ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 68443
  • ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۸:۳۴
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
خرید یک چاپ از کتاب‌های برگزیده توسط نهاد کتابخانه‌ها/ پای مدافعان حرم به جشنواره بهترین کتاب دفاع مقدس باز شد

خرید یک چاپ از کتاب‌های برگزیده توسط نهاد کتابخانه‌ها/ پای مدافعان حرم به جشنواره بهترین کتاب دفاع مقدس باز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، پیش از ظهر امروز با حضور مجریان این جشنواره برگزار شد. *بررسی آثار مرتبط با مدافعان حرم در هفدهمین دوره سرتیپ دوم حمیدرضا گرامی مسئول سازمان ادبیات و تاریخ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، پیش از ظهر امروز با حضور مجریان این جشنواره برگزار شد.

*بررسی آثار مرتبط با مدافعان حرم در هفدهمین دوره

سرتیپ دوم حمیدرضا گرامی مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در ابتدای این مراسم با اشاره به مسائلی پیرامون اهمیت امنیت در منطقه غرب آسیا و ایران به زمان برگزاری اختتامیه این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه از ساعت 14 هم‌زمان با روز میلاد حضرت زینب(س) مراسم اختتامیه هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس را برگزار خواهیم کرد.

او با اشاره به 300 هزار شهید در سال‌های دفاع مقدس و کتاب‌های منتشرشده با محوریت این شهدا گفت:‌در این دوره هزار و 700 کتاب در 23 گروه داوری بررسی شده که روند داوری‌ها و تشکیل گروه‌های داوری از 7 ماه پیش آغاز شده که در روز اختتامیه به بیش از 100 اثر جوایزی اهدا خواهد شد.

امیر سرتیپ گرامی گفت: بر این باوریم مدافعان حرم ادامه مسیر دفاع مقدس هستند و به همین خاطر در این دوره کتاب‌های مرتبط با این شهدا در یک گروه بررسی شده‌ است. این در حالی است که اطلاعات ما نسبت به مدافعان حرم کم است و تولید کتاب در این زمینه امری دشوار به شمار می‌رود. همچنین در این دوره بخش غرب کشور را هم به صورت مجزا وارد روند بررسی کردیم، زیرا با توجه به برنامه‌هایی که از سوی دشمن برای منطقه کردستان ریخته می‌شود، اهمیت این منطقه برای ما آشکار می‌شود، علاوه‌بر این توجه به نوقلمان یکی از اتفاقاتی است که در این دوره در کانون داوری‌ها مورد توجه بوده است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در پایان سخنانش گفت: دفاع مقدس متعلق به همه است و در این زمینه ما از همه اهالی قلم برای تولید محتوا دعوت می‌کنیم. همچنین ما روی تولید کتاب‌های ناب سرمایه‌گذاری می‌کنیم حتی اگر خلق آنها 10 سال به طول بینجامد.

*یک تیراژ از کتاب‌های برگزیده خریداری می‌شود

محمدحسین کریمی‌پور معاون ادبیات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به روند برگزاری مراسم انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس گفت: در روز اختتامیه یک نشست تخصصی با حضور داوران و کارشناسان این حوزه به منظور تبیین ثروت ملی و پاسداشت آن برگزار خواهد شد. همچنین هم‌اندیشی میان اهالی ادبیات با مسئولان بنیاد حفظ آثار نیز به‌عنوان دومین نشست روز اختتامیه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در کنار تقدیر و تجلیل از برگزیدگان از مروج نمونه، منتقد نمونه، کتابدار نمونه و… نیز در این مراسم تقدیر خواهد شد. برای این مراسم یکی از سران قوا، سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان میهمان در نظر گرفته شده‌اند که امیدواریم حضور پیدا کنند.

کریمی‌پور در پایان گفت: در این دوره 7 نویسنده برگزیده خواهیم داشت که اثر برگزیده یا تقدیری ویژه و یا تقدیر با توجه به کیفیت آثار در هر بخش معرفی خواهند شد که البته نیت هیأت داوران این نبوده که در همه بخش‌ها حتماً برگزیده داشته باشیم و انتخاب کیفی برای ما ملاک بوده است. همچنین یک تیراژ از هر اثر برگزیده توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای تجهیز کتابخانه‌ها خریداری خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.