ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 68416
  • ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۵:۱۷
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
وقتی که شهریار با یاد شهید “آژند” به عرش وصل می‌شود

وقتی که شهریار با یاد شهید “آژند” به عرش وصل می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهریار، می‌خواهم در آینده شهید بشوم. معلم پرید وسط حرف او و گفت: ببین پسرم موضوع انشاء این بود که در آینده می‌خواهید چه کاره بشوید باید در مورد شغل توضیح بدهی مثلا پدر خودت چه کاره است؟ آقا اجازه، شهید شده. این روزها همانند […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهریار، می‌خواهم در آینده شهید بشوم. معلم پرید وسط حرف او و گفت: ببین پسرم موضوع انشاء این بود که در آینده می‌خواهید چه کاره بشوید باید در مورد شغل توضیح بدهی مثلا پدر خودت چه کاره است؟ آقا اجازه، شهید شده.

این روزها همانند دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم، فرزند، همسر و خانواده خود را کنار زده و وارسته و شیدا به سمتی می‌روند که پایانش عروج به سمت الله و قرار گرفتن در آغوش معبود است و این همان است که خداوند در قرآن نیز به آن اشاره کرده و به واقع شهدا «عند ربهم یرزقون‌اند» و ما نیز از انوار مقدس قطره قطره خونشان در امنیت، آرامش و آسایشی مثال زدنی هستیم و وظیفه‌ای داریم به وسعت همین امنیت امروز.

در همین راستا باید همواره به وظیفه خود که حفظ یاد و نام این عزیزان و استمرار راه و حرکت آنان است عمل کنیم، در همین راستا مراسم دومین یادواره شهید مدافع حرم «محمد آژند» شهید مدافع حرمی که پنج ماه بعد از شهادت پیکر پاک در منطقه خان طومان سوریه و در نبرد با تروریست‌های تکفیری- صهیونیستی به دلیل آتش سنگین منطقه و ربوده شدن توسط تکفیری‌ها، پیکرش به میهن بازگشت با حضور مسئولان، خانواده شهدا و ایثارگران، مردم شهیدپرور منطقه کهنز شهریار در محل حسینیه شهدای گمنام در جوار مزار دو شهید گمنام در پارک پیامبر اعظم(ص) شامگاه جمعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی مروج امام جمعه اندیشه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدا رفتند و مسئولیت خود را انجام دادند، اما امروز برخی از مسئولان آن گونه که باید در این مجالس و مراسم حضور ندارند که امیدواریم به این نکته نیز توجه کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به خاطره‌ای از شهید آژند عنوان کرد: اهل ایمان در یک سطح نیستند و همان طور که در سوره احزاب آمده برخی سطوح فرق می‌کند فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اموری است که خداوند در قرآن نیز بسیار به آن پرداخته و اکنون نیز ما باید هدف خود را در دو امر قرار دهیم یا راه ارزش‌ها، انقلاب و اسلام را ادامه دهیم و یا در انتظار شهادت باشیم.

امام جمعه اندیشه بیان کرد: اسلام، انقلاب و حفظ ارزش‌های دینی با فرهنگ شهید و شهادت هر روز مستحکم‌تر و مقتدرتر می‌شود، همان طور که امام حسین(ع) برای بقای دین پیامبر اکرم(ص) خود را فدا کرد، اکنون باید به فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر توجه کرده و عمل به این مهم در رأس امور مسئولان قرار گیرد.

مروج با بیان اینکه اختلاس، حقوق نجومی و غیره برخی را تغییر داده است گفت: کسی که در راه خداوند و فرهنگ ایثار و شهادت قدم برداشته رنگ و بوی دنیایی به خود نمی‌گیرد، امروز دشمنان نسبت به شهدای مدافع حرم حساس شده‌اند چرا که این عزیزان تجلی‌بخش روحیه شهادت‌طلبی در عصر حاضر هستند.

وی در ادامه با اشاره به حدیث ثقلین تصریح کرد: پیامبر(ص) دو چیز را مایه سربلندی و سعادت‌مندی می‌داند که همان قرآن و ائمه اطهار(ع) است و اگر امروز شهدا به چنین درجاتی رسیده‌اند به این دلیل بوده که این دو را در کنار هم داشته و هر لحظه زندگی خود را بر اساس آنها قرار داده و هدف‌گذاری کردند ما نیز باید مراقبت کنیم که از قرآن و اهل بیت(ع) دور نشویم.

امام جمعه اندیشه در پایان خاطرنشان کرد: شهدا همواره پیروی از ولایت فقیه را اصل جدا نشدنی مسیر خود بیان کرده‌اند و همه ما نیز باید در همه حال پشتیبان ولی‌فقیه زمان آیت‌الله خامنه‌ای باشیم تا مسیر را گم نکنیم چرا که ایشان چراغ روشنی است که در این هجمه دشمنان مسیر را روشن می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.