ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 6847
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
متولیان فرهنگ و ارشاد خوزستان دغدغه ای در زمینه مسائل ارزشی ندارند

متولیان فرهنگ و ارشاد خوزستان دغدغه ای در زمینه مسائل ارزشی ندارند

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهواز نوین:کارگردان خوزستانی درخصوص شرایط کار هنرمندان بومی در استان اظهار کرد: شرایط کار برای هنرمندان استان به ویژه افرادی که به دنبال ساخت کارهای ارزشی هستند بسیار مشکل است. وی افزود: سازمان های دولتی و در رأس آنها […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهواز نوین:کارگردان خوزستانی درخصوص شرایط کار هنرمندان بومی در استان اظهار کرد: شرایط کار برای هنرمندان استان به ویژه افرادی که به دنبال ساخت کارهای ارزشی هستند بسیار مشکل است.

photo_2016-06-25_12-08-47

وی افزود: سازمان های دولتی و در رأس آنها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نه تنها کمکی نمی کنند بلکه متأسفانه به شیوه های مختلف مانع کار هنرمندان می شوند؛ این اداره با آنکه متولی ارتقاء فرهنگ در استان است اما حتی از حمایت های جزئی هم دریغ می کند.

زهیری با اشاره به اینکه هنرمندان استان بارها به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفته و با دست خالی بازگشته اند، تصریح کرد: بارها اتفاق افتاده که هنرمندان انقلابی استان قصد به تصویر کشیدن معضلات روز و مبتلابه را داشته اند اما در این مسیر به علت عدم وجود حامی موفق نشده اند.

وی در پاسخ به این سؤال که علت را در کجا می بینید گفت: به نظر من بزرگترین مشکل در انتصاب های اشتباه از سوی دولت است که ضربات جبران ناپذیری را به فرهنگ خوزستان خواهد زد.

کارگردان فیلم ابا مریم ادامه داد: در شرایط کنونی هنر ابزاری برای مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب و بیان دیدگاه های اسلام است از همین رو باید اجازه فعالیت به هنرمندان متعهد را داد.

وی درخصوص مشکلات هنرمندان خوزستان توضیح داد: یکی از تأسف انگیزترین مشکلات نادیده گرفتن آثار ارزشی به عنوان سابقه کاری کارگردان است؛ آثاری که رنگ و بوی ارزشی دارند از نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزء رزومه کاری آنها محسوب نمی شود و در نتیجه این افراد از بیمه هنرمندان بی بهره می مانند.

زهیری ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح و آثار هنرمندان را نمی پذیرد و آنها را به انجمن سینمای جوان پاس می دهد که عمده کمک این انجمن هم پرداخت مبلغ ناچیزی در حد دو میلیون تومان است که حتی هزینه یک روز فیلمبرداری هم نیست.

وی با بیان اینکه نتیجه این بی مهری ساخت فیلم های بی کیفیت است، خاطر نشان کرد: شاید مردم از کیفیت ساخت فیلم های بومی استان رضایت نداشته باشند اما نمی دانند که علت این اتفاق سنگ اندازی مسئولان است نه بی استعدادی هنرمندان!

کارگردان خوزستانی ادامه داد: نمونه این اتفاق در فیلم سرگذشت شهید علی هاشمی مشهود است که به نظر من شهید هاشمی یک بار در جنگ به شهادت رسید و بار دیگر نیز در فیلمی که برای او ساختند.

وی با اشاره به پیشتازی خوزستان در تعداد شهدای مدافع حرم اظهار کرد: خوزستان ۵۵ شهید در راه حفظ حرمین تقدیم اسلام کرده است اما تاکنون هیچ طرحی برای بین بخشی از رشادت های این بزرگواران ارائه نشده و این یعنی مسئولان استانی در این زمینه دغدغه ای ندارند.

زهیری بخشی دیگر از سخنان خود را به معضل روز کشور و استان یعنی اثرات ماهواره ها در سبک زندگی اختصاص داد و یادآور شد: عده ای ازهنرمندان جوان استان که در این خصوص دغدغه داشتند طرحی درخصوص اثرات نامطلوب ماهواره بر سبک زندگی اسلامی ایرانی ارائه دادند که حتی هزینه ساخت آن را هم خود تقبل کردند اما ارشاد دوبار این طرح را به دلایل نامعلوم رد کرد.

وی ادامه داد: در ماه پر برکت رمضان قرار داریم و در بسیاری از استان ها برنامه های مناسبتی ویژه ای برای مردم تدارک دیده شده است این درحالیست که مسئولان خوزستانی نه تنها خود در این زمینه پیشگام نشدند بلکه از اجرای نمایشی درخصوص شهادت امام علی(ع) هم حمایت نکردند اما مجوز اجرای آثاری را دادند که کاملا رنگ و بوی غربی داشت.

کارگردان فیلم مرزبانان درخصوص آموزشگاه های بازیگری هم تأکید کرد: متأسفانه برخی آموزشگاه هایی که با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر می شوند اقدام به کلاهبرداری می کنند اما مسئولان نه تنها پیگیر این امر نمی شوند بلکه مجوزهای بیشتری صادر می کنند.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که ادامه این روند چه آثار سوئی برجای خواهد گذاشت اظهار کرد: با ادامه این روند جوانان مستعد و انقلابی ناامید می شوند و حتی امکان گرایش آنان به افرادی که دلسوز نظام و انقلاب نیستند هم وجود دارد که این یک زنگ خطر برای همه خواهد بود.

وی در پایان گفت: اگر مسئولان به هنرمندان بومی اعتماد و از آنان حمایت کنند شاهد رشد و ترقی هنر خوزستان در تمام عرصه ها خواهیم بود.

گفتنی است آخرین ساخته این کارگردان مجموعه تلویزیونی “مهاجر” درخصوص شهدای مدافع حرم استان می باشد و قرار است باهمکاری گروه مستندسازی مهاجر زندگی تمام شهدای مدافع حرم استان به تصویر کشیده شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن