراج شده اند.

حسن بیگی با اشاره به تنها ماندن رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: امروز به جز عربستان سعودی که با سیاستهای این رژیم همراهی می کند حتی امارات، بحرین و کویت نیز در جلسات متعددی اعلام می کنند که علاقه ای به همراهی با آمریکا و اسرائیل ندارند.

وی با تاکید بر فروپاشی ائتلاف عربی در حمله به یمن تصریح کرد: امروز هیچ یک از کشورهای منطقه عربستان سعودی را در حمله به خاک‌ یمن همراهی نمی کند و سعودی ها فقط از حمایت های آمریکا و اسراییل بهره می برند.

نماینده دامغان با بیان اینکه جبهه مقاومت در سالهای اخیر بسیار گسترده‌تر از سالهای گذشته شده است گفت: جبهه مقاومت امروز متشکل از ایران، روسیه، سوریه، عراق، لبنان، قطر، ترکیه، فلسطین و حوثی های یمن است که این موضوع به عامل ترس آمریکا از نفوذ سیاسی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

حسن بیگی با اشاره به شکست داعش در سوریه و عراق اظهار کرد: آمریکایی ها امروز بخشی از داعش و طالبان را در شمال شرق افغانستان مستقر کرده اند تا چین و روسیه را وارد جنگ سرد با خود کنند و از سوی دیگر نیز بخشی از این نیروها را با کمک صهیونیستها به جنوب شرق آسیا در میانمار برده اند تا مشکلاتی را برای مسلمانان آن کشور بوجود آورند.

وی به استراتژی جدید مقامات پاکستان برای نزدیکی بیشتر با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: معتقدم پاکستانی ها بقای خود را در نزدیک شدن به جبهه مقاومت می دانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری سیاست اقتصادی دولت های چین و هند برای حذف دلار از مبادلات تجاری خود افزود: آمریکایی ها به خوبی می دانند چنانچه این اتفاق رخ دهد ضربه بزرگی به اقتصاد ایالات متحده وارد خواهد شد و بخشی از ثروت جهانی از گردونه دلار خارج می شود.

حسن بیگی با بیان اینکه آمریکا امروز در مواجه با جمهوری اسلامی ایران به بن بست رسیده است گفت: ترامپ امروز نمی داند چه استراتژی مشخصی را در قبال ایران اتخاذ کند و شما می بینید که حرفهای وی در مدت کوتاهی از سوی مشاورانش رد می شود.

وی ادامه داد: ترامپ به خوبی متوجه شده که نمی تواند با ایران پنجه در پنجه شود و برای خروج از برجام دچار سردرگمی شده است.

نماینده دامغان به اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: مقامات ایالات متحده نمی توانند افکار عمومی خود را در خصوص مشکلات داخلی و خارجی این کشور قانع کنند لذا از هیچ اقدامی که به تهییج افکار عمومی این کشور کمک کند دریغ نخواهند کرد.

حسن بیگی تصریح کرد: البته ما این نکته را بارها به وزیر امور خارجه گفته ایم که اعمال هرگونه تحریمی تحت هر عنوانی علیه ملت ایران نقض برجام است چراکه برجام به اجماع بین المللی رسیده است و یک کشور به تنهایی نمی تواند تفسیر و برداشت خود را ارائه و به آن عمل کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا نمی تواند شرکت های سایر کشورها را برای عدم همکاری با ایران تحت فشار قرار دهد نیز گفت: طبیعتا برخی از شرکت های کوچک از ایالات متحده آمریکا می ترسند و متاسفانه اغتشاشات اخیر نیز که با طراحی آمریکایی ها صورت گرفت می توانست به تحقق هدف دشمن کمک کند اما در نهایت، تیر آمریکایی ها برای ایجاد آشوب گسترده در ایران به سنگ خورد و نتوانستند در مجامع بین المللی اقدامی علیه ایران انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به انعقاد قراردادهای چندین میلیون دلاری ایران با فرانسه، چین، روسیه و هندوستان خاطرنشان کرد: ترامپ فکر می کرد که اگر بتواند کشورهای عربی را با خود همراه کند از مزایای گسترده آن برای کنترل ایران بهره مند خواهد شد اما امروز تنها عربستان سعودی را با خود همراه می بیند و معتقدم آمریکایی ها نه تنها غرب آسیا را از دست داده اند بلکه شرق آسیا را نیز بزودی از دست خواهند داد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.