ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 68380
  • ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :

تحولات منطقه، اوضاع یمن و سوریه محور اصلی گفتگوی جابری انصاری و بوگدانوف در مسکو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه که امروز جمعه به روسیه سفر کرد با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کرد.   […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه که امروز جمعه به روسیه سفر کرد با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کرد.  

بوگدانوف در این دیدار با بیان اینکه اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا با پویایی در حال تحول و توسعه است، گفت:  فرآیندهای پیچیده ای در جریان است که این فرآیندها بعضا با هم در تناقض هستند و برای ما جالب و مهم است که با دوستان ایرانی  ارزیابی ها و پیش بینی ها را مورد تبادل نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به سفر جابری انصاری به سوچی برای رایزنی با طرفهای روس و ترکیه در خصوص آمادگی برگزاری کنگره ملی سوریه خاطرنشان کرد:روسای جمهور و وزاری خارجه دو کشور همکاریهای تنگاتنگی با هم دارند.

بوگدانوف رایزنی با جابری انصاری برای گفتگو در خصوص اوضاع داخلی سوریه و رویکرد کشورها در سوریه را مهم خواند.

جابری انصاری نیز در این دیدار با اشاره به روابط ایران و روسیه، رایزنی های نزدیک بین دو کشور را ضروری برشمرد و افزود: تحولات خاورمیانه و جهان عرب اقتضا می کند که این گفتگوها در فواصل کوتاه انجام شود.

وی در این دیدار درباره تحولات منطقه، یمن و اوضاع این کشور و مرگ خاموش یک ملت در محاصره، اوضاع سوریه، فلسطین، عراق و لیبی به رایزنی پرداخت و افزود که در سوچی هم با شرکای روس و ترک درباره سوریه به گفتگو خواهد پرداخت.

جابری انصاری با اشاره به کنگره گفتگوی ملی سوریه است که قرار است نهم و دهم بهمن در سوچی برگزار شود، هماهنگی ها با دوستان روسیه و ترکیه در این زمینه را ضروری خواند و گفت:  مطمئنم این رایزنی ها به حل این مشکلات کمک خواهد کرد.

وی افزود: ظرفیتهای بالایی در دو کشور برای حل مشکلات منطقه و همچنین مبارزه با تروریسم وجود دارد و امیدواریم این رایزنی ها به افزایش  و تقویت این ظرفیتها کمک کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.