ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 68317
  • ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۸:۱۶
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
عربستان ناگزیر به «سربازگیری اجباری» برای جنگ یمن شده است

عربستان ناگزیر به «سربازگیری اجباری» برای جنگ یمن شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حمله نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی به یمن در غروب 26 مارس 2015 با عنوان عملیات «طوفان قاطع» و به بهانه بازگرداندن قدرت به دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی در این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حمله نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی به یمن در غروب 26 مارس 2015 با عنوان عملیات «طوفان قاطع» و به بهانه بازگرداندن قدرت به دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی در این کشور آغاز شد و پس از چند روز از آغاز این عملیات که ناکام ماند، نام آن به «احیای امید» سپس «نیزه طلایی» تبدیل شد.

وبگاه یمنی «النجم الثاقب» در گزارشی با اشاره به شکست این عملیات نظامی که با پشتیبانی نیروهای آمریکایی، غربی و عربی همراه است، نوشت: تجاوز به یمن برای ائتلاف سعودی چیزی جز نابودی صدها تانک، خودروی زرهی و تجهیزات نظامی و کشته شدن هزاران نیروی ارتش عربستان و امارات یا مزدوران و منافقین یمنی، چیزی به همراه نداشته است.

در این گزارش آمده است: تجاوز شکست خورده و باطل عربستان و دست نشانده‌های عربی آن در منطقه، علیه یمن خسارات زیادی و بخصوص در بخش‌های اقتصادی و انسانی برایشان به همراه داشته به گونه‌ای که این کشورها شاهد کاهش بزرگ رشد اقتصادی خود بودند.

النجم الثاقب افزود: در رأس این کشورها عربستان است که در آن محمد بن سلمان با بالا بردن قیمت‌ها و به مشقت انداختن وضعیت معیشت مردم آنها را به فقر کشانده تا مجبور شوند برای یافتن لقمه‌ای نان به دستگاه نظامی این کشور بپویندند چون  نظامیان در عربستان از بالاترین حقوق و دستمزد برخوردارند.

این وبگاه یمنی آورده است: در همین حال چشم پوشی از تلفات انسانی صفوف ارتش عربستان در جبهه‌های نبرد در مرزهای یمن با عربستان شامل مناطق نجران، جازان و عسیر غیرممکن است، شمار زیادی از نظامیان سعودی به ضرب گلوله تک تیراندازها و نظامیان پیاده و دیگر حملات ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در این جبهه‌ها کشته شدند که دوربین‌های رسانه جنگ نیز آن را ثبت و ضبط کرده است.

النجم الثاقب ادامه داد: ارتش عربستان در پی شکست در رویارویی با ارتش یمن و کمیته‌های مردمی تلاش کرد شمار بیشتری مزدور آفریقایی از کشورهای سودان، اریتره، جزایر کومور و غیره به خدمت گیرد تا به جای نظامیان سعودی بجنگند اما وقتی که این نظامیان جنازه هایشان به کشورشان بازگشت، خانواده‌های آنها رژیم‌های حاکم بر کشورهایشان را که فرزندانشان را به هولوکاست یمن می‌کشانند محکوم کردند و امروز رژیم آل سعود با این شکست اقتصادی و انسانی مجبور به سربازگیری اجباری شده به گونه‌ای که از اوضاع اقتصادی و دشواری که ملت عربستان با آن به سر می‌برند به نفع وضعیت نظامی خود سوء استفاده کرد.

وبگاه یمنی آورده است: بر اساس داده‌های نظامی و رسانه‌ای، رژیم آل سعود پس از از دست دادن هزاران مزدور و صدها نظامی خود در جریان درگیری‌های سال گذشته میلادی (2017) در یمن اقدام به سربازگیری اجباری کرده است و نیروهای متجاوز علیه یمن با کمبود شدید شمار نظامیان جنگجوی خود مواجه هستند، از همین رو درصدد جبران این نقص برآمدند.

النجم الثاقب نوشت: طرف‌های ذیربط در عربستان هم به خارجی‌ها درباره پیوستن به نیروهای مزدور آل سعود هشدار داده و به آنها توصیه کردند در صورتی که مجبور به پیوستن به پادگان‌های آموزشی عربستان شدند به هر طریقی شده از آنجا بگریزند. آنها به مردم عربستان هم درباره پیوستن به ارتش آل سعود هشدار داده و گفتند که با این کار جان خود را برای دفاع از بن سلمان در ازای دریافت هیچ، فدا می‌کنند.

محمد بن سلمان تقریبا یک هفته پیش با صدور حکمی پاداشی به مبلغ پنج هزار ریال سعودی [~ 133 دلار] برای نظامیان حاضر در صفوف مقدم جبهه‌های جنوبی جنگ در جنوب این کشور اختصاص داد تا آنها را برای ماندن در جبهه‌ها امیدوار کرده و دیگران را هم به طمع دریافت این پاداش برای کار در نهاد نظامی این کشور ترغیب کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.